Gjest Unormal? Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 Når jeg lytter til venninners utlegginger om sitt sex-liv, så får jeg det inntrykket at en ikke lenger kan ha en "god, gammeldags hyrdestund". Alltid får jeg høre at om sex gjøres rett, så skal det elskes i timesvis, gjerne flere ganger i løpet av kvelden/natten, og helst 4-5 ganger i uken. Og ikke bare skal det elskes lenge, ofte, og flere ganger i uken, men det skal også være like "avansert" hver eneste gang. Jeg blir like overrasket hver gang jeg hører venninnenes (til tider veldig detaljerte) beskrivelser av sine "kjærlighetsnetter". Jeg deltar sjelden aktivt i disse samtalene, men det hender at jeg ymter frampå om at det av og til kan være tilfredsstillende med "en kjapp en". Da ser de på meg med sjokk i blikket, og hevder at "alle" alltid gjør det slik, før de fortsetter med belæringer om hvor viktig det er med god sex for samlivet, En kan visst ikke få den gode nærheten uten å ha "elskov" på den rette måten... Etter slike samtaler føler jeg meg helt unormal jeg, med mine "en times tid, et par ganger i uken"! Er det jeg leser og hører om vanlig, eller er det unntakene jeg får høre om?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 Alle undersøkelser jeg har sett over gjennomsnittlig samleielengde setter selve penetreringsfasen til fra 2-10 minutter. Det du hører er garantert unntak, men at noen har det sånn vet jeg med sikkerhet at er riktig (tviler alikevel på at venninene dine er helt ærlige her). Uansett synes jeg ett sexliv uten en kjapp en både titt og ofte blir kjedelig. All sex skal ikke vare lenge selv om mye av den absolutt bør det.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 Skulle vi elske i timesvis hadde det blitt... aldri. Men det viktigste er vel å finne fram til noe man liker, enten det tar lang tid eller kort tid. Men kanskje er det litt typisk, at man driver og sammenligner på dette området også? Etter at jeg ble voksen, synes jeg at prestasjonspresset har blitt så stort - man sammenligner mann, jobb, utdanning, karakterer, lønn, jobb, hus, vennenettverk.Og så er det om å gjøre å kunne slenge en tilfeldig bemerkning om hvor flink mannen er til å lage mat, eller hvor mange venner barna har, eller hvor man er invitert på middag neste uke. Jeg har ikke begynt å legge ut om sexlivet mitt ennå, og sånn har jeg tenkt til å la det fortsette....
Knøttet Skrevet 19. april 2006 #4 Skrevet 19. april 2006 Jøss ... den var ny. Elske i timesvis? Spørs jo hva man legger i ordet, men det trodde jeg iallfall ikke var vanlig. Må være noen svært, svært utholdende menn disse venninnene dine har funnet seg! Nei, tror nok de overdriver en smule- eller har superhelter som kjærester. Det hørtes iallfall sært ut. Enig med deg, greit med en kjapp en avogtil også- spesielt om man bruker en krevende stilling eller ikke har så god tid eller ikke har lyst på laaaaang sex.
Mossa Skrevet 19. april 2006 #5 Skrevet 19. april 2006 Her er det begge delene i en salig forening. Noen ganger er det enklest og best med en kjapp en, om så i gangen på vei ut døra. Mens andre dager blir det tappet i badekaret, tent duftelys, oljesmøring i alle bauer og kanter. Det varierer fra par til par, og i fra den ene uka til den andre. Det er ikke alltid man har mulighet, tid, lyst, energi...til dampene het sex i timesvis, hver natt uker i strekk. (og noen ganger synes jeg faktisk at det er like, om ikke mer, opphissende med en kjapp en)
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 20. april 2006 #7 Skrevet 20. april 2006 Skulle vi elske i timesvis hadde det blitt... aldri. Men det viktigste er vel å finne fram til noe man liker, enten det tar lang tid eller kort tid. Men kanskje er det litt typisk, at man driver og sammenligner på dette området også? Etter at jeg ble voksen, synes jeg at prestasjonspresset har blitt så stort - man sammenligner mann, jobb, utdanning, karakterer, lønn, jobb, hus, vennenettverk.Og så er det om å gjøre å kunne slenge en tilfeldig bemerkning om hvor flink mannen er til å lage mat, eller hvor mange venner barna har, eller hvor man er invitert på middag neste uke. Jeg har ikke begynt å legge ut om sexlivet mitt ennå, og sånn har jeg tenkt til å la det fortsette.... ← Jeg har hørt om det prestasjonspresset du snakker om, (er ikke med på den, har det bra nok som jeg har det), men har aldri tenkt tanken at "riktig" sex gir var en del av dette..... men du har nok rett, for enkelte av disse venninne mine kan til tider være veldig higen på status. Jeg liker heller ikke å diskutere mitt sex-liv med venninne, dette blir for utleverende med tanke på mannen min, men det kan nok hende at om jeg hadde gjort det (enkeltvis, ikke i gruppen), så hadde flere innrømt at det er begge deler hos dem også. Til alle- godt å se at det er flere som ser på tid, lyst og ork, og ikke bare på hva som er "rett". Den ene gjesten har rett, det spørs kanskje hva man legger i begrepet "elske". Om vi ser på de dagene der hele dagen blir et "forspill", med ymt, hint og skjulte kjærtegn, mens vi bygger opp stemningen/opphisselsen og venter på å bli alene, ja da har vi også sex i timesvis med jevne mellomrom
Gjest Piper Skrevet 20. april 2006 #8 Skrevet 20. april 2006 Første problemet til dine venninner, er at de tror de sitter med fasiten til et godt samliv for alle. Hva som passer for de, er nok ikke det samme som passer for andre. Så det er det første jeg ville"arrestert" de på. Vi ser jo bare det her inne på sexforumet, der noen elsker å sbli slikket mens andre hater det. Så forskjellig er vi faktisk, og det gjelder nok over det hele.
