Gå til innhold

Hvor mange har dere invitert?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei alle dere :vinke:

Vi skal gifte oss om ett drøyt år... Lenge til, jeg vet det :ler: , men jeg liker at vi er ute i god tid.

Vi har sett over hvem vi vil invitere allerede og det blir ikke fler enn rett under 50 personer.

Nå er det slik at det passer oss perfekt fordi vi ønsker en fest med de som kun kjenner oss godt. Både som par, og venninne/venn.

Men :forvirret: ... så sitter jeg her nå da, og har begynt å tenke at det kanskje blir ett veldig lite bryllup?

Vi har ikke mange venner/familie som er i gråsonen; Enten er vi gode venner/nær familie, eller så er det bare bekjente/slektninger vi aldri ser - og sistnevnte vil vi ikke invitere.

Vel - nå uannsett reflekterer jeg nå over at vi kanskje har veldig få venner og liten familie... :sjenert: Det finns liksom ingen andre å invitere.

Er det bare jeg som tenker unødvendig negativt nå, eller er det andre som også har hatt lignende tanker? Har vi få venner??!

Her inne har jeg jo lest at folk må begrense seg med kaffegjester osv...

Dumme dumme tanker :sur:

Endret av Neffi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss i oktober i år og vi skal ike ha fler enn 50 totalt med oss faktisk.

Skrevet

Mens 50 ikke er et stort bryllup, ville jeg heller ikke kalt det lite. 20 gjester er et lite bryllup, synes jeg. Det er ikke alle som har stor familie og mange venner. Personlig synes jeg det er bedre å ha få, gode venner, enn mange bekjente. Du er heldig som kan ha alle du bryr deg om med deg på denne dagen. Jeg tror absolutt ikke det blir en kjedelig fest eller at dere blir mindre lykkelig av den grunn! Tvert imot så blir det muligens mer hyggelig av at de fleste kjenner hverandre, og man slipper å ha tremenninger og gammle veninner som kanskje føler seg litt utilpass siden de ikke egentlig kjenner noen.

Det er over et år til vi gifter oss, så vi har ikke planlagt gjestelisten enda, men en rask regning sier meg at vi blir ca 100 stykker. Med en gang vi har noe som ligner på et budsjett, så blir det muligens færre.

Skrevet
Vi skal gifte oss i oktober i år og vi skal ike ha fler enn 50 totalt med oss faktisk.

Det er jo ganske herlig å slippe fler gjester mht mye planlegging osv. Hm.. Måtte du "velge bort" noen da?

Skrevet

Dytter jeg da.

Hvor mange har dere invitert?

Skrevet

Vi inviterte 92 gjester og det kom 89.

Det var ca halvparten familie og halvparten venner.

Skrevet

Er vel ikke om å gjøre å ha størst bryllup vel :)

Hovedsaken er at dere inviterer dem dere har lyst til å ha der.

Kjempestore bryllup lukter dessuten show off lang vei....

Skrevet

Vi skal ha et lite bryllup, kun nærmeste familie. Vi blir 9 (evt 11 om barna til samboers storebror får være med, men jeg tror ikke jeg vil ha barn i bryllupet). Det er perfekt for oss. Da kan vi konsentrere oss om de vi er mest glad i, jeg tviler på at man i store bryllup får nevneverdig kvalitetstid med 99% av gjestene, og da ser jeg ikke helt poenget. Synes også det er flott å slippe så mye planlegging og ikke minst får alle spise akkurat det de vil fordi vi skal ha middagen på en restaurant. Så jeg tror alle blir fornøyde og det kommer til å bli en perfekt dag. Jeg synes ikke 50 høres lite ut, og det kunne ikke falle meg inn å tenke at noen har få venner basert på hvor mange bryllupsgjester de har.

Skrevet

Nei, det er ikke meningen for oss heller ;)

Skrevet

Vi gifter oss om ett år ogs :)

Foreløpig på gjestelisten er vi 34stk, med oss. Vi gifter oss utenfor Norge, og derfor begrenser det hvor mange vi inviterer.

Vi har bedt foreldre, søsken m/ følge, 1 stk bestemor (den eneste vi har igjen),

forlovere m/ følge, og noen venner/vennepar som vi har nær kontakt med.

Det er ca 25stk, som allerede har sagt at de kommer, før vi har sendt ut invitasjon :)

Hadde vi hatt det i Norge hadde vi nok bedt fler: onkler og tanter, "fjernere" venner, kolleger osv. Mange vi hadde bedt pga "pliktfølelse".

Synes det er koselig å tenke på at de som er der kjenner meg godt, og er mine nærmeste.

Skrevet

Vi blir max 40 tilsammen. Da er 8 av disse barn.

Jeg ville ha et lite bryllup og ikke så mye "styr" rundt det (er ikke så glad i å plukke ut farger og blomster og stæsj til slike ting), mens sambo mente det var viktig å invitere venner også. Derfor møttes vi på halvveien; Vi skal ha vennefest senere, med ca 25 stk. Da blir det helt enkel middag (gryterett?), snacks og en heidundrandes fest med fri bar. ;) Blir lite fest på selve bryllupet for min del, siden det er kombinert med barnedåp til lillegutt i magen og jeg trolig ammer. :)

Skrevet

44 inkludert oss hvis alle kommer. Da er tre barn. Det er mer enn stort nok for oss.

Skrevet
Det er jo ganske herlig å slippe fler gjester mht mye planlegging osv. Hm.. Måtte du "velge bort" noen da?

Nei ikke egentlig, vi velger å invitere familie da den nærmeste og venner som vi har kontakt med og er mye sammen med. Jeg skulle gjerne ha hatt mindre folk jeg da, men det var det andre som ikke ønsket.

Gjest Nysjerrigper
Skrevet

Hvorfor lukter store bryllup 'show off' lang vei?

Janteloven lever visst i beste velgaaende i Norge enda...trist.

Skrevet

Vi har 50 på lista, og jeg regner med at vi blir ca 40-45 som kommer.

Både sambo og jeg har veldig liten familie (min bor langt unna og med liten kontakt) Så de fleste på lista er venner.

Tror egentlig det blir helt greit, da rekker jeg kansje og snakke med alle ;)

Men jeg var også bekymret for om det var nok, jeg skjønner hva du tenker.. men etter å ha hørt litt rundt så skal vi nok få til en gjennomsnittelig god fest tenker jeg :)

Vi ber bare de vennene vi snakker mest med og nærmeste familie, ingen barn.

Gjest Svimle
Skrevet

Vi har invitert 47 stk, og da er det inkludert 10 barn.

Skrevet

Vi var 46, og det betegnet restauranten som stort.

Skrevet

Vi har invitert 128 stk. (men ikke alle som kan komme da!) Da er ca 80 stk familie og resten venner. Vi har stor slekt på begge sider og har invitert både tanter, onkler og søskenbarn. Føler det nesten er litt plikt, hadde nok bedt færre hvis vi skulle reise bort for å gifte oss... Har bare bedt 40 til midddag, og resten på kaffi. :)

Skrevet

Vi er 55 inkludert oss. Jeg har DIGER familie og har silt bort veldig mange. Samme på vennefronten. Det passer oss veldig bra!

Skrevet

Vi skal ha 40 stykker, noe som er jeg syns er mer enn stort nok. Hadde helst sett at vi var 10 - 20 stykker, men har stor familie som er veldig knyttet sammen. Og med 40 har man mulighet til å snakke med alle i løpet av kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...