Gå til innhold

Kan ståltermosen vaskes i maskina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det lurer jeg på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker våre i maskinen - og det har jeg gjort i mange år. Korken og koppen også.

Skrevet

Nei, de bør ikke vaskes i maskin.

kan gå bra.. men kan oså gå dårlig og de blir ødelagt. og da gjelder ikke garantien. koppen og korken kan vaskes der.

Skrevet

kan gå bra.. men kan oså gå dårlig og de blir ødelagt. og da gjelder ikke garantien.  koppen og korken kan vaskes der.

Hæ? Stål tåler da både vann og varme - hvorfor skulle ikke det gå bra?

Jeg har gjort det i mange år.

Gjest Madeline
Skrevet

Jeg vasker ståltermosene våre i oppvaskmaskinen. Det har gått helt fint.

Gjest *Gjest*
Skrevet

Vil tro at på sikt kan det bli skader ved vask i oppvaskmaskin. Men det avhenger sikkert av hvor varmt du har det da..

Jeg bruker bare å først skylle den i varmt vann, har i 1-2 teskjeer oppvaskmaskinpulver, fyller med varmt vann, skrur på korken, rister litt (husk å skru opp etterpå for å slippe ut vaakum), lar den stå over natten. Neste morgen, skyll en 2-3 ganger med vann, og vips, så er den ren. Du kan også bruke børste FØR du tømmer ut vannet, hvis det skulle være behov.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har alltid vasket alt sånn i maskin

Skrevet

noen ganger kan delene falle fra hverandre. Dette gjelder som regel de aller billigste termosene som liksom har bunnen skrudd fast--de fleste er vel hele nå til dags..

men som jeg sa.. det kan gå bra,, men det kan også ikke gå fult så bra.

(er forresten verre med tv-kanner som folk putter i maskinen.. flere uhell der.. )

Skrevet

Har hatt min termos i hundre år, og den ble brukt hver dag på universitetet da jeg studerte. Vasket den jevnlig i oppvaskmaskin, også kork og kopp, og den funker kjempe bra i dag også.

Skrevet

kan gå bra.. men kan oså gå dårlig og de blir ødelagt. og da gjelder ikke garantien.  koppen og korken kan vaskes der.

På obb så vasker vi både stål og plastkanner i maskinen. De tåler det.

Skrevet
(er forresten verre med tv-kanner som folk putter i maskinen.. flere uhell der.. )

Ståltermoser tåler helt fint å vaskes i maskin, men tv-kanner skal selvfølgelig ikke vaskes i maskinen eller dyppes i vann - er vel grenser for hvor tjukke folk er i hue vel? :ler:
Skrevet
Ståltermoser tåler helt fint å vaskes i maskin, men tv-kanner skal selvfølgelig ikke vaskes i maskinen eller dyppes i vann - er vel grenser for hvor tjukke folk er i hue vel? :ler:

Si ikke det... har hatt noen som har puttet tvkanna si i maskinen..

og kommet å klage at den har blitt ødelagt.

han ene var flyforbannet.... stod jo ingen steder at han ikke kunne gjøre det...

han fikk nr til levandøren av tvkannene,, men han kom selvssagt ikke noe videre med det heller.. ny kanne ble det ikke på han

Skrevet
han ene var flyforbannet....  stod jo ingen steder at han ikke kunne gjøre det...
Nettopp - godt han ikke brukte den som vinger da, stod vel ingen steder at han ikke kunne gjøre det heller?

Pokker folk er dumme. :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...