Gå til innhold

Historier fra den nye glattcella

Knurr

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg jobber så kaffien må jeg ta aleine. ;)

Men en oppmuntrings :klem:  det får du.

Du får si ifra en dag det passer, da. Som tidligere konkludert funker jo kaffe i alle sammenhenger ;)

Og takk forresten.

:sur: Da funker det ikke, for jeg må på et møte i en annen kommune kl. 19

Tidligere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten ut på fjellturen at den toppen jeg trodde var Rundtom overhodet ikke var Rundtom - den har til alt overmål ikke noe navn. Dette er antakeligvis fordi den er betydelig lavere enn jeg trodde, og fryktelig bitteliten. Men ettersom det var min første soloknaus vil jeg at den skal ha en navn; de som lager kart og fjellnavn aksepterer nye ideer, og jeg ser meg nødt til å finne på noe. Noen som er enige med meg i at Padda er et fint navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant forresten ut på fjellturen at den toppen jeg trodde var Rundtom overhodet ikke var Rundtom - den har til alt overmål ikke noe navn. Dette er antakeligvis fordi den er betydelig lavere enn jeg trodde, og fryktelig bitteliten. Men ettersom det var min første soloknaus vil jeg at den skal ha en navn; de som lager kart og fjellnavn aksepterer nye ideer, og jeg ser meg nødt til å finne på noe. Noen som er enige med meg i at Padda er et fint navn?

Og det sier du nå, etter at jeg hadde Goglet lenge og ikke funnet noe !!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Rundtom finnes jo, Tyr. Det er bare det at det er en liten nadd. Jeg troooor muligens jeg kan vise bilde av begge snart, vi tok en del bilder på turen og var i samme området. Men Padda er min. Og det ER en topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kuppelen i taket på glattcella må jeg ha stige og vaktmester (han er ikke kjekk en gang) for å få nytt lys i - og hvor får man kurs i dette med røykvarslere?

Kjære barn...når du velger glattcelle med vaktmester, så må du jo velge en med en kjekk vaktmester kan du skjønne. :forvirret: *sukker oppgitt over avleggeren*

Jeg innser at jeg har sviktet i deler av oppdragelsen. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære barn...når du velger glattcelle med vaktmester, så må du jo velge en med en kjekk vaktmester kan du skjønne. :forvirret: *sukker oppgitt over avleggeren*

Jeg innser at jeg har sviktet i deler av oppdragelsen. :tristbla:

Jeg skjønner at du er skuffa, mamma. Jeg skammer meg, men jeg var desperat etter et sted å bo, og her flytta jeg inn på dagen. Sønnen er dog ikke så ille, og bor på naborommet :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Huff, jeg er for sjelden på glattcella. Er blitt working girl og sover hele natta. :(

Får så lyst til å kose avataren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg er for sjelden på glattcella. Er blitt working girl og sover hele natta. :(

Får så lyst til å kose avataren din!

Hva, har du blitt lovlydig og unngått glattcella? ;)

Kos i vei! Den er veldig lik en bamse jeg laga en gang, som var veldig god og myk... så avataren er ikke så skummel som en ser ut.

Jeg har blitt gammel og kynisk. Jeg skal skjerpe meg. Oppdagelsen av nevnte kynisme har kommet sivende de siste ukene, men etter i går med den forhenværende ble jeg veldig bevisst på det.

Alt har blitt så trivielt at jeg nesten mister forholdet til meg selv - jeg driter jo tydeligvis langt i hvordan jeg behandler det freudianske selvet, om det er fysisk eller psykisk, midt oppi det tilsynelatende begynnende voksenlivet. Hva skal det bety? Tilhører magiske øyeblikk nødvendigvis den naive og idealistiske ungdom, eller kan den komme så lenge man er åpen for den?

Øyner et noe destruktivt adferdsmønster som jeg må ordne opp i. Telle kaloriene i maten istedet for kroneprisen, telle tindebestigninger fremfor... vel, andre bestigninger. Finne ut hvilke av dagens 20 kistespiker jeg egentlig trenger å inhalere, og kanskje til og med revurdere ideen om at det er greit og flott og behagelig å tilbringe fridag etter fridag i senga med laptop i fanget; det er jo egentlig ikke det?

Så; bestigninger, kreftpinner, næringsinnhold og kilometer er stikkord for høsten. Eller kanskje det er glede. Det må jo ikke bli for kynisk en tilnærming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Oi oi, er vi i det tenksomme hjørnet i kveld, Knurr? Er det høstmørket som får deg så alvorlig? :klem: Fint at du setter deg mål, men som du sier selv - husk gleden! Ellers stopper det seg.

Jeg har prøvd voksenlivet i flere år nå, og det er ikke så ille som du tror. Magiske lykkeøyblikk opplever jeg heldigvis ofte. Ikke minst var helga full av dem... :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel helst det at jeg tenker litt gjennom hva jeg egentlig gjør med den nyvunne friheten. Også er det så gjennomført uvant å ha det så bra, så da må jeg jo begynne å revurdere ting. Problemet, hvis man kan kalle det det, ligger ikke i at livsstilen plager meg så fryktelig. Det er bare det at jeg tror jeg kunne fått det bedre hvis jeg gjorde noe annet, noe mer. Å jobbe døgnet rundt for så å sitte her eller glane på TV med røyk, øl og nudler... verken kropp eller sjel har godt av det. Vet ikke hvor mye jeg skal legge ut om her egentlig, men jeg føler at jeg behandler kroppen som en søppelkasse på et hvis, en venteplass før noe bedre skal komme. Og det er det jo ikke - livet er jo i dag.

Forresten veldig godt å høre at magien lever selv om man har sett livet. Betryggende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hedda Gabler

Jo mer jeg ser, jo større pris setter jeg på små, enkle ting. Et blikk holder!

Det kan nok være tid for å ta tak, Knurremor. Blir du forferdelig sint hvis jeg foreslår å kutte ut røyken...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være tid for å ta tak, Knurremor. Blir du forferdelig sint hvis jeg foreslår å kutte ut røyken...?

Jeg har fryktelig lyst. Endelig Ikke-Røyker står i hylla og truer meg, og lommeboka ligger på bordet og truer om kapp. Mye tid, penger og energi som renner ned i nikotinhullet. Kanskje jeg rett og slett skal prøve?

Og du er ikke åtti vettu Hedda. Man blir ikke vis med alderen, man blir vis av å kjenne sjela si. :klem: God er du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dro på jobb og ble dårlig...

Må se an uken nå jeg... Er litt for mye dårlig nå...

:klem: til deg Pulver. Håper du føler deg i form til en kaffe en dag - ellers tropper jeg opp i joggebukse og hestehale med kakao og grinefilm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda du er åtti. ;) Men jeg er enig med deg, i gleden i de

små tingene.

Du imponerer om du klarer å kutte ut røykinga Knurr.

Finn fram joggebuksa med en gang, om du har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda du er åtti. ;)  Men jeg er enig med deg, i gleden i de

små tingene.

Du imponerer om du klarer å kutte ut røykinga Knurr.

Finn fram joggebuksa med en gang, om du har tid.

Har ikke røyka siden forrige innlegg. Og etter frokost skal jeg finne joggebuksa og ta den med meg ned i den skumle kjelleren hvor alle svettemaskinene står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...