Missbumblebee Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 Har et bilde jeg gjerne skulle hatt over på lerret el. Noen som vet om det går an, evt hvem som gjør sånt?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #4 Skrevet 19. april 2006 Går an - snakk med en fotograf som driver forretning.
Missbumblebee Skrevet 19. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2006 Går an - snakk med en fotograf som driver forretning. ← Går det ikke an over nettet noe sted da tro?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #6 Skrevet 19. april 2006 Går det ikke an over nettet noe sted da tro? ← Godt mulig det også - det vet jeg ikke noe om, men jeg vet at lerret var ført opp som et alternativ på prislista da vi tok bryllupsbildene. Jeg har et bilde jeg har tatt selv, og det skal jeg få overført til lerret, men det blir ikke ennå - så jeg kan ikke gi noe bedre svar.
Missbumblebee Skrevet 19. april 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2006 http://photobook.sol.no/page.php?subid=4 Jeg fant dette etter å ha lett litt til... Får nok kanskje ta en tur rundt til de forskjellige fotobutikkene og høre om de gjør sånt og hva det koster. Takk for hjelpen gjest.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #8 Skrevet 19. april 2006 Takk for hjelpen gjest. ← Meg? Jamenatte, jeg hjalp deg jo ikke - jeg sa bare at jeg visste fotografer kunne gjøre det.
Missbumblebee Skrevet 19. april 2006 Forfatter #9 Skrevet 19. april 2006 Meg? Jamenatte, jeg hjalp deg jo ikke - jeg sa bare at jeg visste fotografer kunne gjøre det. ← Jo, du hjalp meg litt, fordi du sa at det går an! Det skal bli en bryllupsgave nemli, og jeg syns det er mye stiligere å gi noe som er litt mer "ordentlig" enn bare et innrammet bilde. Så nå må jeg bare finne ut hvem som gjør det! Tar fremdeles imot tips om noen vet om nettsteder som tar sånne oppdrag!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #10 Skrevet 19. april 2006 Jo, du hjalp meg litt, fordi du sa at det går an! Det skal bli en bryllupsgave nemli, og jeg syns det er mye stiligere å gi noe som er litt mer "ordentlig" enn bare et innrammet bilde. Så nå må jeg bare finne ut hvem som gjør det! Tar fremdeles imot tips om noen vet om nettsteder som tar sånne oppdrag! ← Ok - fint å kunne hjelpe da. Men hvorfor ikke prøve de i linken din - jeg kikket på den og prisene der var veldig billige.
Gjest -eline- Skrevet 19. april 2006 #11 Skrevet 19. april 2006 De printer over på lerret her i UK på trykkeriene, så kanskje de gjør det samme i Norge?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #12 Skrevet 19. april 2006 De printer over på lerret her i UK på trykkeriene, så kanskje de gjør det samme i Norge? ← Men da må man jo først lage fotoforstørrelse av negativen da jo.
Nitha Skrevet 20. april 2006 #13 Skrevet 20. april 2006 www.glansbilde.no Ellers er det en del trykkerier og fotografer som gjør det lokalt. Du må bare spørre. Fru Nitha
Gjest Binna Skrevet 20. april 2006 #14 Skrevet 20. april 2006 http://photobook.sol.no/page.php?subid=4 Jeg fant dette etter å ha lett litt til... Får nok kanskje ta en tur rundt til de forskjellige fotobutikkene og høre om de gjør sånt og hva det koster. Takk for hjelpen gjest. ← Jeg vil anbefale denne! Utrolig bra priser. Det er det samme stedet jeg bruker til fremkalling av digitale bilder, og jeg er svært fornøyd med dem. Jeg går bare inn fra et annet sted VGs Fotoalbum Men det er akkurat det samme..
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2006 #15 Skrevet 20. april 2006 Nå vet ikke jeg hvor du bor, men i min bu har vi et kopi/print-senter som skriver ut på omtrent hva det skulle være, blant annet lerret. De bruker samme type plottere som fotografene som printer (altså ikke kopierer på gamlemåten) bruker, og prisen er en brøkdel. Max størrelse er så vidt jeg husker 150 cm ganger lengden på rullen.
Blueberry Skrevet 20. april 2006 #16 Skrevet 20. april 2006 Dette satt jeg selv og sjekka ut i går kveld. Eurofoto.no har sånn. Dvs at du bestiller en bildeforstørrelse på "papiret" som de kaller canvas. Ikke vanskeligere enn det... Vi har tenkt å forstørre bryllupsbilde til 40x50 størrelse, og vurderte dette canvas-papiret da. Prøvde det ut på dataen, men fant ut at det ikke ble noe fint. Tror det kan være kjempestilig med bilder tatt i studio, særlig med kryssfarger, men ikke med bilder der det er masse natur rundt... Eller er det noen som har erfaringer med dette?
Gjest Binna Skrevet 20. april 2006 #17 Skrevet 20. april 2006 Eurofoto er den samme som den jeg linket til og den Missbumblebee linket til.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #18 Skrevet 20. april 2006 Dette satt jeg selv og sjekka ut i går kveld. Eurofoto.no har sånn. Dvs at du bestiller en bildeforstørrelse på "papiret" som de kaller canvas. Ikke vanskeligere enn det... Vi har tenkt å forstørre bryllupsbilde til 40x50 størrelse, og vurderte dette canvas-papiret da. Prøvde det ut på dataen, men fant ut at det ikke ble noe fint. Tror det kan være kjempestilig med bilder tatt i studio, særlig med kryssfarger, men ikke med bilder der det er masse natur rundt... Eller er det noen som har erfaringer med dette? ← Stort sett blir det mer vellykket med naturbilder på lerret fremfor studiobilder da. Har bl.a. noe med hvordan ansiktene blir mot den ru lerreten, men smak og behag. Inntrykket av lerret blir uansett forskjellig fra vanlig fotopapir.
Blueberry Skrevet 21. april 2006 #19 Skrevet 21. april 2006 Stort sett blir det mer vellykket med naturbilder på lerret fremfor studiobilder da. Har bl.a. noe med hvordan ansiktene blir mot den ru lerreten, men smak og behag. Inntrykket av lerret blir uansett forskjellig fra vanlig fotopapir. ← Javel? Kan du forklare nærmere?
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #20 Skrevet 21. april 2006 Javel? Kan du forklare nærmere? ← Skal forsøke. Du vet på lerret, så danner de to trådretningene firkanter? Ansiktene blir på en måte delt opp av disse firkantene, så bl.a. blikk, munn og nese kan bli litt rart. Litt vanskelig å forklare her. Men alt er jo smak og behag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå