Gjest gjesta Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 Har dere mottatt eller tenkt å motta pengegaver i bryllupet. Vi skal notere ned hvem vi har fått gaver av, men hvordan gjør vi det når de setter inn penger på bryllupsreisekontoen vår? Kan vi feks kjøpe kort og be gjestene skrive en hilsen & feks beløpet? Aner ikke hvordan vi skal gjøre det....
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 På kontoutskriften kommer det vel frem hvem som har satt inn penger og hvort stort beløp.
Gjest gjesta Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 (endret) De som ga oss penger hadde kort med seg, så sto det pengegave på xxx kroner i kortet. Om noen ikke kommer med kort, bare satt inn penger, så tror jeg nok at jeg ville laget et enkelt kort fra dem hvor det står hvem som har gitt, og hvor stor gave de har gitt dere. Endret 19. april 2006 av Xavia
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2006 #4 Skrevet 20. april 2006 Vi fikk rett og slett kryssede sjekker vi
Armonia Skrevet 20. april 2006 #5 Skrevet 20. april 2006 Vi fikk rett og slett kryssede sjekker vi ← Fikk vi også Hvis noen setter penger rett på konto vil jeg tippe de gir dere et kort også
Gjest Gjest_Nuwanda_* Skrevet 20. april 2006 #6 Skrevet 20. april 2006 Vil dere virkelig skrive på kortet hvor mye penger de enkelte gir ? Da vi giftet oss fikk vi penger av mine foreldre og noen pynteting.. Bare pyntetingene ble satt fram som presang, for beløpet var bare en sak mellom oss og de. I tillegg fikk vi penger av mine svigerforeldre, disse på en stor sjekk (laget av banken). Her kom beløpet fram, det var helt ok for oss, men så lenge folk ikke selv skriver hvor mye/lite penger de gir synes ikke jeg man skal skrive det på noe kort. Da kan man jo like gjerne skrive verdien på de andre gavene man får...
Floja Felíz Skrevet 20. april 2006 #7 Skrevet 20. april 2006 (endret) Jeg tror vi skal lage et kort for dem som setter penger inn på bryllupsreisekontoen vår uten å gi kort selv, men ikke med beløpet. Det er jo ikke alle som vil at det skal offentliggjøres. Man kan jo skrive at de ga "pengegave" eller "bidrag til bryllupsreisen", uten at det trenger å stå et beløp. Vi ønsker oss stort sett bidrag til bryllupsreisen eller gavekort til det vi trenger til det nye huset, så vi lurer på å lage ett stort kort formet som Australia og én formet som et hus, og sette på navnene til de som gir bidrag. Endret 20. april 2006 av Floja Felíz
Mies Skrevet 20. april 2006 #8 Skrevet 20. april 2006 Vel, jeg ville ikke ha skrevet på pengebeløpet dersom dere lager kort, synes det er en privatsak hvor mye man gir. Men det er da vel egentlig vanlig at folk har med kort selv? Kjøp/lag gjerne noen enkle og be de skrive en hilsen dersom de ikke har med, er jo koslig å ha en hilsen da.
tommeline Skrevet 21. april 2006 #9 Skrevet 21. april 2006 Det er vel vanlig at folk gir kort selv, selv om de har satt penger inn på en konto som presang. Som gjest ville jeg synes det var veldig rart hvis det sto framme et kort fra meg som brudeparet hadde skrevet...
Gjest Gjesta Skrevet 21. april 2006 #10 Skrevet 21. april 2006 Hvorfor lage noe styr rundt dette i det hele tatt? For meg virker det som det blir veldig mye gavefokus, når man skal drive og lage egne kort selv til de gjestene som ønsker å gi dere pengegaver.
Annie78 Skrevet 21. april 2006 #11 Skrevet 21. april 2006 Vi skrev ned hver enkelt gave. Når noen hadde gitt penger, skrev vi beløpet inni kortet de hadde med, og samlet pengene i en konvolutt som vi selv eller foreldrene våre tok vare på. Vi fikk ingen penger sirekte inn på konto, men folk tar vel med seg et kort eller noe, og da kan dere skrive beløpet inn der. Om noen ikke tar med kort, kan dere bare skrive navn og beløp inn i gaveboka. Det var VELDIG ok å ha en slik gavebok etterpå, for å se hva vi hadde fått av hvem. Kortene vi fikk fra folk stod o framme på gavebordet, slik at alle kunne se hvem vi hadde fått de ulike tingene fra. Fungerte utmerket....
