Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har lest "Ut å stjæle hester"? Tenkte kanskje gi denne på lydbok til bestemor på 87..Passer den til en gammel dame? Den så litt depressiv ut på coveret..Er den det? (er litt viktig at den ikke er det og at den er litt enkel)

Eller har du noen andre forslag som kan passe? =)

Videoannonse
Annonse
Gjest lillelou
Skrevet

Ja,det er vel ikke akkurat noe som kan beskrives som en veldig "gla'historie" akkurat, det er en god bok,men kanskje ikke noe jeg ville anbefalt for en 87årig bestemor, med mindre hun er veldig oppegående og glad i litteratur generelt.

Denne for eksempel,er for meg et typisk eksempel på "bestemor-lydbok". Hvis hun ikke da har lyst på et godt, gammeldags krim-hørespill i stedet (min bestemors favorittsjanger :) ).

Skrevet

Riktignok er jeg ikke 87 - men jeg likte ikke Ut og stæle hester. Men den har jo fått masse bra kritikk.

Mor min som er 80 - setter stor pris på biografier som lydbøker - de er ofte lettere å høre på da de ikke er helt avhengige av å "følge så godt med"

Skrevet

Jeg har lest den for få uker siden og elsket den, jeg skjønner godt at den er kritikerrost. Men til en eldre dame er jeg ikke sikker, da tror jeg at hun burde være litteraturinteressert i så fall. Ikke for å undervurdere de eldre, de har jo mye mer livserfaring enn oss og kan lese mye mer inn i roman enn oss...

Boken handler om en mann og forholdet hans til sin far, som han ser tilbake på når han begynner å bli gammel. Jeg synes den var fin, men noen feelgood-bok er det jo ikke akkurat da...

Skrevet

...nå ser jeg at du ønsket en litt enkel bok... nei, det er jo en god del mellom linjene her. Jeg tror faktisk ikke den egner seg så godt som lydbok i det hele tatt, når jeg tenker over det, jeg kikket i alle fall tilbake på handlingen flere ganger for å få med meg alle dybdene, han forteller litt i små drypp, så ting som kommer tidlig i boken forstår du ikke før du er kommet langt uti.

Nei, kanskje de andre tipsene du har fått i tråden kan hjelpe deg til å finne en annen bok!

Skrevet

Hva med "Mors og fars historie" av Edvard Hoem?

Skrevet

Hvis "Bienes hemmelige liv" av Sue Monk Kidd finnes på lydbok, er det den beste feel-good-boka jeg har lest på årevis.

Fru Nitha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...