Gjest Bøllefrøet Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 Vil bare si at hvis du laster ned noen av disse ringetonene så begynner du å abonnere på tjenestene deres. Sambo gjorde det, og de har nå plutselig svindlet han for rundt 200 kr.. Det eneste han har fått er noen sms'er der det samme sto, men etter å ha lastet ned de gratis ringetonene har han tydeligvis begynt å betale for sms'ene han får fra dem. Er ganske irritert på dem nå ja.. Noen som vet noe om hvilket selskap som driver og sender ut dette?
jolie Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 Mannen har fått, og blitt lurt. Han fant etterhvert ut at han måtte sende en stopp-melding for å melde seg av tjenesten - en tjeneste han aldri meldte seg på. Fikk svar med et kundeservicenr som ikke er i bruk. Dessuten har han bare blitt trukket penger - aldri fått tilsendt noe utover de tre 'gratis' ringetonene. Vi fant ut at det var 'splashmobile' i England, men vet ikke noe om hvem som markedsfører tjenesten i Norge. Har skrevet om det i boka mi et sted. Er en stund siden nå, og jeg orker ikke lete
Gjest Bøllefrøet Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 Hehe.. Ok.. Fikk dere ikke avsluttet det altså? Sambo har heller ikke fått noe annet enn de "gratis" ringetonene.. Må si 3 dårlige ringetoner for 200+ kr er litt dyrt..
Gjest Bøllefrøet Skrevet 19. april 2006 #4 Skrevet 19. april 2006 Takk for tips om Splasmobile. Tror vi fant ut av det nå ved å sende "STOP SPLASH" til 2223 som det sto på hjemmesiden deres. Det koster faktisk 30kr pr uke å være "medlem" der. Fy f*** så useriøst. Kan tenke meg at noen har tjent mye penger på dette..
jolie Skrevet 19. april 2006 #5 Skrevet 19. april 2006 Joda, det funka med den stopp-meldinga. Mannen har prøvd å få teleselskapet han har abonnement i til å grave litt, men det var visst ikke så lett. Alt de har av opplysninger er at det er 2223 Ericsson som er mottaker av pengene.
jolie Skrevet 19. april 2006 #6 Skrevet 19. april 2006 Den stoppmeldinga koster 30 kroner den og. Så vet dere det. Selv om det står 'this message is free' opptil flere ganger i den meldinga man får til svar etter å ha sendt stopp. Hrmf.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 19. april 2006 #7 Skrevet 19. april 2006 Den stoppmeldinga koster 30 kroner den og. Så vet dere det. Selv om det står 'this message is free' opptil flere ganger i den meldinga man får til svar etter å ha sendt stopp. Hrmf. ← Fy f***.. Kjenner jeg blir skikkelig provosert her jeg.. Herregud, er det ingen som kan gjøre noe med det da? Har lest om det på flere forum allerede så det er visst ganske kjent.. Grr..
Tulla2 Skrevet 20. april 2006 #8 Skrevet 20. april 2006 Oj, sann. Jeg får (ofte) en slik melding med tre grais ringetoner, men har ikke oppdaget at jeg må betale for dem..... Hvordan ser dere at dere har betalt ca 200 kr?????
Gjest Bøllefrøet Skrevet 20. april 2006 #9 Skrevet 20. april 2006 Oj, sann. Jeg får (ofte) en slik melding med tre grais ringetoner, men har ikke oppdaget at jeg må betale for dem..... Hvordan ser dere at dere har betalt ca 200 kr????? ← Man ser det på spesifisert regning. Du betaler 30 kr pr uke for å få sånne meldinger, så du burde melde deg ut så fort som mulig. Send "STOP SPLASH" til 2223, så får du meldt deg ut (Det koster 30 kr selv om det står at det er gratis )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå