Gjest Fortvilet Skrevet 28. november 2002 #1 Skrevet 28. november 2002 Er det noen som har fått mindre sexlyst av sprøyta? Jeg fikk min første forrige uke, og siden da har jeg nesten ikke hatt lyst. Dette er jo ikke noe stas for verken meg eller kjæresten. Noen som vet om dette kan være i starten, eller må jeg slite med dette i 3 måneder?
mer78 Skrevet 28. november 2002 #2 Skrevet 28. november 2002 Jeg hadde konstant mensen i de ni månedene jeg brukte p-sprøyten.. Små blødninger hele tiden, og da kan en også si at det påvirket sexlivet en del, ja!!! Har generelt ikke spesielt god erfaring med alle former for hormonell prevansjon. Har som siste håp fått skrevet ut resept på minipille nå, for å se om det hjelper... Lykke til med sprøyta!!!! Klem klem :blunke:
moniq Skrevet 29. november 2002 #3 Skrevet 29. november 2002 Jeg har brukt p-sprøyte i 1 1/2 år og bortsett fra noen småblødninger rett før det er på tide med ny sprøyte, har jeg ikke hatt noen problemer. Snakk med legen din og spør om det er vanlig.
Catzy Skrevet 29. november 2002 #4 Skrevet 29. november 2002 Bivirkninger av p-sprøyten varierer fra kvinne til kvinne. Jeg har gått på den i 1 1/2 år, og kun i det siste har jeg følt manglende lyst. På den annen side, så har det siste halve året vært veldig slitsomt jobbmessig, med en del nedturer, så jeg tror det har litt å si. De siste ukene er livet blitt bedre, og lysten og evnen til sex er kommet igjen. (Evne som i å faktisk bli våt etter mye kos.) Poenget mitt er at du kan ikke skylde på p-sprøyte 100% med en gang du mister sexlysten. Er det noe som gjør deg stresset? Har dere sluttet med kondomer fordi du begynte på p-sprøyten? Er du litt bekymret for om den er 100% sikker like vel? Er alt greit ellers? Prøv å slappe av i livet ditt, og ha høyt trivelsnivå. Gi p-sprøyta et par ukers sjanse, før du avskriver den fullstendig. Du må nok vente i minst 3 mnd før ting går tilbake til normalen hvis det kun er p-sprøyta som gjør deg lite lysten. De 3 mnd kan du bruke til å utforske eventuelle andre ting som gjør deg kåt og opphisset, og se om ikke du kan leve med p-sprøyta en stund like vel. Catzy
Labella Skrevet 3. desember 2002 #5 Skrevet 3. desember 2002 I denne tråden finner du litt mer om p-sprøyte og manglende sexlyst: http://www.kvinneguiden.no:/Forum/viewtopi...ight=pspr%F8yte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå