Gå til innhold

Historier fra den nye glattcella

Knurr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når skal du komme på besøk med taxfreespriten a? :sjarmor: Jeg har ikke noe som kan produsere lyd i form av musikk, ei heller noe som gjør det mulig å se andre filmer enn de som står i tv-programmet. Kortstokk eller spill har jeg heller ikke, faktisk har jeg ikke så mye som en eneste ussel liten terning, så vi blir nødt til å drikke oss veldig fulle.

Det er vi til gjengjeld jævlig gode på, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, Virvel! Må bare mmmm jobbe døgnet rundt i en uke og være i Køben i tre dager. Så skal vi nok drikke mye. Og jeg tror ikke underholdningen skal være problemet, vi har da greid å underholde oss med korker og tomme ciderbokser en hel kveld før?

Ny jobb i dag. Følte meg komplett ubrukelig og totalt inaktiv. Hadde null oversikt så da ble det vanskelig å gjøre noe utover basic stell/mat/tildelte arbeidsoppgaver. Men jeg gjorde da noe... tok imot ny pasient, vasket ut av et rom, skiftet sår og assisterte på et par andre litt mer avanserte sykepleierting. Ante ikke at det gikk an å legge kateter direkte i nyrene, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante ikke at det gikk an å legge kateter direkte i nyrene, jeg.

Au! Høres vondt ut. :sjenert: Håper nyrene mine aldri får behov for noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at nyrene holder lenge jeg. Leveren er det jo verre med.

Fryktelig lav mestringsfølelse for øyeblikket. Litt pga. jobben, litt fordi jeg har droppet alt av forelesninger, litt fordi jeg jobber veldig lite denne måneden, litt fordi jeg bare er lat og jobber istedet for å studere... litt fordi jeg tror neppe jeg får tid til å gjøre alt jeg vil i løpet av et liv. Og ganske mye fordi jeg tydeligvis er fryktelig uøkonomisk av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer helt sikkert ikke til å rekke alt du skal gjøre i dette livet, -for du kommer nok hele tiden til å komme på nye ting, men tenker du får gjort unna ganske mye av det ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg skal nok få gjort mye av det. Redselen er ikke å ikke få gjort noe på grunn av praktisk sett for liten tid, men å ikke få gjort noe fordi jeg ikke får ut fingeren og gjør det.

Økonomien din-tråden inspirerte meg til å, vel, kikke på økonomien min. Jeg fatter ikke at det går an å styre det så dårlig. Jeg sitter igjen med mindre penger enn mange studenter jeg kjenner, jo. Så slagplanen er:

- Ikke mer røyk kjøpt i Norge - reiser vel nok nå til å dekke behovene, ellers bor mamma like ved svenskegrensa

- Ikke mer drosje hjem fra jobb - jeg har da for faen et månedskort, og mine siste ti drosjeturer har vært på t-banegående tidspunkt

- Ikke mer spise ute hver dag - det er et kjøkken her, og det er sunnere enn kafemat

- Ikke mer kjøpe bøker flere ganger i uka - det finnes bibliotek, og dessuten en bokhylle som allerede er overfylt, for det meste av bøker jeg ikke har fått lest

- Ikke mer fullprisbilletter og stolthetsbetaling - det går både an å sitte på galleriet og å snylte når folk tilbyr deg å snylte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, Virvel! Må bare mmmm jobbe døgnet rundt i en uke og være i Køben i tre dager. Så skal vi nok drikke mye. Og jeg tror ikke underholdningen skal være problemet, vi har da greid å underholde oss med korker og tomme ciderbokser en hel kveld før?

Ny jobb i dag. Følte meg komplett ubrukelig og totalt inaktiv. Hadde null oversikt så da ble det vanskelig å gjøre noe utover basic stell/mat/tildelte arbeidsoppgaver. Men jeg gjorde da noe... tok imot ny pasient, vasket ut av et rom, skiftet sår og assisterte på et par andre litt mer avanserte sykepleierting. Ante ikke at det gikk an å legge kateter direkte i nyrene, jeg.

