Gå til innhold

Historier fra den nye glattcella

Knurr

Anbefalte innlegg

Den dårlige foreldre-tråden er litt ålreit. Selv om det står en del rare ting der, så fikk det meg på en måte til å håpe at til og med jeg kan bli en overlevelig mor en gang i tida.

I dag skal jeg... vaske klær, rydde og sette ting ned i kjelleren. Men istedet har jeg drukket kaffe, røyka, spist godis, sett på TV, sitti her og snakka lenge med bestyreren for studenthjemmet. Han er kul. En veldig interessant fyr. Og det sier jeg ikke bare fordi han (midt i en diskusjon om kvinnerettigheter - kvinner er heldige i vesten osv.) sa at jeg var ekstra heldig som var både i Norge, smart, pen og sjarmerende. Ikke på en gammel-ekkel-mann-måte, da. Men jeg liker fyren.

Også lå jeg til klokka fire og leste om regresjonsterapi. Jeg er veldig interessert. Jeg vil til og med prøve. Snart. Nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

M var på besøk, med vin og det hele. M var bestevenninna mi i mange år, men etter en god del merkelige hendelser og reaksjoner i høst sluttet hun å være det. Jeg har ikke egentlig sett henne siden oktober, og terapauten min har fått høre veldig mye om henne.

Men det gikk bra. Det var veldig deilig å prate med henne igjen. Merker at jeg har savna henne mer enn jeg vil innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regresjonsterapi - hva er det? Ja, jeg kan google, men lurer egentlig på hva som er bra med det? Etter din mening?

Koselig når det fikser seg med folk man ikke (lenger) ser som sin nærmeste krets.

Natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regresjonsterapi - hva er det? Ja, jeg kan google, men lurer egentlig på hva som er bra med det? Etter din mening?

Jeg er ingen ekspert, jeg har bare lest for mye i det siste. Men det ser ut til at det hele går ut på å gå tilbake til barndom/fødsel/tidligere liv ved hjelp av hypnose, gjerne for å finne roten til et problem eller en situasjon i nåtiden.

Det høres selvsagt ut som bullshit, men jeg er som sagt litt nysgjerrig. Er litt alternativ av meg, samtidig som jeg tviler bittelitt, så jeg tror kanskje jeg vil prøve. Uansett tror jeg nye perspektiver og tenkemåter kan være bra, selv om jeg ikke akkurat finner ut at mine kroniske, uforklarlige magesmerter kommer av at jeg døde med et spyd gjennom kroppen i forrige liv ;)

Haqlla bejb  :klem:

På fylla du eller? Være med ut på fredag forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see. Men hypnose er vel strengt tatt ikke bullshit? Trodde det var blitt ganske stuereint jeg. ;)

Ha en fin dag i solen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I see. Men hypnose er vel strengt tatt ikke bullshit? Trodde det var blitt ganske stuereint jeg. ;)

Ha en fin dag i solen. :-D

Er ikke hypnosebiten som er rar, det er dette med å gå tilbake til sine tidligere liv som kan virke litt svevende. Men for oss opplyste sjeler så finnes det ingen grenser :sjarmor:

Sol. Pøh. Jeg skal jobbe jeg, det er myyyyyye bedre. Dessuten kan jeg ikke være utendørs, har masse soleksem :tristbla:

Jeg har en slank dag i dag. Men den er kombinert med en halvgod hårdag og en dårlig huddag, så da er det jo ikke noen vits. Hvorfor kommer de aldri sammen? God hår- og huddag på en slank dag? :sur:

Kanskje jeg skal la være å bry meg. Ferien er ugjendrivelig over i dag, og det er greit. Og i morgen skal jeg kanskje treffe en fyr som jeg har hatt lyst til å treffe lenge... duppiduuuu.... Ingen forhåpninger, ikke jeg nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff han fyren i går. Det var kooooooselig. Lenge siden jeg har holdt på sånn :kline: en hel kveld uten noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han var så svær i kjeften at den overskygget alt annet.

Han var god på å kysse, da. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobba. Har særdeles vondt i ryggen, men smiler fortsatt. Har nemlig sendt meldinger med kliningsen i hele dag. Endelig sommerflørt på Knurr! :sjarmor:

Noen ganger hater jeg pasientene mine. Alle sammen. Og kollegaene. Da setter jeg meg ned og tviler veldig på hele greia. Det kommer gjerne når jeg er bakfull og har forløfta meg, men uansett er det litt plagsomt. Må taes opp med hodekrymperen ved neste besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått i mye forskjellig terapi, men denne typen funker faktisk. Gestaltterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hedda Gabler

Hva er det egentlig? Hang ikke helt med - har du prøvd regresjonsterapi? Skeptiske meg har litt tro på det, asså.

Lykke til med kyssemannen, da!

Å ja - jeg er den gjenoppstandne Lois. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lois! Velkommen tilbake! Jeg har savna deg en hel masse :klem: Som skapfan av Ibsen må jeg si at jeg digger nicket :)

Nei, altså, jeg er veldig nysgjerrig på regresjonsterapi. Dvs. å bli hypnotisert tilbake til tidligere liv. Til vanlig, derimot, så går jeg til en gestaltterapaut. Det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttehelvete for et ugudelig tidspunkt å stå opp på! Også skal jeg jobbe sammen med kompisen i dag, som jeg har greid å krangle med. For en filleting. Æsj. Også hun rare sykepleieren... guuud. Jeg vil ikke. Har ikke tid til sånt, jeg må rydde huset og pleie brunfargen min!

Også er jeg så heldig at jeg har fri. Helt til i morgen kveld. Da skal jeg begynne med den første av fire nattevakter. Jippi!

:frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert::frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobb gikk overraskende bra.

Men så gikk det, åndelig sett, rett vest. Kompis + nylig gjenvunnet venninne + meg var på drag-show. Jeg kjenner disse menneskene fra før, og de er ganske stereotype skruller. Men at de skulle være penere som damer enn menn, for ikke å snakke om penere som damer enn mange damer jeg vet om, var ikke med i beregningen. Oj. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...