Gjest Spinone Skrevet 20. april 2006 #1 Skrevet 20. april 2006 Gurimalla som jeg hater å undersøke forsikringsselskaper. Jo mer jeg leser, jo mindre forstår jeg. *sukk* Kanskje blir det mer forsåelig om jeg hører andres erfaringer, så: Hva har dere forsikret hunden deres for, i hvilket selskap, for hvor mye, og hva er årspremien deres? Og har dere hatt noe problemer med dem?
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 Agria er spesialist på dyreforsikringer, og der har vi forsikringen på vår GS. Husker ikke helt beløpene, men vi har veterinærforsikring (tror det er inntil 45000 pr år, og 2000 i medisiner), og livsforsikring, på hundens kjøpesum. Årspremien er på ca 1500 eller 1600. Hunden er bare 5.5 mnd gammel, og hittil har vi heldigvis ikke trengt forsikringen. La det fortsette sånn.
Gjest Spinone Skrevet 25. april 2006 #3 Skrevet 25. april 2006 Ingen andre innspill? Er det ikke vanlig å forsikre dyrene sine?
Gjest Fruktfat Skrevet 25. april 2006 #4 Skrevet 25. april 2006 hva skal man spørre om/legge vekt på når man velger forsikring?
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2006 #5 Skrevet 25. april 2006 dette har vært oppe ca annenhver uke i det siste, så bare søk på forsikring på kjæledyr, så får du masse svar på det du spør om nå.
lillesky Skrevet 25. april 2006 #6 Skrevet 25. april 2006 Vi har hundeforsikring i Sparebank1, og det lønte seg veldig da vår hund ble syk.
Ugla Skrevet 25. april 2006 #7 Skrevet 25. april 2006 Jeg hadde Gjensidige før, men har skiftet til SpareBank1. Ja, det er mange tråder her om om dette tema. Sikkert litt å lære i de andre også. Ta en titt...
Gjest gjest1 Skrevet 25. april 2006 #8 Skrevet 25. april 2006 Vi hadde forsikring, aner ikke hvor. Kuttet det ut da hundene ble over ti år
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2006 #9 Skrevet 26. april 2006 agria, som nevn før, dekker mer en vanlig forsikringsselskap. (høyere sum) de driver jun med forsikring av dyr, så dem har jo peilig.
tåkedott Skrevet 28. april 2006 #10 Skrevet 28. april 2006 våre hunder er dekt gjennom Njff (norges jeger og fiskeforening) Her er njffs jakthundforsikring Med NJFFs jakthundforsikring får du muligheten til å kjøpe livsløpsforsikring for din valp eller unghund. Disse reglene gjelder: 1. Forsikringen kan kun kjøpes for jakthunder 2. Forsikringen kan kjøpes fra hunden er 6 uker gammel, til den dagen den fyller 3 år 3. Forsikringen dekker hunden fram til den dagen den fyller 8 år 4. Hunden må være registrert i Norsk Kennelklubb (NKK). Hvis du forsikrer en valp, må registreringsnummeret fra NKK ettersendes 5. Hunden må ID-merkes med microchips eller tatovering i øret før den fyller 15 måneder. IDmerkingsnummer må ettersendes dersom hunden forsikres før merking Erstatningen du får ved en skade baserer seg på jakthundens bruksverdi på skadetidspunktet (opptil 30.000 kroner). mer på www.njff.no
monikabrx Skrevet 1. mai 2006 #11 Skrevet 1. mai 2006 Om du skall forsikkre hunden din, syntes jeg aigra har det dessidert beste tillbudet. Vi hadde forsikkring hos gjennsidige. Betalte nesten 1000.- i året. --Den dekker ikke medesiner og utstyr (heller ikke de som er brukt hos vet) --Egenandelen er på 500.-, så det er ikke så ofte du får brukt forsikr. (spessielt når du har trekkt ifra alt utstyr og medesiner vet har brukt) --om hunden skall ha dødsforsikkring, må du betale en del ekstra. --Den gangene man VIRKELIG trenger forsikkringen, løper 1000 lappene fort. Da dekker de inntill 10.000.- per forsikkringsår. Jeg oppererte min forige hund for 55.000.- for to år siden da strekker ikke pengene serlig langt. De utbetalte pengene til feil persom 3 ja....3 ganger!!! Styr unna gjennsidige når det gjellder dyreforsikkring... Agira er den eneste som har bra dekkning. lykke til.