Jeg gleder meg allerede! :hoho:

Bæh, det er kjedelig å plutselig være "ny" igjen. Jeg er konstant under opplæring for tiden, og hver gang jeg endelig føler at jeg begynner å mestre noe, så er det noe annet jeg skal lære. Men det er jo gøy og, da. Fint å ikke gjøre det samme dag ut og dag inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal nok få gjort mye av det. Redselen er ikke å ikke få gjort noe på grunn av praktisk sett for liten tid, men å ikke få gjort noe fordi jeg ikke får ut fingeren og gjør det.

Økonomien din-tråden inspirerte meg til å, vel, kikke på økonomien min. Jeg fatter ikke at det går an å styre det så dårlig. Jeg sitter igjen med mindre penger enn mange studenter jeg kjenner, jo. Så slagplanen er:

- Ikke mer røyk kjøpt i Norge - reiser vel nok nå til å dekke behovene, ellers bor mamma like ved svenskegrensa

- Ikke mer drosje hjem fra jobb - jeg har da for faen et månedskort, og mine siste ti drosjeturer har vært på t-banegående tidspunkt

- Ikke mer spise ute hver dag - det er et kjøkken her, og det er sunnere enn kafemat

- Ikke mer kjøpe bøker flere ganger i uka - det finnes bibliotek, og dessuten en bokhylle som allerede er overfylt, for det meste av bøker jeg ikke har fått lest

- Ikke mer fullprisbilletter og stolthetsbetaling - det går både an å sitte på galleriet og å snylte når folk tilbyr deg å snylte

Ahem....

- Ikke mer røyk i det hele tatt er enda bedre. :)

- Ta drosje av og til når det er seint og skummelt og du skal hjem, kanskje? *bekymret "mor"*

- Kjøkken er bra, og det finnes mye bra hermetikk og ferdigmat ;) .

- Bibliotek er enda bedre. Hadde jeg ikke hatt det, så hadde jeg vært nødt til å ha større hus.

- Klart man snylter når noen ber en om det. Det er snikete snylting som er ille. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet i fjorten timer. Fortsatt übertrøytt. Ser på MacGyver og fikk nettopp avlyst på Teatercafelunsjen og store deler av gjensynskvelden med kompis-på-perm; han hadde bare en time, og ikke hele kvelden som jeg trodde. Også har jeg fortsatt propper i ørene etter flyturen.

Skal dra til byen snart. Jada. Et par ærend, møte kompis, dra hjem og rydde og pakke til Købenturen neste uke ettersom jeg har absolutt null tid mellom i morgen tidlig og mandag kveld som ikke skal brukes til soving eller jobbing; jobber annenhvert skift i helga. Bakdelen med to jobber, ja? Forhåpentligvis blir det penger, selv om jeg mangler åtte vakter på full stilling denne måneden. Trenger de vaktene sårt, ellers blir det lite julegaver. Spesielt siden den lønna liksom skal vare å 1,5 måneder i stedet for 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auau, vannblemme! Kembovannblemme, faktisk. Smeltet nylon er visst ganske varmt, ja.

Har brukt masse penger i dag, men det var på nødvendigheter... :sjenert: Ikke noe tull, nei. Bare mat og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker egentlig fryktelig lite penger på mat (utenom utespising da), men å aldri føle sult hadde vært fint. Enda bedre hadde det vært hvis man ikke trengte å sove - det hadde vært praktisk, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp. Verden hadde vært et fredelig og velorganisert og velunderholdt sted for lenge siden dersom vi to ikke hadde strengt å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe gøy? Pøh. Sånt driver jeg ikke med. Men kan jeg interessere deg i en avhandling inklusive min tolkning av Nationaltheaterets nuværende oppsetning av Gjengangere?

Har vært på teater. Er atter Ibsenfrelst og lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Å være sulten er da stor stas! Maten blir ENDA bedre da! mitt liv hadde vært fattigere uten handling, det er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe gøy? Pøh. Sånt driver jeg ikke med. Men kan jeg interessere deg i en avhandling inklusive min tolkning av Nationaltheaterets nuværende oppsetning av Gjengangere?

Har vært på teater. Er atter Ibsenfrelst og lykkelig.

Gjerne! Jeg har ikke snakket med andre enn jobbmennesker på en hel uke, så alt som dreier seg om noe annet enn blod og gørr og bakterier er svært velkomment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...