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #9 Skrevet 20. april 2006 Er enig med de som sier at sexlivet sitt vil de ikke utlevere til venninner. Jeg kan godt prate om svært private ting når det gjelder meg selv. Men straks det involverer et menneske som står meg nær og stoler på meg synes jeg det blir å tråkke over grenser. Man utleverer bare ikke mannen sin på en sånn måte, i min bok. Selv om man skryter av ham.
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2006 #10 Skrevet 20. april 2006 Etter slike samtaler føler jeg meg helt unormal jeg, med mine "en times tid, et par ganger i uken"! Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hatt sex i en hel time sammenhengende. Jeg hadde rett og slett kollapset lenge før den tid!!
Gjest 2324 Skrevet 20. april 2006 #11 Skrevet 20. april 2006 Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hatt sex i en hel time sammenhengende. Jeg hadde rett og slett kollapset lenge før den tid!! ← Samme her, og dessuten ville jeg ha fått veldig vondt etter en stund, og ikke gått normalt på en uke.
Gjest BagLady Skrevet 20. april 2006 #12 Skrevet 20. april 2006 Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hatt sex i en hel time sammenhengende. Jeg hadde rett og slett kollapset lenge før den tid!! ← 5-timerssex hadde bare vært mulig hvis vi hadde sovet de 4 første timene tror jeg...
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2006 #13 Skrevet 20. april 2006 Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hatt sex i en hel time sammenhengende. Jeg hadde rett og slett kollapset lenge før den tid!! ← Jeg tipper at du har hatt sex i mer enn en time sammenhengende, under forutsetning av at sex er mer enn selve penetreringsseansen. Jeg vet ikke hvordan det er med dere andre, men hos oss hender det at vi bruker litt tid og krefter på andre ting enn selve penetreringen også. Dét betyr at vi av og til har temmelig langvarig, naken kvalitetstid. De fleste gangene er det likevel betydelig kortere, og noen ganger er det rett og slett en kjappis på vaskemaskinen, på kjøkkenbenken, i garasjen eller hvor det nå måtte dukke opp inspirasjon. Alt til sin tid. I den virkelige verden, altså når trådstarterens venninner kommer hjem til mennene sine, er det nok av faktorer som begrenser elskovslengden. For eksempel de magiske ordene "Pappa, jeg er sulten" fra naborommet.
Gjest 2324 Skrevet 20. april 2006 #14 Skrevet 20. april 2006 Jeg vet ikke hvordan det er med dere andre, men hos oss hender det at vi bruker litt tid og krefter på andre ting enn selve penetreringen også. . ← Høh? Som hva da?
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2006 #15 Skrevet 20. april 2006 Høh? Som hva da? ← Kryssord og origami. Husk at vi er gamle.
Gjest 2324 Skrevet 20. april 2006 #16 Skrevet 20. april 2006 Kryssord og origami. Husk at vi er gamle. ← Det var en god idè, tror jeg har noe pog liggende her et eller annet sted. Skal foreslå det for sambo når han kommer hjem fra jobb!
hecuba Skrevet 20. april 2006 #17 Skrevet 20. april 2006 Synes et par kjappe for spenningens/lekens skyld sammen med et par lange for intimitetens skyld, høres bra ut. Ellers må jeg si at dette er en av de mer interessante trådene jeg har lest på seksualforumet på en stund.
Gjest -eline- Skrevet 20. april 2006 #19 Skrevet 20. april 2006 Alt til sin tid! Noen ganger er en kjapp en vel så opphissende som sex-i-timesvis!
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 20. april 2006 #20 Skrevet 20. april 2006 Jeg kan med hånda på hjertet si at jeg aldri har hatt sex i en hel time sammenhengende. Jeg hadde rett og slett kollapset lenge før den tid!! ← Samme her, og dessuten ville jeg ha fått veldig vondt etter en stund, og ikke gått normalt på en uke. ← 5-timerssex hadde bare vært mulig hvis vi hadde sovet de 4 første timene tror jeg... ← En time er ikke noe problem. 59 1/2 minutter med massasje som forspill, og 30 sekunder samleie.... perfekt! 5 timer derimot, nei det tror jeg ikke jeg har fantasi til.. Ellers er jeg nok veldig enig med "Kvinneguden": i det virkelige liv så begrensens tidsforbruket vanligvis fra barnerommet. Lurer på hva venninnene mine gjør av ungene sine siden de får elske uforstyrret i timesvis så ofte? Knebler dem og lenker dem fast til senga? Ellers gleder det mitt "gamle hjerte" at de fleste ser ut til å ha det som oss: Alt til sin tid... variasjon gir spenning i hverdagen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå