Gå til innhold

Bordkort eller hefte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om alle pleier å ha bordkort, eller om det er like vanlig å lage sanghefte med meny osv og så bare skrive navn på dem.. Syns det fort kan bli litt mye dill dall på bordet, med blomster og lys og pynt og bordkort og menyer osv.

Hva tenker dere? Er et lekkert hefte med navn vel så bra? De skal vi jo lage til uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror begge deler er akkurat like vanlige, og begge kan være pene. Ut ifra tidligere diskusjoner her hvirker det på meg at de som liker å lage pynt og slikt, gjerne lager bordkort også, og de som gjerne lar vær, har meny/hefter med navn på.

Skrevet

Vi skal ha hefter med navn på, føler at det blir for mye med begge deler - skal ha nok pynt ellers.

Skrevet
Vi skal ha hefter med navn på, føler at det blir for mye med begge deler - skal ha nok pynt ellers.

Skulle ikke du skrive på høstblader? Jeg syntes det hørtes så fint ut, også blir det liksom del av bordpynten.

Skrevet
Skulle ikke du skrive på høstblader?  Jeg syntes det hørtes så fint ut, også blir det liksom del av bordpynten.

Det var planen, men bladene jeg plukket i høst er for sprø + at bladene har ikke fått den fargen jeg ønsker når vi kommer til dagen. Det er mulig vi limer bladene på heftene så vi får brukt dem uansett. Kan jo fint gjøre det slik at vi får det slik vi ønsker.

Skrevet

Jeg har sett begge deler. Mitt inntrykk er at hvis heftet er lite og nett og kan ligge på kuverttallerknen el.l. har det stått navn på det. Hvis heftet blir stort og det har måttet ligge under tallerknen har det vært bordkort i tillegg.

Jeg synes begge deler er like naturlig. Og et pent heftet som bordkort er like fint som både bordkort og hefte.

Skrevet

Vi vurderer akkurat det samme i disse dager. Sukk! Plutselig begynner tida å gå veldig fort!!!

Skrevet

Etter mye om og men har vi funnet ut at vi skall ha hefter som bordkort. Dvs. vi skal ikek ha sanger i det, men meny, bordplassering med forklaring av hvem som er hvem, slik at folk kan se seg litt rundt og orientere seg ved bordet, og et lite dikt. dette i A5 strl, som vi ruller sammen og knytter ett hvitt silkebånd rundt. Legger det oppå tallerkenen. Når det er sammenrullet vises bare navnet på gjesten og bilde av en rose. Skal ha dette på litt beige papir så det ser litt "gammelt" ut.

Skrevet

Hei;-)

Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for å skrive pent på fest / sang heftet, som du sier kan fort bli mye dill dall på bordene. Vi sitter i hestesko og det blir ikke så mye plass.

Men så var jeg å snakket med en blomstedekoratør i går, pratet litt om farger etc. Jeg fortalte at jeg skal ha en grønn løper på midten av bordene for å bryte litt opp i alt det lyse. Så kom han med et kjempemorsomt forslag til bordkort: Helt grønne epler, stikke en pinne nedi og feste bordkortet der;-)))) Det syns jeg hørtes utrolig tøft ut!! Så kan de jo spises;-)

Skrevet

Vi har ikke bestemt oss helt enda, har vurdert begge deler. Hvis vi ender opp med bordkort kommer de til å være enten telysestaler med blå vannperler og lys i eller en hul kråkebolle/noe annet fra havet. (vi har hav-tema)

Men å ha navnene på heftene er jo veldig praktisk da, så vi får gruble litt mer på det. Da blir det i tilfelle noe á la det kitekatt har gjort. (Høres kjempefint ut kitekatt! Har du lagt ut bilde av dette også?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...