Gå til innhold

Bytte ut majones og creme fraiche med noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en oppskrift på en kjempenydelig pastasalat. Har spist den før og den er virkelig nydelig.

Men så er det det at "kremen" i pastasalaten består av majones og creme fraiche (1 boks/pose av hver) og da blir den jo veldig fet da, og ikke akkurat noe man kan spise til hverdags.

Så jeg lurte på om det er noe jeg kan erstatte disse to tingene med og få et greit resultat?

Hadde satt kjempepris på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

creme fraiche kan byttes ut med kesam

Hva med lettmajones?

Skrevet

Som gjesten over sier kan du erstatte CF med kesam (eller lettrømme eller rømmekolle, ikke fullt så magert, men smaker bedre etter min mening).

Kanskje du kan redusere litt på mengden også? En boks CF og en pakke majones høres ut som mye dressing. Hvis du reduserer litt på mengden kan du evt. også spe med litt melk, da blir dressingen tynnere og lettere å fordele, og da trenger du ikke så mye for å "dekke" pastaen.

Skrevet

Jeg er på utkikk etter oppskrift på pastasalat - lyst å dele din? :)

Skrevet

Jeg har en oppskrift på pastasalat som jeg synes er kjempegod!

penne

krepsehaler

vårløk

rød paprika

sorte oliven

rødløk

naturell yoghurt

søt chillisaus (fra flaske)

creme fraiche

majones

evt. hvitløk og fresk hakka chilli

hakka koriander

Kok pasta, kjøl under rennende, kaldt vann. Sil av kraften fra krepsehalene. Hakk grønnsakene som du vil, men jeg liker det finhakka. Bland alt sammen.

Bland ingred. til dressingen - mest av yoghurt osv. Smak den til. Ha opp i masse hakka koriander til slutt.

OBS! Bland ingred. til dressingen først - så den kan stå å trekke smak mens du lager det andre.

God fornøyelse! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...