Montezuma Skrevet 1. mai 2006 #12 Skrevet 1. mai 2006 Men det jeg reagerte på da jeg undersøkte Agria, var det du må betale ved bruk av forsikringen. Det var en del det også, og da er det ikke intr å betale 1600 kr i året/mer enn andre steder.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #13 Skrevet 1. mai 2006 Men det jeg reagerte på da jeg undersøkte Agria, var det du må betale ved bruk av forsikringen. Det var en del det også, og da er det ikke intr å betale 1600 kr i året/mer enn andre steder. ← Hvor mye er det snakk om du må betale? Egenandel ved forsikring er jo vanlig. Gjensidige har for eksempel egenandel på 20% og minimum 1000 kroner, mener jeg å huske. Og er Agria veldig mye dyrere enn andre steder? Har ikke fått svar der ennå, men Gjensidige ville ha 1900 kroner året for å forsikre hunden. Synes det var drøyt jeg, koster jo mer enn det gjør å forsikre boligen vår!
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #14 Skrevet 1. mai 2006 Dette skriver Agria: Agria Optimal Veterinærforsikring Agria Optimal Veterinærforsikring gir deg erstatning både ved sykdom og ulykke, og dekker utgifter til rehabilitering og medisiner som er foreskrevet av en veterinær. Hva får jeg erstatning for? Med Agria Optimal Veterinærforsikring får du opptil 45 000 kroner i erstatning per forsikringsår hvis hunden behøver undersøkelse og behandling på grunn av sykdom eller ulykke. Forsikringen dekker til og med utgifter til rehabilitering med opptil 5 000 kroner per år ved et antall diagnoser spesifisert i forsikringsvilkårene. Medisin foreskrevet av veterinær ved akutt skade eller sykdom dekkes også med opptil 2 000 kroner per år. Hva får jeg ikke erstatning for? Du får ikke erstatning for utgifter til sykdommer eller skader som allerede var der da du tegnet forsikringen. Reiseutgifter eller forebyggende behandling dekkes ikke. Med mindre du har tilleggsforsikringen Agria Avl, får du ikke erstatning for behandlingsutgifter som er knyttet til fødselskomplikasjoner. For visse sykdommer gjelder spesielle regler. Det kan du lese om i de fullstendige forsikringsvilkårene som du finner på agria.no. Fast og bevegelig egenandel Egenandelen består av en fast og en bevegelig del. Du betaler en fast egenandel for hver egenandelsperiode på 100 dager, regnet fra og med det første veterinærbesøket. Den bevegelige egenandelen er 20 prosent av de totale utgiftene, og dette innebærer at du får erstatning for 80 prosent av de utgiftene som overstiger den faste egenandelen. Velg egenandel 900 kroner samt 20 prosent 1 200 kroner samt 20 prosent Oppsummering Agria Optimal Veterinærforsikring dekker per forsikringsår opptil 45 000 kroner til undersøkelse og behandling til hunden fyller sju år 5 000 kroner til rehabilitering 2 000 kroner til medisiner ved akutte sykdommer eller skader minst 25 000 kroner for undersøkelse og behandling av den gamle hunden (7 år og eldre) Den omfatter dessuten visse spesielle diagnoser og behandlingsmetoder, se de fullstendige vilkårene AGRIA MAKSIMAL
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #15 Skrevet 1. mai 2006 Og merk deg dette om Agria: Agria har rett til å henvise til en spesiell veterinær. For et livsforsikret dyr kan Agria tillate avliving og erstatning med livsforsikringssummen istedenfor at forsikringstakeren lar dyret få behandling dersom det er åpenbart at de erstattelige kostnadene i forbindelse med veterinærbehandlingen vil overstige forsikringsbeløpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå