Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 Jeg har lagt merke til gamle sanger som Ben Harper med Haleluja og Vamps Tia n'oir (?) ligger på topp 20 singellisten og jeg spør meg selv hvordan det er mulig??? Det er jo ikke nye sanger og jeg tviler sterkt på at folk løper platebutikkene ned for å kjøpe disse platene.... Er det noen som vet hva det går i...?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 Kan jo bl.a skyldes at de sangene har blitt dratt fram igjen i den senere tid bl.a gjennom Idol og med de nye gitarkameratene med Kurt, Espen Lind, Ali og Askil Holm. Dermed har folk oppdaget dem på nytt.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 Det er ikke bare singelsalget som er med på lista lenger, nå er det folk laster ned (og betaler for) på nettet også med på å avgjøre hva som kommer på lista. Derfor er det sånne "rare" ting innimellom, som f.eks Grandis-sangen som er på 1. plass for fjerde uka på rad. Og, som gjesten over meg sier, så er det mye "Idol-effekt" ute og går.
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #4 Skrevet 19. april 2006 Det er ikke bare singelsalget som er med på lista lenger, nå er det folk laster ned (og betaler for) på nettet også med på å avgjøre hva som kommer på lista. Derfor er det sånne "rare" ting innimellom, som f.eks Grandis-sangen som er på 1. plass for fjerde uka på rad. Og, som gjesten over meg sier, så er det mye "Idol-effekt" ute og går. ← Ahh, da forstår jeg litt mer. Spesielt siden nedlastningen også har noe å si for listen. Takk for svar En ting mindre å irritere seg over
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #5 Skrevet 20. april 2006 Grandiosa-låta får du lastet ned gratis fra nett, så den er ikke med pga at den blir lastet ned fra disse betalingssidene. Den ble gitt ut som singel i butikkene for et par uker siden, og denne har solgt veldig godt. Derfor er Grandiosa på lista. Resten av de "rare tilfellene" skyldes nettopp betalings-nedlasting, ja.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 20. april 2006 #6 Skrevet 20. april 2006 Grandiosa-låta får du lastet ned gratis fra nett, så den er ikke med pga at den blir lastet ned fra disse betalingssidene. Den ble gitt ut som singel i butikkene for et par uker siden, og denne har solgt veldig godt. Derfor er Grandiosa på lista. Resten av de "rare tilfellene" skyldes nettopp betalings-nedlasting, ja. ← Hørte på topp20-sendinga på p3, og de sa faktisk rett ut at selv om det er gratis å laste ned låta til mobilen, så har folk vært inne på iTunes og betalt for å laste den ned. Derfor er den på lista.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå