Thomasine Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 Endelig kom den nye vaskemaskinen i hus... Men nå er jeg litt usikker, det står ikke spesifikt nevnt at man kan benytte tabletter...? Derimot står det hvor pulveret/flytende skal legges/helles... Kan det stemme at man ikke kan benytte tabletter? Trodde det var enklere å få riktig dose vaskemiddel ved bruk av slike, jeg...:klø: Hva bruker der, forresten? Tabletter, pulver eller flytende? Og hvorfor akkurat det? Jeg bruker tabelttene pga enkel dosering og enkel i bruk... Bare legg en tablett i nettingposen som medfølger og legg ved tøyet.
Spirito Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 Jeg bruker pulver og måleskje, synes det er "tusen ganger enklere" enn den dumme tabletten. Finne tabletten, pakke den ut, rote rundt for å finne nettingposen, putte i tabletten, gå i søpla med plasten og til slutt finne nettingen inni dynetrekket etter vask. Nei, jeg holder meg til pulver.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 Nå har det kommet tabletter som skal legges i doseringskammeret. ikke noe nettingpose! Jeg har omsider gått over til tabletter selv, fordi jeg klarer å søle så mye m pulver.
Spirito Skrevet 19. april 2006 #4 Skrevet 19. april 2006 Nå har det kommet tabletter som skal legges i doseringskammeret. ikke noe nettingpose! Jeg har omsider gått over til tabletter selv, fordi jeg klarer å søle så mye m pulver. ← Jaja, tabletter fungerer uansett ikke for meg som har maskin med ekstra stor trommel, det blir rett og slett ikke nok såpe til mine 7 kg tøy. Er det plast rundt disse nye? Ellers er det jo like håpløst med søppelet.
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2006 #5 Skrevet 20. april 2006 Jeg har alltid brukt tabletter, og aldri brydd meg med noen pose.. Mye lettere å kjøpe de tablettene som ikke er singelpakket, hiver bare en inn -og smack
Gjest Catwoman Skrevet 20. april 2006 #6 Skrevet 20. april 2006 Jeg bruker pulver. Ser, som Spirito og sier, ikke at det er noe enklere å bruke tabletter. Flytende vaskemiddel bruker jeg hvis jeg kjører kortprogram - fordi det står i bruksanvisningen at det anbeafales med flytende vaskemiddel da.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 20. april 2006 #7 Skrevet 20. april 2006 Jeg bruker - og har alltid brukt - pulver jeg. Synes det er enkelt og greit. Kan selv bestemme doseringen ut i fra mengde tøy. Er ikke også disse tablettene dyrere da?? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #8 Skrevet 20. april 2006 Er ikke også disse tablettene dyrere da?? :klø: ← Jeg tror jeg har hørt at det blir billigere i lengden, fordi man ofte bruker mer pulver hver vask enn det som trengs. Med tablettene får man det man trenger. Har jeg hørt, da.
Thomasine Skrevet 20. april 2006 Forfatter #9 Skrevet 20. april 2006 Men nå er jeg litt usikker, det står ikke spesifikt nevnt at man kan benytte tabletter...? Derimot står det hvor pulveret/flytende skal legges/helles... Kan det stemme at man ikke kan benytte tabletter? Trodde det var enklere å få riktig dose vaskemiddel ved bruk av slike, jeg...:klø: ← Jamen, dette da?? Kan jeg putte tablettene som vanlig med tøyet selvom det ikke står i bruksanvisningen? Må jeg evt. legge dem i doseringskammeret? Jeg har kjøpt denne: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...STON%20AML125EX
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2006 #10 Skrevet 20. april 2006 Jeg tror jeg ville hivd de i doseringskammeret
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #11 Skrevet 21. april 2006 og til slutt finne nettingen inni dynetrekket etter vask. For å understreke hvor dumt det er med tablett? ------------ Jeg bruker forresten pulver. Dosering med pulver er da ikke noe problem - er bare å bruke måleskje det.
Thomasine Skrevet 21. april 2006 Forfatter #12 Skrevet 21. april 2006 MÅ bare si at jeg ALDRI har hatt problemer med å finne nettingen til tablettene... Ellers så la jeg tabletten rett i doseringskammeret og det funket... Da gjør jeg det...
Abr@xas Skrevet 21. april 2006 #13 Skrevet 21. april 2006 Putter tabletten rett i kammeret jeg, smeller igjen luka og vips.
Gjest Gjest1 Skrevet 22. april 2006 #14 Skrevet 22. april 2006 Tabletter er medisiner. Vaskepulver er pulver. *gammeldags*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå