Gå til innhold

Når far lager mat...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Frøken Dings

Jeg var inne på matsiden.no og lette etter hverdagsretter, og da fant jeg blant annet denne:

Pappas spaghettigryte

Ingredienser:

200 gram spagetti

1 boks smårettskinke

1 pose spagettisaus.

Må pappa virkelig ha oppskrift for å lage dette? :ler:

Hvordan er deres menn? Jeg har en mann som var flink til å lage mat før han traff meg, nå slipper han ikke så ofte til på kjøkkenet lenger. Min feil, og veldig dumt, men jeg elsker å lage mat (det er avkobling for meg) og han elsker maten min. :wink:

Hva med fedrene deres? Lager de mat? Pappa var den som var flinkest hos oss, både når det gjaldt matlaging og baking. Det var alltid pappa som stod for bursdagskakene hjemme hos oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sambo er glad i å lage mat. Jeg er henrykt, for jeg er ikke så glad i det. Men han er veldig nøye med å studere oppskriften til punkt og prikke. Så han er kanskje ikke så flink til å komponere tilng selv, men det har vel kanskje noe med trening å gjøre???

Pappa er flinkere slik, han koker i hop noe han har funnet på selv, han går aldri etter oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt problematisk det der hjemme hos oss..

Han liker å lage mat, men er ikke spesielt flink til det.. :-?

Jeg er ikke så overbegeistret for å lage mat men er flinkere/har mer erfaring enn han.

Han ymtet frempå om at han skulle ta seg av julematen i år, men jeg tør rett og slett ikke.. Han får øveseg litt først, så skal jeg gladelig overlate den jobben til han et annet år.. :sjarmor:

Frk. Busybody :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kan sulte foran brødboksen. Jeg var borte noen dager nå, og da spurte han meg på telefonen; "Hva skal jeg spise"? Så dette er min mann anno 2003. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er kokk :-)

(ble dere misunnelige nå? ;-))

Nei, Lula. Jeg hadde en kjæreste som var kokk en gang, men jeg kan ikke skryte av at han laget mye mat. Var vel lei når han først kom hjem. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Weee..

Min mann er nettverksansvarlig for en stort konsern... MEN! Han elsker å lage mat og han er j***g flink til det også!

Ingenting å utsette på maten hans.

Det går for det meste i pasta, texmex og slikt.. Men han er flink til å variere og eksperimentere. Leser aldri oppskrifter.

I går laget han pepperbiff, hvitløksgratinerte poteter og bearne..*nam*

Pappa er en flink matlager han også. Nå husker jeg ikke hvem av mamma og pappa, men jeg regner med at de delte på det. (De skilte seg når jeg var 7år)

Pappa har samboer, og hun er alltid tidlig ferdig med jobben på dagtid, derfor lager hun mat i uka. De gangene jeg har vært der da, har det gått i fiskeboller i brusaus, fiskeboller i hvitsaus, pølser og kjøttkaker i brunsaus og pølse med brød.. :ler:

Pappa lager alt fra finnbiff til gryteretter og selvlagde hamburgere (brød og alt) i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min pappa lager mat.. da blir det GODT! 8)

Eksens kokeevner snakker vi ikke om. Men det er jo standard at guttungen kommer hjem med pizzasaus på genseren når han har vært der..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo synd for deg, care.

Min mann har ikke en tradisjonell kokkejobb, så han lager MER ENN GJERNE mat hjemme :-)

Blæ, nei det var ikke synd i meg - er bare glad jeg er kvitt han :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er kjempeflink til å lage mat, men som flere menn av den generasjonen lager han helst mat til fest (slik at mange kan skryte av kokekunsten hans), mens moren min lager mat til hverdags (hun er også veldig flink). Min, derimot, er ett annent kapittel. Han har heldigvis kommet seg litt, for jeg har programmert inn noen faste oppskrifter i hodet hans, men herregud i begynnelsen....En gang kom jeg sent hjem fra jobb, sønnen vår var vel 1 år på den tiden, og jeg spurte om de hadde spist noe. "Jada", sa mannen min. Jeg visste hvor elendig han var på kjøkkenet, så jeg spurte hva han hadde laget. "Makrell i tomat med pølsebrød og rømme." !!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Min far KAN lage mat, men han gjør det ikke i hverdagen, for mamma er hjemmeværende, og lager middag til han kommer hjem. Men han hjelper gjerne til i helga og slikt. Når de begge er hjemme, så lager de mat sammen. Brødbakst, det er jeg oppvokst med at er en "mannfolkjobb" (for det er tungt. Mamma er altså hjemmeværende fordi hun er ufør pga leddgikt) Kakebaking tar somregel mamma seg av.

Min sambo.. vel. han flytta hjemmefra tre år før han traff meg, så han har jo måttet lage mat selv. Nå er det mest jeg som lager mat, men han kan. Oppskrifter bruker han bare til baking (og da lager han dem somregel selv, men skriver ned i tilfelle det var godt...) Når han lager middag, da blir det aldri "kjedlig mat". Jeg ber ham koke pølser og spagetti mens jeg tar en dusj. Vist gjør han det, men han lager en saus basert på ei boks hermetiske, opphakkede tomater også. (slike sauser med ulike krydder bruker han til mye rart, hamburgere, pølser etc) en gang fikk jeg pølsene servert i småbiter kokt oppi denne sausen, med MASSE ris til (for det var sterkt krydra må vite) Han lager mat, og har god fantasi, men "gidder ikke" lage vanlig "rett frem" middag. Brødbaksten er forresten hans oppgave her også :) (til å begynne med laget han deigen, emns jeg fikk trille dem ut, for han fikk ikke til, men så bakte han brød ei helg jeg var bortreist, og etter det har han tatt seg av det selv )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Lula; måtte vært deilig å hatt en kokkemann! :) Men da måtte jeg vel delt kjøkkenet "mitt", så kanskje det er like greit at jeg ikke har det. :wink:

Mannen min er veldig opptatt av oppskrifter, forresten. Dersom han lager mat må alt stemme ned til minste gram... Mangler han en liten teskje av et eller annet, så går hele prosjektet ad undas, tror han! :ler:

Selv er jeg blitt flinkere til å gi blaffen i oppskriften. Men lurer fremdeles litt i boka dersom det er noe jeg ikke har laget så ofte, og dersom jeg skal lage noe helt spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann er kjempeflink til å lage mat og det er som regel han som ordner middag til oss. Noen ganger blir han lei og jeg må trå til å lage noe.

Hos oss er det han som lager mat og jeg baker. Syntes det er en grei ordning, for man baker jo ikke hver dag :wink:

Vet om en jente som ble sammen med en kokk og hun la på seg 20 kilo! Det var mye god mat der i gården ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...