Gå til innhold

La oss si at du leier ut huset ditt

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis du bor i 1. etasje i et hus og velger å leie ut 2. etasje til et par med hund. hva mener du at du sier ja til da? altså hva kan man gå ut i fra at det innebærer?

Videoannonse
Annonse
Gjest baby-E
Skrevet

her jeg bor, har vi egen dyrekontrakt, hvor det står bl.a at dyret ikke skal sjenere naboene og om dyret ødelegger noe må eier erstatte.

så over til spørsmålet ditt.

Du kan forvente deg noe bjeffing. Om hunden er av en viss str må du nok forvente at du hører den når den løper over gulvet.

Gjest Gjesta
Skrevet
her jeg bor, har vi egen dyrekontrakt, hvor det står bl.a at dyret ikke skal sjenere naboene og om dyret ødelegger noe må eier erstatte.

så over til spørsmålet ditt.

Du kan forvente deg noe bjeffing. Om hunden er av en viss str må du nok forvente at du hører den når den løper over gulvet.

ok flott :)

Kan man forvente et par gule flekker i snøen på gårdsplassen inn mot huset?

Skrevet

Ja det syns jeg man kan forvente, for en hund tisser der en tisser. Så lenge eieren plukker opp etter seg, syns jeg man må tåle litt tiss.

Gjest Gjesta
Skrevet

OK, vi blir kastet ut pga et par gule flekker på gårdsplassen (om da mener jeg max 3 flekker på 2 mnd) og pga at hunden tasser og bråker på gulet over. Huseierene er liksom fly forbanna og mener grensen er nådd. de snakker ikke med oss i det hele tatt. annet enn når de skjeller oss ut... jeg er bare helt :overrasket: og lurer på hva de forventet seg da de sa ja til hund i huset. de trodde ikke hunden skulle bråke og tisse (de trodde vi skulle være gode hundeeiere og gå tur med hunden morgen og kveld og ikke bruke gårdsplassen som toalett. hvorpå jeg forklarte at vi gikk tur både morgen og kveld, OG ettermiddagen OG senere samme ettermiddag. men det virker faktisk som de mener vi ikke gidder å gå tur og lar hunden tisse i hagen). jeg er så sinna, jeg har ikke noe lyst til å godta dette selv om jeg samtidig ikke vil bo der lengre. Hunden min har forresten aldri bjeffet eller gitt lyd fra seg på den måten. kun tassing på gulvet over.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg ville vel forventet at jeg kan høre hunden gå over gulvet, men det gjør man jo med mennesker også. Også synes jeg det er greit at hunden bjeffer for å varsle dersom det kommer noe ol, men dersom den sto å bjeffet hele tiden ville jeg nok reagert på det. Så ville jeg vært forberedt på at jeg kom til å se hunden på utsida av huset, og at den ble luftet i hagen. Og å reagere på at hunden tisser i snøen utenfor huset er helt hinsides, i mine øyne...

Skrevet

Jeg synes det er helt latterlig å reagere på at hunden deres har tisset i snøen et par ganger. Jeg hadde nok blitt irritert om det alltid var svære ekle flekker i snøen utenfor døra, men en og annen gang....

Når man leier ut til noen med hund må man regne med at hunden går litt. Og bjeffer litt. Tåler man ikke det, bør man ikke leie ut til noen med hund. Ganske enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...