Gjest Tudeliduu Skrevet 20. april 2006 #1 Del Skrevet 20. april 2006 Vurderer å reise til Tyrkia i slutten av sommerferien, men er helt avhengig av at det går an å leve litt rimelig der uten å anstrenge seg så mye for det. Leste at generelt prisnivå i Alanya er ganske høyt - rundt 150 kroner for enkel middag. Stemmer egentlig dette? Har opplevd at mine erfaringer angående pris ikke stemmer med reisekatalogens i det hele tatt. Vil gjerne reise til et sted der middag koster rundt 70-80 kroner hvis dere skjønner tegningen Vil jo gjerne kose meg der istedet for å tenke på økonomien, så jeg kommer ikke til å løpe rundt for å finne de billigste restaurantene heller. Noen tyrkiareisende her som kan hjelpe meg litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mia10 Skrevet 24. april 2006 #2 Del Skrevet 24. april 2006 Foruten om mobiler,teknisk utstyr og bensin (kr 17 pr ltr),så er det meste til "halv pris"...Du kan spise god mat til kr 80.En liter vann koster kr 5,et brød kr 4 osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2006 #3 Del Skrevet 24. april 2006 Da må du reise til Bulgaria. 100 kr for middag/drikke for 4. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 24. april 2006 #4 Del Skrevet 24. april 2006 150 kr for en middag der nede stemmer ikke. så klart.. du kan godt spise en middag der nede til det.. men som regel er det mye billigere enn det. rundt 50-80 kr avhening av hva dere velger. og akkuratt hvor dere spiser. Inne i byen (sentrum ved havna) er det jo dyrere enn i en av sidegatene lenger vekk fra sentrum.. Dersom jeg ikke husker helt feil var den dyreste retten på hotellet jeg bodde på chateubriand (eller hvordan det skrives.. indrefile som blir flamertt) og den kostet 40 tyrikse lire for 2 personner.. altså ca 100 kr per pers... (1 lire er ca 5 kr) kan ikke si at det er dyrt akkruatt.. så kommer jo drikke i tilegg.. men det er ikke dyrt.. kanskje 2 lire for en øl... øl og brus er forresten ofte samme pris på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Doriz* Skrevet 25. april 2006 #5 Del Skrevet 25. april 2006 Eg var i Side i Tyrkia i august i fjor. Eg syntes det var utrulig billig. Kjøpte masse kle og alt mulig til utruli lave prisar. kjøpte f.eks 3 dongeribukser som var skikkeli fine. Dei kosta mellom 100-120 kr per stk. (etter litt pruting da selvfølgelig) Buksene har blitt brukt VELDIG mykje, og dei er fortsatt like heile, og fargen er like fin. Ellers var det veldig god mat i tyrkia, og dette var også billig. Du kan jo ikkje gå på dei mest fancy plassane, men maten er stort sett god og billig. Ellers so var det hyggelige folk (litt innpåslitne), varmt og fint.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå