Gå til innhold

Historier fra den nye glattcella

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Nå er jeg sliten. Tror jeg skal køye, jeg. :overrasket:

Skrevet

Sweet dreams indeed.

Verden er et deilig, deilig, sted - og et veldig komplisert et. For ikke å tenke på hvordan verden er utenfor hodet mitt!

Skrevet

Ja, du vet. De tankene som kommer når man er 20 år og prøver å finne sin hylle i livet. Den hylla hvor man får utnyttet alle de evnene man kanskje tror man har men ikke vet om man tør å ta frem. Litt irriterene i grunn, å være akademikerspire-gone-folkelig.

Skrevet

Don't panic - om ikke du finner hylla, så kommer etterhvert hylla til å finne deg. *dypsindig*

Skrevet

Veldig dypsindig, Cata. Frustrasjonen ligger i å vite at jeg om fire år befinner meg i et yrke jeg vet jeg kommer til å elske, men samtidig å vite at jeg fortsatt kommer til å savne noe. Noe som foregår på en helt annen måte enn 7,5 timer om dagen i hvit uniform, noe som utfordrer hjernecellene på en mer abstrakt/akademisk måte, noe som... vel. Noe som matcher mer det jeg har brukt hele livet på å oppnå; intellektualitet. Jeg er livredd for å miste den delen av livet når jeg går inn i et yrke som etter nuværende standard kommer til å involvere omgang med altfor mange mennesker som tror at Nietzsche er en astmamedisin.

(er brisen, så ikke legg for mye i dette.)

Skrevet

Alle vet jo at Nietzsche er forkjølelsesmedisin, -ikke astmamedisin :ler: . Ikke legg for mye vekt på det såkalt intellektuelle, er du snill. Ønsker du å lese filosofi og hva det enn måtte være, så kan du det. Ønsker du å omgås mennesker med en annen yrkesbakgrunn enn det du har, så kan du det også.

Du vil aldri komme til å låse deg fast, selv om det kan kjennes sånn ut av og til.

Da jeg var 25 var jeg sikker på at livet var "slutt". Jeg hadde tatt en utdanning som var OK og fått meg fast jobb - i min fødeby. Jeg trodde jeg aldri mer ville komme derfra.

Det viste seg at livet hadde mer på lager, så nå sitter jeg med en annen utdanning på et helt annet sted og lever et helt annet liv enn det jeg trodde jeg kom til å få da jeg var 25 - på godt og vondt.

På mange måter blir livet det du gjør det til.

Skrevet (endret)

Hadde en følelse av at du ville skjønne det, Cata. Takk! :klem:

Jeg plager meg selv med at dette er veldig arrogante tanker, skjønner du... men i ytterste konsekvens ser jeg at det bare er meg som er redd for å bli A4, for å ikke tørre å gjøre noe mer etterpå eller ved siden av. Det kan hende diskusjon og rødvin på lørdag kveld er nok, egentlig. Så lenge jeg ikke mister det. Det tok lang tid å avlære de abstrakte diskusjonene - nå som jeg endelig har klart å komme i kontakt med øl-og-se-og-hør-biten av meg selv, savner jeg den andre. Jeg håper jeg har det i meg til å gå videre etter det jeg har begynt å se på som grunnutdanningen.

Se hva man får av å ha foreldre fra vidt forskjellige samfunnslag. De er begge sykepleiere - for den ene var det det mest ambesiøse noen i familien noengang hadde gjort, for den andre var det et fullstendig nederlag. Og jeg ender opp med å føle meg like hjemme på Bagatelle som på Lompa. Identitetskrise? Neida.

Status og penger har selvsagt litt mer med dette å gjøre enn jeg egentlig vil innrømme. Men jeg skal bli verdens beste sykepleier - først.

Endret av Knurr
Skrevet

Da dro kompisen, etter mange timer med film, rosèvin, dipp&grønnsaker og, av alle ting, allsang. Hurra for fhs-mentalitet!

Merker at jeg savner naboen litt. Han har reist bort, og selv om det er mindre enn et døgn så skulle jeg ønske han satt her. Sender meldinger og slikt da. Med eksen også, for den saks skyld - den mannen jeg er fullstendig overbevist om (og enig med i) at jeg er ment for og kommer til å ende opp med når omstendighetene er riktige. Helvetes omstendighetene skal alltid ødelegge for alt. Først politikeren, så aksjemegleren, og til syvende og sist egentlig eksen. Det finnes bare et menneske jeg er komplett likestilt med på alle områder, og det er han.

Jeg håper og tror at det er meningen at verden skal være så fantastisk, forvirrende, herlig og umulig når man er 20 år gammel.

Skrevet (endret)

Impulsbestilte flybilletter til København nettopp. Veldig billig var det, 1100kr for to personer t/r. Nå gjenstår hotelljakt, men det burde gå bra. Kommer til å reise mer enn er godt for meg og økonomien min i høst.

Edit: staving som vanlig. går visst litt fort i svingene.

Endret av Knurr
Skrevet
:vinke:

Hei nye menneske! Velkommen inn på glattcella :)

Skrevet (endret)

Ny og ny fru Knurr :ler: Tenk!!

Jeg beklager: Frøken!

Endret av Drua
Skrevet (endret)
Nå gjenstår hotelljakt, men det burde gå bra. Kommer til å reise mer enn er godt for meg og økonomien min i høst.

Sjekke Comfort Hotel Excelsior i Colbjørnsens gade?

Vi bodde der i vår og var godt fornøyd. Vi fant et spesialtilbud på restplass.no og slapp unna med snaue 600 kroner pr døgn (enkeltrom). Noe luksushotell er det ikke, men senger og frokost var bra og det ligger sentralt i forhold til det meste.

Endret av Cata
Skrevet
Ny og ny fru Knurr :ler: Tenk!!

Jeg beklager: Frøken!

Åh, er du ferdig med å være inntørka? Blitt saftig og fersk? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...