Gå til innhold

Historier fra den nye glattcella

Knurr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nu er man hjemme igjen, og har sprengt alle tollkvoter ved å ta med tre kartonger med røyk, litersflasker med gin, whiskey og Riga Balzam og fire flasker vin. Det gikk så bra så! :sjarmor:

Ellers var Riga en passe koselig by, med passe koselige priser, passe koselig mat og veldig dårlig shopping. Reiseselskapet - dette var jo en gruppereise tross alt - hadde en gjennomsnittsalder rett under gamlehjemmet, men ojojoj så morsomme de var! For å presisere: tre dagers fyll og fanteri med femten pensjonister! Vi rakk å se to operaer og en ballett også, da, pluss en del sightseeing og shopping (forsøk på, vel og merke), så det var ikke bare drekking. Men fy flate som folk kan drikke når de har gjort det i mange år :overrasket:

Latviske menn er ikke kjekke i Latvia heller. De flørter mer enn norske, men ikke så mye som sydlandske, men som sagt er de ikke spesielt flotte. Også snakker de dårlig engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man dra til Riga (også uten pensjonister) dersom man liker å traske i kjekke gater og se gammel bebyggelse og små torg, men ikke har noe stort ønske om shopping? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mor & far! ;)

Cata, Riga er perfekt for vandring og titting og historie. Massevis av flotte bygninger og små smug og rare folk å se på. Pensjonistene er valgfrie.

Woho, taxfreesprit! :eeeh: Også fant jeg noen å dele med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Hvis Tyr og Cata får være foreldre, kan vel jeg være bestemor?

Fint å høre om Riga, kunne godt ha tenkt meg det. Og pensjonister er ikke å forakte! Forrige helg drakk vi konjakk og spilte kort med besteforeldrene mine til klokka halv tre om natta! Spesielt morsomt siden de er veldig ordentlige av seg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, da tror jeg jeg fører opp Riga på listen over "What to see", men kanskje uten penjonister. (Med all respekt for pensjonister for øvrig altså.)

Evt. så får jeg vente til jeg blir pensjonist selv :klø: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg skal ta med dere alle tre på pensjonisttur jeg! Hvis dere drikker halvparten så mye som de jeg nettopp var på tur med skal det nok gå veldig fint. Og ettersom jeg går utifra at dere er noe sprekere enn dem kan dere kanskje være med meg når jeg finner igjen det sirkuset med den rare russeren som jeg danset swing i sagmuggen foran elefantene med :ler:

Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeling French. Skal ikke mer til enn rød leppestift og alpelue. Men nå må jeg finne selskapet. Selskapet ankommer til fots så selskapet kan ha litt trøbbel med å finne frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg skal ta med dere alle tre på pensjonisttur jeg! Hvis dere drikker halvparten så mye som de jeg nettopp var på tur med skal det nok gå veldig fint. Og ettersom jeg går utifra at dere er noe sprekere enn dem kan dere kanskje være med meg når jeg finner igjen det sirkuset med den rare russeren som jeg danset swing i sagmuggen foran elefantene med  :ler:

Phu, et øyeblikk trodde jeg at du danset swing med en elefant foran en russer.

*bekymret*

Men siden det var motsatt så har du min godkjenning, kjære barn.

Gleder meg til pensjonisttur med Knurr som reiseleder/guide. Det kan bli interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo være hun heller vil ha en sønn enn en datter, så det kan jo være hun er min svigermor?

Hedddda? Hvem er du egentlig :ler: ?

Er du forresten faren til Knurr? Det der har hun lurt litt på, skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klø: NÅ ble jeg forvirra. Hva har jeg fått, bestemor eller stefar eller hushjelp eller hva? Pensjonisttur blir det vel uansett, ølprisen der borte er lav nok til at vi - uansett hva som skjer - holder ut både landet og hverandre.

Vin var godt i går. Kom en gammel kompis på besøk, ble sittende såpass lenge utover natta at det var fryktelig praktisk å re opp på sofaen til han. Jeg skvatt skikklig da jeg våkna og oppdaget manneføtter innenfor synsfeltet. Jaaada, det er sjelden jeg har mannfolk på overnattingsbesøk, så jeg hadde jo glemt det i oppvåkningsforvirringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsj med smarte politikermennesker vel overstått. Jamen fikk jeg ikke et lite glimt av Jens også :sjarmor: Og rettssak gikk fint. Både Stortinget og Tinghuset fikk altså besøk av meg i dag, så det har skjedd mye ting. :ler:

Er så kvisete og fæl om dagen at jeg tror det er et eller annet galt. Mensen er så uregelmessig at jeg har slutta å bekymre meg, men den skulle da strengt tatt vært her rundt 20.september... jeje. Jeg finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...