Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 Fikk min første fra mobilselskapet på telefonen jeg kjøper hos dem etter å ha gått fra kontantkort til abbonement. Siden operatøren ikke har efaktura fikk jeg tilbud om å sende fakturaen på epost. Men der har de ført opp et fakturagebyr på 70 kr !! Bindingstiden er ett år, så det betyr jo at jeg vil måtte betale mer enn 700 kr bare i gebyr! Er ikke mobilselskapet pliktig å oppgi dette gebyret når man kjøper telefon med abb fra dem? Jeg kan så abs ikke skjønne hvorfor det skal koste så mye å sende en faktura pr mail?? Jeg skal ringe og snakke med dem, men jeg har jo ikke noen mobiltelefon for tida, og vil gjerne på forhånd vite hvordan jeg står i saken. For kan virkelig mobilselskapene legge til så store fakturagebyr som de vil? Man risikerer jo at de øker dette gebyret til flere hundre kroner pr måned, og på den måten får store inntekter!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 Fikk min første fra mobilselskapet på telefonen jeg kjøper hos dem etter å ha gått fra kontantkort til abbonement. Siden operatøren ikke har efaktura fikk jeg tilbud om å sende fakturaen på epost. Men der har de ført opp et fakturagebyr på 70 kr !! Bindingstiden er ett år, så det betyr jo at jeg vil måtte betale mer enn 700 kr bare i gebyr! Er ikke mobilselskapet pliktig å oppgi dette gebyret når man kjøper telefon med abb fra dem? Jeg kan så abs ikke skjønne hvorfor det skal koste så mye å sende en faktura pr mail?? Jeg skal ringe og snakke med dem, men jeg har jo ikke noen mobiltelefon for tida, og vil gjerne på forhånd vite hvordan jeg står i saken. For kan virkelig mobilselskapene legge til så store fakturagebyr som de vil? Man risikerer jo at de øker dette gebyret til flere hundre kroner pr måned, og på den måten får store inntekter! ← Ingen fakturagebyr på min regning. du har vel skrevet kontrakt med de? Synes 700 kr var vel drøyt på et år.
Nella Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 Gebyret må gjenspeile kostnadene ved utsendelsen, og det må være en hjemmel for det i kontrakten, noe det nok i mange tilfeller er. Det må også opplyse om gebyret i markedsføringen Deler fra her: http://www.aftenposten.no/forbruker/pengen...icle1000763.ece og noe her: http://www.aftenposten.no/forbruker/pengen...icle1118745.ece
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #4 Skrevet 20. april 2006 Hei, takk for svar. Jeg har endelig fått ringt og snakket med dem, og de har ingen fakturagebyr. De hadde bare skrevet feil posteringstekst på de 70 kr, de skulle dekke noe anndet jeg var blitt informert over. Men greit å vite at selskapene ikke kan legge til uforholdsmessig dyre fakturagebyr. For det kunne jo være en skjult felle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå