Gå til innhold

Historier fra den nye glattcella

Knurr

Anbefalte innlegg

Merker godt at jeg ikke burde presse meg så hardt. Å jobbe ni vakter i strekk uten fri blir litt mye... men i dag morges tenkte jeg at jeg vel bare var trøtt siden jeg ikke sov så godt. Dessuten vet jeg hvor hardt det blir på jobb hvis en er borte, så jeg var med i morgenstell og frokost ihvertfall.

Fin grense mellom lojalitet og selvoppofrelse, ser det ut til. Jeg lurer på når jeg skal lære meg det... i jula skulle jeg jobbe to uker i strekk, og i jula KAN man bare ikke melde seg syk. Men så fikk jeg akutt senebetennelse i hele kroppen. Greide ikke gå, stå, sitte, ligge, kle på meg, spise, dusje - måtte ha hjelp til alt. Skikkelig krøpling, måtte mates og kles på for jeg klarte ikke bøye armene. Sååå... skole i hvordan ta vare på seg selv kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hedda Gabler

Til syvende og sist er det du som må blir flinkere til å tenke på deg selv, Knurr. Hvordan går det nå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen oppfører seg skammelig. Og resten av kroppen bare verker. Prøver å selvmedisinere meg med loffeskiver og cola, men skrotten ser ikke ut til å ta poenget. Har til alt overmål fått skikkelig munnsår i tillegg, så jeg føelr meg ekstremt lekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Æsj og uff og huff. Ikke la det gå for lenge hvis det ikke gir seg, da. Har du noe for munnsåret?

Mitt beste helseråd: sove. :) Men så er jeg langt, langt uttafor helsevesenet også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hjemmeapotek, jeg. Er tredjegenerasjons helsearbeider!

Og sove er faktisk beste medisin. Hehe - vi har fire standardspørsmål hvis noen er slappe og dårlige på sykehjemmet. Sover de, spiser de, drikker de, bæsjer de. Grunnleggende, og forklarer veldig mye hvis noen av dem er unormale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått dilla på loff (som er litt magestabiliserende) og kaviar (som ikke er det). Håper de nøytraliserer hverandre. Eneste problemet er at de har litt samme effekten på colasmak som tannkrem har på citrussmak.

Problemer, problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet skift i tyve år Knurr, så jeg vet litt om skiftgåing.

Og ni nattevakter på rad, er ødeleggende. 3 - 4 netter klarer

kroppen greit..

God bedring..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet skift i tyve år Knurr, så jeg vet litt om skiftgåing.

Og ni nattevakter på rad, er ødeleggende. 3 - 4 netter  klarer

kroppen greit..

God bedring..;)

Jeg vet, jeg vet... nå er det bare tre, ikke ni nattevakter, men de kunne godt kommet etter hverandre da. Sånn at jeg slapp å snu døgnet annenhver dag.

Hva jobber du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så kjedelig som fly..;)

Men det er jo spennende! Du må utdype. Flyr du selv eller skrur du på dem eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var i grunnen det jeg lurte på ;) Er ikke så fryktelig teknisk av meg, selv om jeg til tider omgir meg med flyidioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Jeg fant den gamle avataren min! Den første jeg hadde som jeg elsket! Har lett på internett i en time sikkert... huska ikke hvor jeg hadde den fra.

Nå må jeg laste ned et eller annet så jeg får tilpassa den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ringte for å høre om TV'n var godt på plass osv. Også påpekte jeg at oppfølgingsøl burde være obligatorisk. Og han var helt enig.

Jeg er kjempeflink  :sjarmor:  Er du stolt av meg mamma?

Jaaa, du er kjempeflink. (Kan du lære din gamle moder noen triks, tror du, sånn at jeg slipper å bli en skikkelig avdanka eller utdanka "Cat lady"??? :sjarmor: )

Og så må du være flink jente og ikke la kaviaren ta knekken på loffen og ta vare på helsa og ikke jobbe deg syk!