Hermula Skrevet 21. april 2006 #12 Skrevet 21. april 2006 Mulig jeg er gammeldags, men jeg får meg ikke til å ønske penger i bryllupsgave. Selv liker jeg ikke å gi bort penger - så det er vel en sammeheng der. Dersom jeg var i ditt bryllup, og hadde kjøpt en ting, og dere hadde laget mye styr rundt de som gav penger og gavekort, ville jeg følt meg dum.
Mies Skrevet 21. april 2006 #13 Skrevet 21. april 2006 (endret) Vi skrev ned hver enkelt gave. Når noen hadde gitt penger, skrev vi beløpet inni kortet de hadde med, og samlet pengene i en konvolutt som vi selv eller foreldrene våre tok vare på. Vi fikk ingen penger sirekte inn på konto, men folk tar vel med seg et kort eller noe, og da kan dere skrive beløpet inn der. Om noen ikke tar med kort, kan dere bare skrive navn og beløp inn i gaveboka. Det var VELDIG ok å ha en slik gavebok etterpå, for å se hva vi hadde fått av hvem. Kortene vi fikk fra folk stod o framme på gavebordet, slik at alle kunne se hvem vi hadde fått de ulike tingene fra. Fungerte utmerket.... ← Det er klart det er lurt å ha gavebok, jeg planlegger å registrere alle gaver i slik bok, både gaver, pengegaver (om vi får det) og blomsterhilsen og kort. Men jeg ville ikke ha funnet på å legge den frem. Den er nå bare for å holde orden på alt for vår egen del, kjekk når man skal sende takkekort, og kjekk om 20 år når man bare ikke kan komme på om vasen ble gitt av tante Agate eller kusine Trine. ØØØØ heisann, litt kjapp der, du hadde visst ikke skrevet at du hadde lagt frem boka. Men gavebok bra, opplysning om pengegavens størrelse ikke bra (for meg) Endret 21. april 2006 av Mies
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2006 #14 Skrevet 21. april 2006 Jeg vil vel anta at folk skriver et kort selv om de feks har satt inn penger på forhnd. Jeg ville ikke produsert kort selv, det blir litt voldsomt. Og ihvertfall ikke skrevet summen! Setter folk inn penger og ikke skriver kort så gjør de vel ikke det da. Det er jo ingen regel som sier at ALT m st på gavebordet
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #15 Skrevet 21. april 2006 Jeg ville ikke produsert kort selv, det blir litt voldsomt. Og ihvertfall ikke skrevet summen! Den er fin. Sammen med bryllupsinvitasjonen så sender man kort de kan bruke som presang til bryllupet påskrevet beløp.
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2006 #16 Skrevet 21. april 2006 Den er fin. Sammen med bryllupsinvitasjonen så sender man kort de kan bruke som presang til bryllupet påskrevet beløp. ←
Søta Skrevet 21. april 2006 #17 Skrevet 21. april 2006 Vi fikk en kryssa sjekk - men den la vi vekk, og skrev ikke på kortet summen - hvorfor skal alle vite hvor mye en får????? Husk at selv om dere stoler blindt på gjestene deres så er en sjekk eller en penge veldig lett å putte i lomma... Vi fikk bryllupsfesten av våre foreldre, skrev ikke d i kortene fra dem. Heller ikke at mamma og pappa hadde betalt bryllupsreisen. Vi takket for dette i albumet vi gav dem - men det er jo ikke noe grunn til å fortelle det til alle gjestene ved å skrive det på kortet...
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #18 Skrevet 21. april 2006 Har aldri hørt om noen som har fått gaver rett inn på konto.. Men vi fikk (og mange jeg kjenner fikk) gavekort og pengegaver i kortet i bryllupet. Summen ble skrevet ned på kortet (gjerne bak - diskret), slik at vi visste hva vi hadde fått og hva som hørte til kortet.. Alle penger og gavekort ble tatt ut av kortene (lagt i safe eller gjemt på annet vis) og kom ikke på gavebordet. Har nemlig hørt om brudepar som blir frarøvet pengegaver som står på gavebordet - under bryllupet! Det er utrolig kjipt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå