Gå til innhold

Hvor mange har dere invitert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi blir 40 til middag, og så kommer det ca. 23 kaffegjester i tillegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

(drister meg til å svare selv om jeg giftet meg for to år siden)

Vi var femti stykker, medregnet brudeparet. Det ble sånn etter litt prioritering av nær familie (ikke søskenbarn) og de nærmeste vennene våre.

Vi syntes det var mange nok, og et greit antall å holde styr på, både for oss og for gjestene å mingle sammen. Da rakk vi å snakke flere ganger med hver gjest, følte vi.

Men for all del, jeg har vært i større bryllup jeg har følt meg tatt godt vare på som gjest også.

Gjest gjest1
Skrevet

Vi har invitert 57. Desse er foreldre, søsken, besteforeldre, onklar, tanter, søskenbarn, søskenbarns barn, grandtanter, heile vennegjengen og venner av familien.

Skrevet
Vi har invitert 57. Desse er foreldre, søsken, besteforeldre, onklar, tanter, søskenbarn, søskenbarns barn, grandtanter, heile vennegjengen og venner av familien.

Omtrent samme liste som veselo, men minus søskenbarn (inviterer kansje tre-fire) og besteforeldre (døde). Men vi har til sammen 29!!!! tanter og onkler, og flere vennegjenger fra ulike geografiske perioder, så vi ender vel på omtrent 100

Kunne godt tenkt meg å være færre jeg, men har ikke lyst til å stryke noen av listen...

Det viktigeste er at dere inviterer de dere vil ha, og 50 er ikke få!

Skrevet

Hvis alle kommer blir vi 24 stk, vi.

Skrevet

Min søskenflokk med følge og noen barn blir litt halve selskapet, hvis vi ber ca 40 gjester. Jeg vil ha det minst mulig, mest mulig personlig. Derfor har vi planer om å ikke tanter og onkler, da ville vi blitt litt over 60 gjester, og det synes jeg er altfor stort.

De gamle tantene kan holde seg og sangene/ talene sine hjemme :sjarmor:

Skrevet
Jantelov og jantelov...

Jeg var en gang i et bryllup med 270 gjester- det var ikke så hyggelig og personlig at det gjorde noe (jeg og ca 150 andre fikk bare se brudeparet på lang avstand)... Fikk inntrykk om at det var om å gjøre at de fikk vist frem seg selv og sitt eksklusive show mest mulig ja. Slikt kaller ihvertfall jeg show off.

Men da mener jeg, som gjesten, "kjempebryllup". Ikke stort, men gedigent.

270 gjester - 20 til middag og 250 til kaffe? :ler:

Skrevet
:ler:

Hadde det vært så vel!

Neida. Det var 270 til middag :overrasket:

Jøss - det var jo raust da. Trenden her inne går jo i å ha færrest mulig til middag, mens man pøser på med kaffegjester. Snart kan man jo droppe hele middagen og be folk stille med matpakke på innerlomma.

Tror kanskje jeg sporer av litt ja - skal ikke fortsette, synes bare en haug med kaffegjester er så kjipt. :ler:

Skrevet

Vi har invitert i overkant av 60 stykker. Tror vi blir ca 55. Synes det er helt greit, vi har alle til middag og fri bar. Og vi betaler alt selv. Såklart kunne vi invitert mange flere, men det ville blitt mer upersonlig. Og mye dyrere.

Skrevet

Vi har nå for tiden 27 på gjestelista, så da blir vi 29 tilsammen hvis alle kommer. Det er mer enn nok syns jeg, for jeg håper å få snakket med alle, danset med minst halvparten, og skålt med alle minst 4 ganger.

Men det viktigste for meg er tross alt at vi blir gift. At jeg slipper å fylle ut på samboerkontrakten hvor mange prosent jeg eier av bilen og at tv er samboeren min sin. At vi gir hverandre et litt høytidelig løfte på at vi skal elske hverandre og leve sammen resten av livet. Så lenge det går i orden så er jeg fornøyd, så jeg har ikke lyst til å spinke og spare i lang tid (eller ta opp lån) for å få en stor fest. Vi ber de som betyr noe for oss, andre behøver vi ikke å ha der den dagen. At det bare er 27 stk orker jeg ikke å reflektere over.