(Har ikke helt treninga i denne mamma-greia ennå, men det begynner da å likne noe? Ikke sant barnet mitt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hedda Gabler

Jeg digget den gamle avataren din! Kaviar og cola... uæh.

Skal du se på Gray's anatomy i kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære barn, jeg har nettopp lest dine refleksjoner om sokkespisende monstre i vaskemaskiner og jeg må bare si det - du er definitivt min avlegger :ler: .

Jeg har nemlig en gang tidligere lagt ut den store hvitevarekonspirasjonsteorien. Den går i korthet ut på at hvitevarene samarbeider. For eksempel har vaskemaskinen og kjøleskapet gjerne en selvmordspakt som går ut på at akkurat i det øyeblikket man har betalt regningen på den nye vaskemaskinen så legger kjøleskapet seg ned og dør. Dette ville naturligvis vært forståelig dersom disse to hadde vært fra samme produsent, men irriterende nok kan dette fenomenet også settes i forbindelse med at bilen nettopp har vært (eller skal på) verksted.

Med dette i bakhodet støtter jeg helhjertet din vaskemaskinsokkespisemonsterteori,og konkluderer med at det må være noe galt med min vaskemaskin for den har ennå ikke spist noen sokker.

(Himmel, de må ha glemt å installere monsteret. :overrasket: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, du er kjempeflink. (Kan du lære din gamle moder noen triks, tror du, sånn at jeg slipper å bli en skikkelig avdanka eller utdanka "Cat lady"??? :sjarmor: )

Og så må du være flink jente og ikke la kaviaren ta knekken på loffen og ta vare på helsa og ikke jobbe deg syk!

(Har ikke  helt treninga i denne mamma-greia ennå, men det begynner da å likne noe? Ikke sant barnet mitt?)

Du er veldig god, Cata. Kjempeflink. Jeg har forresten funnet en til som ikke er faren min: Kvinneguden. Så da er vi på... 6 milliarder minus tre.

Triks? Mmmm tror trikset er å ta sjansen. Og ha munndiarè, selvsagt. Og tenke at du ser aldri fyren igjen uansett, så det er greit å drite seg ut. Ummmm... har visst ikke teorietisert dette så mye!

Jeg digget den gamle avataren din! Kaviar og cola... uæh.

Skal du se på Gray's anatomy i kveld?

Sitter og ser på nå! Har nettopp unzippet et program så jeg får ordna, men det funker ikke. Skulle ønske jeg hadde noe så simpelt som Paint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære barn, jeg har nettopp lest dine refleksjoner om sokkespisende monstre i vaskemaskiner og jeg må bare si det  - du er definitivt min avlegger :ler: .

Jeg har nemlig en gang tidligere lagt ut den store hvitevarekonspirasjonsteorien. Den går i korthet ut på at hvitevarene samarbeider. For eksempel har vaskemaskinen og kjøleskapet gjerne en selvmordspakt som går ut på at akkurat i det øyeblikket man har betalt regningen på den nye vaskemaskinen så legger kjøleskapet seg ned og dør. Dette ville naturligvis vært forståelig dersom disse to hadde vært fra samme produsent, men irriterende nok kan dette fenomenet også settes i forbindelse med at bilen nettopp har vært (eller skal på) verksted.

Med dette i bakhodet støtter jeg helhjertet din vaskemaskinsokkespisemonsterteori,og konkluderer med at det må være noe galt med min vaskemaskin for den har ennå ikke spist noen sokker.

(Himmel, de må ha glemt å installere monsteret. :overrasket: )

Noen ganger bare sliter de voldsomt på klærne. Tar den knapper? Kan være en programmeringsfeil. Eller er den gammel? Her på studenthjemmt er de hauggamle, og tar ingenting.

Hvitevareselskaper? Finnes ikke. Det er som aviser og ukeblader i Norge. Veldig selvstendige, men samme eier. Man ser det overalt. Hvordan kunne de ellers være så like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...