Gå til innhold

Vasketabletter i vaskemaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig kom den nye vaskemaskinen i hus... :)

Men nå er jeg litt usikker, det står ikke spesifikt nevnt at man kan benytte tabletter...?

Derimot står det hvor pulveret/flytende skal legges/helles...

Kan det stemme at man ikke kan benytte tabletter? Trodde det var enklere å få riktig dose vaskemiddel ved bruk av slike, jeg...:klø:

Hva bruker der, forresten?

Tabletter, pulver eller flytende? Og hvorfor akkurat det?

Jeg bruker tabelttene pga enkel dosering og enkel i bruk...:Nikke:

Bare legg en tablett i nettingposen som medfølger og legg ved tøyet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker pulver og måleskje, synes det er "tusen ganger enklere" enn den dumme tabletten. Finne tabletten, pakke den ut, rote rundt for å finne nettingposen, putte i tabletten, gå i søpla med plasten og til slutt finne nettingen inni dynetrekket etter vask.

Nei, jeg holder meg til pulver. :)

Skrevet

Nå har det kommet tabletter som skal legges i doseringskammeret. ikke noe nettingpose!

Jeg har omsider gått over til tabletter selv, fordi jeg klarer å søle så mye m pulver.

Skrevet
Nå har det kommet tabletter som skal legges i doseringskammeret. ikke noe nettingpose!

Jeg har omsider gått over til tabletter selv, fordi jeg klarer å søle så mye m pulver.

Jaja, tabletter fungerer uansett ikke for meg som har maskin med ekstra stor trommel, det blir rett og slett ikke nok såpe til mine 7 kg tøy. Er det plast rundt disse nye? Ellers er det jo like håpløst med søppelet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har alltid brukt tabletter, og aldri brydd meg med noen pose.. Mye lettere å kjøpe de tablettene som ikke er singelpakket, hiver bare en inn -og smack ;)

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg bruker pulver. Ser, som Spirito og sier, ikke at det er noe enklere å bruke tabletter.

Flytende vaskemiddel bruker jeg hvis jeg kjører kortprogram - fordi det står i bruksanvisningen at det anbeafales med flytende vaskemiddel da.

Skrevet

Jeg bruker - og har alltid brukt - pulver jeg. Synes det er enkelt og greit. Kan selv bestemme doseringen ut i fra mengde tøy.

Er ikke også disse tablettene dyrere da?? :klø:

Skrevet

Er ikke også disse tablettene dyrere da??  :klø:

Jeg tror jeg har hørt at det blir billigere i lengden, fordi man ofte bruker mer pulver hver vask enn det som trengs. Med tablettene får man det man trenger. Har jeg hørt, da.

Skrevet
Men nå er jeg litt usikker, det står ikke spesifikt nevnt at man kan benytte tabletter...?

Derimot står det hvor pulveret/flytende skal legges/helles...

Kan det stemme at man ikke kan benytte tabletter? Trodde det var enklere å få riktig dose vaskemiddel ved bruk av slike, jeg...:klø:

Jamen, dette da?? Kan jeg putte tablettene som vanlig med tøyet selvom det ikke står i bruksanvisningen? Må jeg evt. legge dem i doseringskammeret?

Jeg har kjøpt denne:

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...STON%20AML125EX

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror jeg ville hivd de i doseringskammeret

Skrevet
og til slutt finne nettingen inni dynetrekket etter vask.

:ler: For å understreke hvor dumt det er med tablett? :ler:

------------

Jeg bruker forresten pulver. Dosering med pulver er da ikke noe problem - er bare å bruke måleskje det.

Skrevet

MÅ bare si at jeg ALDRI har hatt problemer med å finne nettingen til tablettene...;)

Ellers så la jeg tabletten rett i doseringskammeret og det funket...:Nikke:

Da gjør jeg det...:)

Skrevet

Putter tabletten rett i kammeret jeg, smeller igjen luka og vips.

Gjest Gjest1
Skrevet

Tabletter er medisiner. Vaskepulver er pulver. *gammeldags*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...