Gå til innhold

Hjelp! Trenger gode forslag raskt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert i bryllup neste fredag (6. desember) til fetteren min. Lite bryllup med vielse på tinghuset etterfulgt av middag på restaurant for den nærmeste familien.

Familien kommer nedover (til Oslo) på torsdag, og har lyst til å overraske brudeparet på torsdag kveld, bla. fordi de ikke har hatt noe utdrikkingslag e.l. (fort bestemt dette her, fikk vite det for to dager siden). Vel, siden jeg bor i Oslo har jeg fått i oppgave å organisere dette. Så nå trenger jeg vireklig gode tips!!

Det eneste jeg har kommet på nå er å sende dem ut på et rebusløp der de tilslutt kommer til en restaurant der alle vi andre venter på dem, og så spiser middag og koser oss. Det blir nemlig vidt aldersspenn fra 17-80 år.

Har noen andre forslag?? Trenger også tips til et sånt rebusløp, hvordan jeg kan legge det opp!

Dette haster! Må ha alt klart i helga, for til nesteuke er jeg veldig opptatt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som først slår meg er at jeg håper du har mange venner som kan hjelpe deg. Vet selv hvor vanskelig det er å arrangere et rebusløp...

Jeg tror jeg ville sendt dem ut på hvert sitt rebusløp, for så å la dem treffes til fellesavslutningspunkt. Kanskje en dansetime, aromaterapi/masasje hvor de fikk den siste oppgave som sendte dem til restauranten der familien var.

Oppgavene kan jo være ganske så forskjellige, kommer litt an på hva man legger opp til og hvilke persoligheter/alder paret har.

jeg har tenkt for min egen del en gang å arrangere en rebus der bruden må rundt forskjellige steder for å samle sammen forskjellige ting, ord og rebuser som hun igjen vil trenge for å komme til det siste stedet. Kanskje litt vanskelig forklart her, men det er noe sånt som du kan se på 'fangene på fortet'. Oppgaver og rebuser/gåter som gir forskjellige hint som settes sammen til en stor rebus!

Her var det bare noen små ideer fra meg om hvordan jeg har tenkt at det kan gjøres...

Uansett; LYKKE TIL!!!

:lol:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Har egentlig ikke så veldig mye å bidra med, men en liten tanke slå meg når jeg leste innlegget ditt. Hvis de skal ut på rebusløp over et større område bør de utstyres med et dagskort til Sporveiene!

Det er faktisk ganske gøy å være på Laserworld, men det er jo litt avhengig av hva slags personer alle er. Da kan dere jo dele inn i to lag (jentene mot guttene). Siden det tydeligvis var noen eldre her også, kan kanskje de "plasseres" på et muesum e.l. så lenge.

Hilsen Lille Meg

Skrevet

Hva er vitsen med å ha en middag med hele familien dagen før bryllupet?Nei, da ville jeg heller satset på rebusløpet som endte opp i noe koselig bare for dem to. ( Hele familien kunne jo kanskje være på "siste stasjon" bare for å ønske lykke til med resten av kvelden )

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Det er ikke ofte at hele familien er samlet, så de tenkte vel at det ville være hyggelig å finne på noe sammen. Men jeg er egentlig litt enig i at det blir litt voldsomt med middag på restaurant to dager på rad med de samme folkene. Så alle forslag på andre ting mottas med takk!

Kirsten

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes Flo har et poeng. Bryllup er jo familiefest så god som noen, og da er det kanskje litt unødvendig å ha enda en middag dagen før. derimot kan det hnede brudeparet selv er litt stresset, og setter pris på en overraskelse for bare de to...hele familien kan jo evt. samles til en drink og snacks (eller litt mer originalt: omvisning et sted, f.eks et museum, utstilling el.l. Laserworld er fantastisk gøy, men kanskje ikke hvis man er 80 og dårlig til beins...), og deretter sende de to av gårde til f.eks felles massasje, god middag, teater el.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...