Gå til innhold

Redd for at familie skal skape kvalme i bryllupet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke hatt noe særlig godt forhold til min far hele livet og da mine foreldre ble skilt var det heller en stor lettelse framfor sorg. Jeg har ikke så mange gode barndomsminner med min far, hver gang jeg tenker tilbake til tiden med ham, kommer jeg bare på de negative tingene. Kontakt med min far i de siste årene har vært veldig sporadisk, det har alltid vært et stort tiltak å ta kontakt med ham siden jeg vet at jeg bare vil høre syting og elendighet i fra ham…. Da dagen kom at jeg skulle fortelle ham at jeg skulle gifte meg, var han i så dårlig humør at han rett og slett behandlet meg dårlig. For å gjøre en lang historie kort, sa han at han ikke brydde seg hva jeg foretok meg og at jeg bare vær så god kunne gifte meg… han kunne ikke brydd seg mindre… Jeg ble veldig skuffet og sint… er så lei av all dramaet med han… men for likevel å være høflig bestemte vi oss å sende en invitasjon for vi regnet ikke med at han vil komme. Til min store overraskelse fikk jeg en dag beskjed av han at han likevel ønsket å komme på bryllupet og at han ønsket å følge meg til alters… jeg tenkte at det må jo være positivt at han likevel ønsket å komme, men nå er jeg redd for at han bare vil skape kvalme på bryllupet! Vi har laget en bryllupsside med gjestebok der venner og familie kan skrive en hilsen til oss. Da jeg i går gikk inn på siden fant jeg en heller ubehagelig hilsen som tilsynelatende kommer fra en kollega av min far. Der stod det: ”Skam deg! Har du ingen far?” Med det refererte vedkommende til at jeg ikke hadde bilde av min far i bryllupssiden, men når jeg ikke har så mye kontakt med ham, kan det heller ikke forventes at jeg skal ha et bilde av ham! Jeg er glad for at jeg fant beskjeden ganske tidlig, forhåpentligvis før andre venner og spesielt sambos familie har vært inn og lest beskjedene. Jeg vet at det kun er min far som har informert denne personen om at jeg skal gifte meg… jeg har jo ikke en gang sett vedkommende siden jeg var liten. Synes at det ver utrolig frekt og uforskammet! Er så redd for at de bare vil skape bråk til den store dagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Faren din virker jo ganske ustabil (humørmessig) på det du har fortalt. Jeg hadde tatt meg en prat med han og sagt at han ikke fikk ødelegge denne dagen. (og referet til tidligere episoder der han ikke har vært så hyggelig.

Hvis han kan si sånne ting til deg (som at han ikke bryr seg hva du gjør osv.) så må du få lov til å si til han i klar tekst at det ikke er rom for dårlig oppførsel denne dagen.

Lykke til! Håper dagen deres blir perfekt uten bekymring for din far. :klem:

Skrevet

Det er jo litt sent nå, men... Jeg ville ikke invitert han. Jeg ville ikke invitert noen som jeg hadde vært redd for skulle ødelegge min og min kjære`s store dag.

Gjest Gjest_Nuwanda_*
Skrevet

Jeg er vel enig i at jeg nok ikke hadde invitert han i første omgang. Men gjort er gjort - men du bør kanskje tenke nøye igjennom om du faktisk vil at han skal følge deg til alters. For meg er det en ære og jeg er ikke sikker på om jeg synes faren din "fortjener" det nå han oppfører seg så ustabil og har vært så liten del av ditt liv. Lykke til!

Skrevet
Jeg er vel enig i at jeg nok ikke hadde invitert han i første omgang. Men gjort er gjort - men du bør kanskje tenke nøye igjennom om du faktisk vil at han skal følge deg til alters. For meg er det en ære og jeg er ikke sikker på om jeg synes faren din "fortjener" det nå han oppfører seg så ustabil og har vært så liten del av ditt liv. Lykke til!

Signerer denne!! Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Huff dette var ikke noe greit å høre:klem: men det er mange uvitne folk som alltid har lyst å si sin mening og som ikke helt vet omstendighetene rundt det, det er det verste! Men du må bare stå med rak rygg og stå på, ditt faren din burde da egentlig ha prøvd ihvertfall og skjerpa seg litt når du sa du skulle gifte deg isteden for å svare som han gjorde.

Gjest Fruktfat
Skrevet

han hadde ikke fått følge meg til alters, for å si det sånn.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Kan det ikke hende han forsøker å ordne opp ved å si at han vil komme og til og med følge deg til alters?

Kommentaren i gjesteboken får du bare anta at faktisk kommer fra en kollega av din far. Du vet jo ikke hvordan din far har fremstilt forholdet dere imellom på jobben, og det kan jo hende at det er ting han har sagt tidligere som har fått kollegaene hans til å tro at det er du som er utakknemlig og dermed kommer med sleivete kommentarer. Uansett er jo dette noe du kan spørre din far om hvis det viser seg at han faktisk ønsker å prøve å ordne opp med deg på den store dagen for din del.

Jeg ville ringt til ham, og jeg ville i samtalen vært imøtekommende. Si at du synes det er flott at han vil komme, og at du håper dette kan være en begynnelse på et bedre forhold dere i mellom. Dersom han viser seg og fortsatt være samme gamle bør du derimot forsøke fortelle ham at du er redd for at han kommer til å forsøke å gjøre bryllupet utrivelig og at du er usikker på om det er lurt at han kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...