Skrevet
synes bare en haug med kaffegjester er så kjipt. :ler:

Da synes jeg det er verre å ha 100 til middag og 10 til kaffe. Jeg ville ikke synes det var så hyggelig å være en av de 10. Hvis man har råd til 100 til middag, hvorfor utelate bare 10?

Skrevet
Da synes jeg det er verre å ha 100 til middag og 10 til kaffe. Jeg ville ikke synes det var så hyggelig å være en av de 10. Hvis man har råd til 100 til middag, hvorfor utelate bare 10?

Helt enig. Skal man først ha kaffegjester så bør det være noen..

Skrevet
Helt enig. Skal man først ha kaffegjester så bør det være noen..

Eller man kan be færre og ha alle til middag. Kaffegjester er og blir en uting samme hvor mange som er det. Den ulitmate galskap er å ha kaffegjest og drinkebonger - da er man gjerrig da. :ler:

Skrevet
Eller man kan be færre og ha alle til middag.  Kaffegjester er og blir en uting samme hvor mange som er det.  Den ulitmate galskap er å ha kaffegjest og drinkebonger - da er man gjerrig da. :ler:

Eller så er man ikke gjort av penger!

I bunn og grunn er jeg enig med deg, jeg har ikke sansen for kaffegjester. Men synes det har lite med gjerrighet å gjøre. Man spyr jo ut tusner av kroner i alle retninger i forbindelse med et bryllup! :overrasket:

Skrevet
Vi har 50 på lista, og jeg regner med at vi blir ca 40-45 som kommer.

Både sambo og jeg har veldig liten familie (min bor langt unna og med liten kontakt) Så de fleste på lista er venner.

Tror egentlig det blir helt greit, da rekker jeg kansje og snakke med alle ;)

Men jeg var også bekymret for om det var nok, jeg skjønner hva du tenker.. men etter å ha hørt litt rundt så skal vi nok få til en gjennomsnittelig god fest tenker jeg :)

Vi ber bare de vennene vi snakker mest med og nærmeste familie, ingen barn.

Först vil jeg bare si Takk for svar alle blivende bruder :tommelsmil: Det er godt å höre det er mange i samme båt, også uten bekymringer da!

Også er det jo godt at noen har hatt samme (kanskje litt teite :ler: ) tanke som meg!!

Takk for svar :)

Skrevet

Vi skal gifte oss i USA så at vi i det hele tatt får gjester er vi kjempe glade for (hadde ikke ventet at noen kunne/ville bli med) men vi blir et sted mellom 14 og 18 inkludert oss to og barna våre.

Jeg har forsøkt og telle hvor mange vi hadde blitt hvis vi skulle giftet oss her og bedt smått og stort av familie og venner og da kommer jeg til ca 50. Vi har hverken store familier eller mange venner noen av oss...

Skrevet

Jeg og min samboer har nokså stor familie, vi blir vel nærmere 40-50 med bare familien. foreldre, søsken, nieser og nivøer, beste foreldre, tanter og onkler, og så skal vi vel ha ca 20-30 venner. Jeg har veldig nær og god kontakt med hele min familie, mens han har et noe anstrengt forhold til sin. Men man kan jo ikke gjøre foskjell. I min familie bli man invitert til alle søskenbarn, jeg er eldst og den yngste er 15 år yngre så vi møtes ofte og trives i hverandres selskap. men har insett at det er urealistisk å invitere elle mine søskenbarn, en plass må man sette grenser. Min samboer må jo invitere tilsvarende på sin side og de har vi ikke så god kontakt med.

Skrevet

Vi inviterer kun familie til middag, der blir vi ca 55 stk inkludert 10 barn. Vi har begge middels store familier og god kontakt med alle (mange søskenbarn i lik alder osv.) så derfor er dette naturlig for oss.

Til kaffen etterpå inviterer vi ca 30 venner og kolleger.

Skrevet (endret)

...

Endret av Nordlandspia
Skrevet

Du hadde veldig fin kjole Nordlandspia!! Hvor har du bestillt den fra? Og herlige innbydelser også!! Fine greier!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...