Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #1 Del Skrevet 19. april 2006 Da er årets ferie endelig bestemt. Vi skal bla. være en ukes tid i Toscana. Er det noen som har vært der og har noen erfaringer å dele? Noen steder som virkelig bør besøkes? Eller styre unna? Det eneste vi har bestemt er at vi skal innom Firenze. Hvordan bodde dere? Har skjønt at mange bor på vingårder og slikt. Er det ting som dere bare dumpet innom, eller var det planlagt og bestillt på forhånd? Egentlig har vi mest lyst til å ikke planlegge en helt klar reiserute før vi reiser, men ha litt oversikt over hvilke alternativer som fins. Å reise helt på måfå har jeg heller ikke lyst til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #2 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg tipset deg i "Feire"-innlegget om Arezzo og www.pomaio.it, men kommer gjerne med flere tips! (Er innmari glad i Toscana.) Vi hadde bestilt huset gjennom www.mediterraneo.no og kan trygt anbefale dem. (De har mange forskjellige overnattingssteder, enda flere enn det som er på siden. Kontakt dem, så får dere tilsendt 2 tykke brosjyrer med bosteder.) Ellers har jeg inntrykk av at det er mange såkalte "agriturismo" som man kan bo på. Firenze er vakkert! Man må ta seg en tur innom. Pisa synes jeg er overvurdert. På turen vår kjørte vi innom Cortona, en veldig koselig fjellandsby. Jeg vet ikke når dere drar, men juli og august er veldig varmt! Dessuten er det høysesong for turister, så det kan være lurt å ha bestilt noe overnatting på forhånd om dere vil ha en viss standard. Dere kommer til å få det kjempebra, det er jeg sikker på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #3 Del Skrevet 19. april 2006 Pisa er forresten ikke så langt unna Firenze - kanskje en kikk på det skjeve tårnet hadde vært noe. Ellers er Greve en koselig liten landsby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #4 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg tipset deg i "Feire"-innlegget om Arezzo og www.pomaio.it, men kommer gjerne med flere tips! (Er innmari glad i Toscana.) ← Var blandt annet deg jeg håpet på flere tips fra Skal ta kontakt med www.mediterraneo.no slik at vi kan få tilsendt de brosjyrene du nevnte. Internet er greit, men liker å ha noe litt mer "håndfast" å kikke på også. Vi skal reise i månedsskiftet juli/august, så er vel igrunn forberedt på både høy temperatur og mye folk. Så det er vel gjerne en ide å hvertfall booke noen av overnattingene på forhånd. Gleder meg kjempemasse. Har hørt så mye positivt om Toscana! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #5 Del Skrevet 19. april 2006 Firenze, Siena og Arezzo er nydelig. Ellers bør dere reise ut til kysten, til Maremma, kanskje ta fergen over til Elba, eller prøve et av kurbadene. Toscana har alt! Gled dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå