Gå til innhold

Lærere og politiske synspunkter

Fremhevede innlegg

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Noen som vet om lærere i offentlig skole har lov til å uttrykke sine politiske synspunkter i undervisningssammenheng? Finnes det noen regler for slike ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil vel tro at man gjør klokt i å holde seg nøytral, egentlig. Om det finnes noen spesielle regler for dette er jeg usikker på.

Gjest gjest1
Skrevet

min lærer sier han ikk har lov, men han sier litt likevel :)

Skrevet

Er noe med at man skal være en objektiv formidler av kunnskap - og det er man ikke hvis man flagger politisk standpunkt.

Skrevet

De fleste lærere er røde sosialister som ønsker høye skatter og dyre tjenester.

Gjest LoisLane
Skrevet

Væpna revolusjon - nå!

Gjester går først på skafottet!

Gjest King James II
Skrevet

Vist du mener alvor med denne vepnet revelusjonen. Så har jeg en arme på 750.000 Mann..Du kan få låne 5000 av dem for og få i gang denne revelusjonen,

Gjest LoisLane
Skrevet

Øy! Send dem hit, Ripper! :)

Kunne i alle fall vært kjekt for å få ro i klasserommet. .

Gjest King James II
Skrevet (endret)

De er sendt.

Endret av Trajan Cicero
Skrevet

Da jeg gikk på ungdomsskolen, noe som er mange år siden nå, ble jeg alltid irritert over at lærerne ikke var i stand til å holde seg nøytrale. Da især når det gjald undervisning i timer som gikk nettopp på det å gjøre oss bevisste på politikk. I stedet for å hjelpe elevene til å trekke egne konklusjoner synes jeg ofte det utviklet seg til rene propagandatimer. Jeg håper det har bedret seg siden mine skoledager?

Skrevet
Da jeg gikk på ungdomsskolen, noe som er mange år siden nå, ble jeg alltid irritert over at lærerne ikke var i stand til å holde seg nøytrale. Da især når det gjald undervisning i timer som gikk nettopp på det å gjøre oss bevisste på politikk. I stedet for å hjelpe elevene til å trekke egne konklusjoner synes jeg ofte det utviklet seg til rene propagandatimer. Jeg håper det har bedret seg siden mine skoledager?

I følge en viss tråd i samme forum er lærerne så udugelige og ukreative, late og ikke-tenkende vesener - at noen bedring kan man nok ikke vente... :ironi:

Gjest Bodillen
Skrevet

Jeg husker vi hadde en lærer i samfunnsfag på videregående som alltid gikk kledd i blått, og det var fordi hun var Høyre-kvinne, fortalte hun oss... Det er jo greit nok, det, men i tillegg forfektet hun meget ivrig sine politiske meninger i timene, og der går grensen.

Vi rapporterte henne til rektor, og hun fikk ei skikkelig skrape....

Skrevet

Det er synd for de elevene som må holde ut med lærere, som indirekte og direkte forfekter sine røde politiske standpunkter. Heldigvis har de foreldre som kan forklare og fortelle at ikke læreren er paven.

Skrevet

En av lærerne mine på vgs var høyremann på sin hals, og aktiv i politikken, men han holdt det unna undervisningen. Kun en gang merket vi noe til det, og det var da han etterhvert ble dritlei av at ingen av oss hadde linjal, så vi fikk hver vår unge høyre-linjal.

Skrevet

de "bør" vel helst holde seg nøytrale,men jeg hadde en helt fantastisk lærer en gang som ikke la fingrene imellom med hensyn til hva hun stemte(langt til venstre ja ;) ) kanskje det er uproffesjonelt,men jeg vil bare få sagt at dette er den beste læreren jeg har hatt på alle de årene jeg har gått på skole! synes det er flott at de deler sine personlige meninger med elevene! lærere behøver ikke være helt nøytrale de heller,er nå min mening :)

Skrevet

Vår lærer fortalte at han og konen brukte kondom hver gang de hadde samleie og at de begge stemte SV...kan aldri glemme det! Det erikke bra at de påvirker elevene med såpass personlige valg, synes nå jeg.

Skrevet
Vår lærer fortalte at han og konen brukte kondom hver gang de hadde samleie og at de begge stemte SV...kan aldri glemme det! Det erikke bra at de påvirker elevene med såpass personlige valg, synes nå jeg.

Ja, uffameg, oppfordret læreren virkelig elvene til å bruke kondom. Sånt må ikke ungdommen finne på å bruke! :overrasket:

:ironi:

Gjest Bodillen
Skrevet
Det er synd for de elevene som må holde ut med lærere, som indirekte og direkte forfekter sine røde politiske standpunkter. Heldigvis har de foreldre som kan forklare og fortelle at ikke læreren er paven.

Men en lærer som forfekter sine blå standpunkter, derimot, h*n er paven....?

Skrevet
Men en lærer som forfekter sine blå standpunkter, derimot, h*n er paven....?

Nei, det er selvfølgelig like galt, moralsk sett skal ikke en lærer formidle slik propaganda. På den annen side, hvor mange "blå" lærere har du egentlig møtt? :overrasket:

Nei, de er røde hele gjengen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...