Gå til innhold

Historier fra den nye glattcella

Knurr

Anbefalte innlegg

Nei, nå skal det soves. Jeg får tross alt legevisitt klokken halv ti i morgen tidlig. Legen er tilfeldigvis kjekk og hyggelig, så da skal jeg prøve å være våken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1
Jeg hadde vannkopper den dagen det var karneval i barnehagen. Både mamma og pappa tok seg fri og laget karneval med meg hjemme. Jeg var Pippi, fordi da slapp jeg å tegne på fregner.

Men i barnehagen var det mest allergier jeg var misunnelig på... jeg hadde ingen. Også var folk skikkelig sære på mat, de likte ikke det og det og det. Så jeg jugde på meg citrusallergi og avsmak for pølser - de to tingene barnehagebarn får i seg desidert mest av.

Nå SPYTTET jeg i latter her! *tørker opp*

Jeg likte fisk som barn, men de andre likte ikke fiskegrateng, så da løy jeg på meg fiskegrateng-hat jeg og.

Appelsiner likte jeg ikke. Dessuten fikk vi det etter at vi hadde gått fra bordet, og vi måtte spise de over søppelkassen for å ikke søle (veldig hyggelig å stå over matrester og snørrpapir med desserten). eller, appelsiner var jo greit nok, men de var så nazi på at vi måtte spise ALT, steiner og ekkelt senete hvit-greier og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at flere enn meg har gått i nazibarnehage. Jeg begynte i barnehagen da jeg var 8-9mndr gammel, og den barnehagen jeg gikk i først var det ikke lov å prome i. Og dette var en avdeling for barn fra et halvt til et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Godt å høre at flere enn meg har gått i nazibarnehage. Jeg begynte i barnehagen da jeg var 8-9mndr gammel, og den barnehagen jeg gikk i først var det ikke lov å prome i. Og dette var en avdeling for barn fra et halvt til et år.

Hadde promperegler vi og. Det måtte skje på do... for det er jo sååååå lett for småunger å vite på FORHÅND når de skal prompe og ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt syk og svak. Trenger boller og sjokolade. Og mat. Siden lørdag ettermiddag har jeg spist nøyaktig to pakker nudler. Begynner å bli litt gåen, men jeg får ikke i meg noe av det jeg har, og jeg orker ikke å dra på butikken... men pappa skal komme innom senere. Han skal ta med spiseting.

Sjefen ringte og lurte på om jeg ville jobbe. Også måtte jeg si at jeg fortsatt var syk. Hater å være syk. Hater å ikke kunne jobbe. August er mager fra før, nå blir september mager også... ugh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utslitt. Legevisitt i morges, som ville lufte meg - og de 300 meterene jeg gikk var mer enn nok. Sovna da jeg kom hjem. Så kom venninne B på besøk (med brus!), og en halvtime etter at hun dro kom pappa med en bærepose med stakkars-lille-Knurr-er-syk-mat. Veldig koselig selvsagt, men nå er jeg sliiiiiiten. Og overemosjonell etter å ha diskutert litt forskjellige saker og ting med dem begge to (ikke legen altså).

Skal spise pottis og drikke brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg litt småpanikk plutselig. Jeg er folkeregistrert hos pappa, så jeg måtte skrive hans adresse på søknadspapirene mine til skole. Og svarene kommer dermed hjem til han. Men han er jo på ferie når svarene kommer. Hjelp! Han vil ikke låne bort postkassenøkkelen, og mener det går helt fint å svare når han kommer hjem en uke etter at de er sendt ut. Menmenmenmen... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Nå fikk jeg litt småpanikk plutselig. Jeg er folkeregistrert hos pappa, så jeg måtte skrive hans adresse på søknadspapirene mine til skole. Og svarene kommer dermed hjem til han. Men han er jo på ferie når svarene kommer. Hjelp! Han vil ikke låne bort postkassenøkkelen, og mener det går helt fint å svare når han kommer hjem en uke etter at de er sendt ut. Menmenmenmen...  :murvegg:

Går det ikke an å be dem om å sende dem til din adresse i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke an å be dem om å sende dem til din adresse i stedet?

Må sendes til folkeregistrert adresse... og jeg kan ikke omregistrere meg nå, av diverse grunner. Må bli innbruddstyv og finne postkassa trur jeg.

Føler meg egentlig ganske frisk i dag. Bare vondt i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en veldig impulsiv fjelltur. Pappa ringte halv syv på tirsdag, og kvart over syv var vi på vei. Hadde heldigvis alt jeg trengte fra før, ganske tilfeldigvis, så før det egentlig sank inn hadde vi satt opp teltet ved Gjendesheim. Langt nok unna til å slippe å betale, men ikke så langt at vi trengte å gå noe sted.

Tok ferga over Gjendevatnet dagen etter, og slo opp teltet.... akkurat langt nok unna hytta igjen. Pappa skulle absolutt opp på Store Knutsholstind (totusentrehundreogetellerannet m.o.h), men halvveis oppi bakken fant jeg ut at det ikke var en topp jeg trengte i reportoaret mitt. Så jeg gikk ned igjen, tassa litt rundt og fant meg en annen topp som var akkurat passe bratt og steinete og rundt femtenhundremeter høy. Også sovna jeg på toppen. Ettersom været var strålende er jeg nå særdeles solbrent. Og jævlig støl. '

Men fy faen så vakkert dette landet er! Det er nesten til å bli religiøs av. Fjell har en sånn merkelig effekt på meg. De har en energi som er så full av glede at jeg får lyst til å hoppe rundt, men samtidig så er de så gamle at jeg blir rolig av det. Resultatet er bedre enn noen lykkepiller. Har smilt og strålt i to dager nå... og jeg vil tilbake. Neste prosjekt er leirungsdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tror jeg vi har en ting felles Knurr, gleden av de å lene ryggen

mot en varde og nyte slitet og utsikten.

Har brukt fjellene for lite i de senere årene, men de var gode og ha

da jeg var yngre. Om livet var trått eller at hodet var fylt med

"dritt", løste det meste seg etter en lengre fjelltur. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tror jeg vi har en ting felles Knurr, gleden av de å lene ryggen

mot en varde og nyte slitet og utsikten.

Har brukt fjellene for lite i de senere årene, men de var gode og ha

da jeg var yngre. Om livet var trått eller at hodet var fylt med

"dritt", løste det meste seg etter en lengre fjelltur.  ;)

Det er rett og slett meditasjon for kropp og sjel. Uten den dårlige samvittigheten for at man sitter stille. Skal være skikkelig sentimental og klissete, men ser jeg bort ifra stølheten kjenner jeg roen og gleden i hver celle av kroppen. Det er helt utrolig. Og det etter en liten knertetopptur på under to døgn. Jeg tenker at jeg burde komme meg til paradis litt oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:klem:

Liker deg Knurr.

Liker deg og, Tyr :) Si ifra hvis du vil dra på tur da. Eller vet om noen andre som vil. Jeg er veldig tom for turkamerater på mitt eget nivå. Sorterer vennene i to kategorier: de som ikke kommer seg opp av sofaen, og de som ville løpt fra meg på fjellet. Må jo ha noen som kan kose seg der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey. Jeg er vant til å gå i fjellet med pappa. Det er absolutt ikke et sjekkested. Men damen liker vel ikke det uansett :P Si ifra hvis du vet om noen enslige sjeler - har du en sønn for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...