Gå til innhold

Hvor mange har dere invitert?

Fremhevede innlegg

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Gifter oss ikke før neste sommer, men har satt opp en foreløpig gjesteliste. Pga. trang økonomi (er foreløpig begge studenter) vurderte vi først å skille mellom middagsgjester og kaffegjester. Men ser ut som vi dropper noen og inviterer resten til middag. Da blir det ca. 45 inviterte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi blir bare 30 stk. Liten familie, og få venner som vi synes vi trenger be. Vil ha det lite og personlig. :)

Gjest Ballerina
Skrevet

Vi skal ha ca. 70 til middag og kanskje 20 til kaffe... har ikke helt gjestelista i boks, så det er bare foreløpig!

Skrevet

Vi ber 110 til middag. Vi har begge store familier, hvor det er vanlig å be søskenbarn med eventuelle partnere til middag. Har også mange venner vi vil be, så blir folksomt.

Til kaffe har vi bedt 16. Alle bor i nærheten, og kjenner hverandre godt. Så tror det går greit.

Skrevet

Vi blir ca 40 stykker tilsammen, hvis alle kommer da..., og da er det bare nærmeste familie og venner. Vi inviterer ikke alle tanter og onkler, søskenbarn og slikt. Da hadde vi nok blitt nærmere 150 stykker :overrasket: . Vi inviterer alle til både middag og kaffe, for for de fleste er det et stykke å reise, og tror ingen vil komme så langt bare på kaffe og kaker. Og så ønsker jeg ikke å ha det for stort. Har alltid ønsket meg et lite bryllup (gjerne reise bort bare vi og forloverne), men sambo ønsket et diiigert bryllup med hele slekta og halve byen. Så da møttes vi på halvveien ;)

Skrevet

vi har invitert 108 stykker, da er 17 av disse venner. Ellers er masse familie og gudforeldre. Vet allerede at to stykker ikke kan komme, fordi de jobber perioden (sjømenn), ellers tror jeg de fleste kommer. Hørtes i alle fall sånn ut i helga da vi leverte en del av invitasjonen.

Tror det kommer til å bli veldig fullt, alle sammen er invitert til middag. Men jeg får vel bare si: så lenge det er hjerterom er det husrom...

Skrevet

Tar dere hensyn til sånt som "de har jeg/vi vært i bryllupet til så de må vi be", selv om man kanskje ikke har hatt kontakt de siste par årene?

Vi har invitert ca 90 og da er det faktisk 1/3 som er familie. Jeg tror nok samboeren min tenker litt sånn, selv om han sier at han bare har lyst til å ha de der for de betydde mye en gang. Og det er er greit nok det, altså! :)

Er fra Østlandet og har sjelden eller aldri vært i bryllup eller hørt om folk som kun har kaffe-gjester her. Men har noen venninner fra f.eks. Oppdal der det er tradisjon for store bryllup med mange kaffegjester. Disse venninnene har faktisk reist flere mil selv om de bare har blitt bedt til kaffen. Men men, festen varer vel utti de små timer også, og da får man jo med seg det meste utenom talene.

Skrevet
Tar dere hensyn til sånt som "de har jeg/vi vært i bryllupet til så de må vi be", selv om man kanskje ikke har hatt kontakt de siste par årene?

Vi har invitert ca 90 og da er det faktisk 1/3 som er familie. Jeg tror nok samboeren min tenker litt sånn, selv om han sier at han bare har lyst til å ha de der for de betydde mye en gang. Og det er er greit nok det, altså!  :)

Er fra Østlandet og har sjelden eller aldri vært i bryllup eller hørt om folk som kun har kaffe-gjester her. Men har noen venninner fra f.eks. Oppdal der det er tradisjon for store bryllup med mange kaffegjester. Disse venninnene har faktisk reist flere mil selv om de bare har blitt bedt til kaffen. Men men, festen varer vel utti de små timer også, og da får man jo med seg det meste utenom talene.

Jeg tar ikke hensyn til at de jeg har vært i bryllup til. Ber bare de som vi omgåes med i nærmeste familie og venner.

Siden vi skal ha bryllupet vårt i Stavanger, og vi bor på østlandet (mine venner/familie) så er det grei nok unnskyldning for å ikke be så mange (bla. kaffegjester)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har faktisk aldri vært i bryllup, så trenger ikke å ta stilling til det foreløpig. Men det er en mulighet for at vi blir bedt til en av samboerns kamerater til høsten. Vi kommer uansett ikke til å be ham. Han skal ha et bryllup med 100 gjester, mens vi nøyer oss med halvparten. Regner da med forståelse for at vi må kutte mer enn det han må. Men om vi skulle ha bedt like mange, er det mulig han ville blitt bedt. Uansett, så bor vi på samme sted som han skal ha bryllupet nå, mens vi skal feire i en annen kant av landet, og sånt teller også.

Skrevet

I dag har jeg sendt inn liste over gjestene våre til hotellet vårt (alle skal overnatte på hotellet), og da hadde vi jaggu havnet på 40stk, inkludert oss to.

Hvis alle hadde takket ja, hadde vi nesten blitt 50. Vi har små familier, med 3 søsken og én mormor totalt, i tillegg har vi bedt våre beste venner, de vi har mest kontakt med akkurat nå.

Vi har valgt å ikke be de vi hadde kontakt med for 10 år siden, men nesten ikke har snakket med siden.

Skrevet

Vi blir 30 til middag inkludert 6 barn. Disse drar hjem etter maten :) Til kaffen kommer ytterligere 20 personer.

Skrevet

Vi blir 44 til middag inkl. 3-4 barn :)

Til kaffen har vi invitert ca. 100, men alle kommer nok ikke :overrasket:

Skrevet

Til middagen har vi invitert nærmeste familie, jeg har mange søsken som har mange barn, så vi blir 50 da. Til kaffen kommer 50 i tillegg. Hvis alle kommer da...

Skrevet
Vi skal gifte oss i oktober i år og vi skal ike ha fler enn 50 totalt med oss faktisk.

Vi også :klappe:

Skrevet

Tror vi blir 32 tilsammen, rett og slett fordi vi omtrent ikke har familie. Og jeg syns det passer best å invitere bare gode venner til bryllupet.

Ganske mange som har greid å få sagt ting som "ååå, blir dere ikke flere"..

Ganske sårende.. Hva mener folk med det? Stakkars har de ikke venner, eller uff de kan ikke ha et godt forhold til familien^^

Skrevet

Gifter meg 19 mai, og vi blir vel 54 om alle kan komme... har ikke sendt innvitasjonene ennå :legrine:

Har faktisk vudert og kutte ned på familien, har lyst på et lite koselig og spesielt bryllup.

Gjest lillelou
Skrevet

Vi blir ca 15 til sammen om alle kommer.En passelig fest,syns jeg,og vi gleder oss enormt. :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...