Netten Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 Nå ligger det gjerne ikke naturlig for de fleste mannfolk å være så veldig opptatt av detaljer som blomster, pynting, invitasjoner osv. osv., men jeg føler jeg må styre hele skuten selv når det gjelder bryllupet vårt. Blir helt utslitt jeg av all denne planleggingen! Det hadde vært så deilig hvis han hadde vært litt engasjert, og iallefall gjort de tingene som har vært hans ansvar, men er det en liten ting han har sagt seg villig til å gjøre, så har han glemt det dagen etter. Er det bare jeg som har det sånn eller? Han er veldig av typen "rolig, det ordner seg", og hadde det vært opp til ham hadde han nok funnet seg dress dagen før bryllupet Mannfolk asså!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 Litt sånn føler jeg det er også, selv om han egentlig hjelper til med noe. Alikevel er det jeg som tar alle telefonene og booker mat, sted, drikke, servitører etc etc. For min del kunne vi bare droppet hele festen og ikke feiret med venner og familie, men de forventer jo det, da.... Jeg gjør sikkert 80% mens han gjør 20%.
lil Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 Vi er sammen om alle de "viktige" tingene, og der har vi deltatt ca 50-50- Detaljstyring er min greie, så der tar jeg alt. Men det syntes jeg er helt greit
Netten Skrevet 19. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 19. april 2006 Du er jammen heldig lil, som har en mann som deltar like mye som deg! *misunne* Jeg er også veldig detaljorientert og elsker å lage invitasjoner og planlegge pynt og sånn, så det er helt greit! Det som er litt småkjipt er at han sier han skal ta seg av ditt og datt, men så ender det opp med at jeg må gjøre det... Jeg får vel bare innse at gutter er gutter. Han er nå herlig uansett!!
Lassie Skrevet 19. april 2006 #5 Skrevet 19. april 2006 Snuppen min deltar stort sett like mye som meg, han! jeg kikker nok kanskje litt mer rundt, men han er like mye med i hele prosessen som meg likevel.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #6 Skrevet 19. april 2006 Tror mange mannfolk blir drittlei bryllupsgnålet dag og natt, og derfor melder seg litt ut.
Arkana Skrevet 19. april 2006 #7 Skrevet 19. april 2006 Nå har vi ikke kommet ordentlig i gang med bryllupsplanleggingen, det gjør vi nok ikke før neste år tenker jeg, men foreløpig er vi absolutt to om saken. Kunne ikke tenke meg å være den som detaljstyrte alt, og jeg forventer faktisk at samboeren min skal delta, det er faktisk like mye hans dag. Nå skal vi heldigvis ha et lite bryllup, så det blir nok ikke altfor mye strev for noen av oss.
Rennic Skrevet 20. april 2006 #8 Skrevet 20. april 2006 Forloveden min hadde ordnet med og holdt av det selskapslokalet vi hadde snakket om før han fridde, så han hadde dato i boks. Men utover det har det vært lite. Han var veldig ivrig på det å ha et stort bryllup (jeg ville helst stikke av til utlandet) Altså han stiller jo villig opp når jeg ber ham om ting, men hadde jeg ikke sagt noe hadde det heller vært dårlig. Vi har hatt ett oppgjør med dette allerede. Men det blir til at han syns alt jeg har lyst til er greit for ham også. Savner litt initiativ og egne meninger. Jeg skjønner jo at han ikke syns det er gøy med all den detalje- planlegginga, men det er ikke det jeg trenger hjelp til heller. Men han er helt topp ellers, så jeg får vel bare forvente mindre og heller bli positivt overrasket
Kara W Skrevet 20. april 2006 #9 Skrevet 20. april 2006 Kjenner meg igjen, ja. Nå er vi ganske nyforlovet, og han har ikke helt vent seg til tanken enda. Jeg prøver hardt å ikke overøse ham med ideér og spørsmål, men det er vanskelig når jeg tross alt tenker masse på det hver dag. Min tilkommne er mest redd for å være i veien for meg. Han skjønner at dagen betyr mye for meg og at jeg har mange ideer omhvordan den skal være. For ham er det ikke like viktig, og han er redd for å si noe "feil" hvis han skal komme men forslag, særlig på ting han ikke har noen formeninger om. Vi er enig om at han skal være med på de store tingene, og skal ha et par oppgaver som bare er hans, også skal jeg ikke plage ham med fargen på duken osv.
Gjest si Skrevet 20. april 2006 #10 Skrevet 20. april 2006 Jeg tror vi er fler i samme båt her Netten! Min forlovede gleder seg veldig til bryllupet, men det har til tider vært litt strevsomt å få ham til å gjøre noe. Tror det har vært litt fordi han har vært litt nervøs for å gjøre noe "feil", som noen andre skrev over her. Men nå har vi funnet en løsning! Jeg bare elsker å pludre med dekorasjoner, invitasjoner osv, så det gjør meg ingenting å ha det for meg selv. Han har derimot fått klart definerte ansvarsområder: han skal ordne med band (vi visste hvem vi ville ha, men han står for all kontakt, avtaler osv med dem), han skal organisere innkjøp av alkohol, han skal organisere fotograf, og han har i samarbeid med min mor ansvaret for bestilling av mat. Dette har sålangt fungert veldig fint! Han har absolutt vist interesse og tatt på seg oppgavene med stor iver! Han synes jo det er moro med f.eks. det tekniske rundt musikk og foto, og han er jo veldig glad i mat og alkohol (ps. han er definitivt ikke noen neandertaler, selvom det høres sånn ut fra dette ) Tror ikke jeg skal forvente at han involverer seg alt for mye i fargevalg, blomster osv., men det er helt greit. Kan du ikke høre med ham hva han evt har lyst til å ta ansvaret for? Uansett, lykke til med planlegging alle sammen... med eller uten typen!
Floja Felíz Skrevet 20. april 2006 #11 Skrevet 20. april 2006 Hos oss er det også mest jeg som planlegger foreløpig, men han er flink til å følge med og si hva han mener når jeg spør. (hvis han mener noe da, det er jo ikke alt som interesserer ham like mye, og han tror at lilla er turkis og omvendt, så på detalj-fargevalg er det lite å hente, hihi...) Nå skal ikke vi gifte oss før neste sommer, så det er greit at han venter litt med å involvere seg like mye som meg, men når det nærmer seg så forventer jeg at han tar del i det praktiske som skal ordnes. Tror nok vi kommer til å dele litt mer på oppgavene da. Jeg skjønner veldig godt at det er frustrerende å føle at han ikke gidder å involvere seg, men du kan kanskje prøve å si fra på en måte som får han til å føle at du trenger hans ekspertise som mann. Som f.eks: "Du, dette med transport og alkoholberegning (f.x), det har ikke jeg så mye greie på. Kan ikke du ordne det, det er du så flink til". Mannfolk biter som oftest på den type bekreftelse. Prøv å velge ut de tingene han har best forutsetninger for å like, og legg de oppgavene over på ham så han kan gjøre dem på sin måte, i sitt eget tempo og når han har mest lyst. Håper dere finner ut av det så du slipper å irritere deg mer.
marsy Skrevet 20. april 2006 #12 Skrevet 20. april 2006 Det er vel ganske vanskelig å "tvinge" noen til å bli kjempeengasjert i bryllupsplanlegging. At gutta ikke interesserer seg i servietter og bordkort, skjønner jeg veldig godt, for det gjør ikke jeg heller Vi har vel ikke kommet ordentlig i gang med planlegging ennå, siden det er over ett år frem i tid. Men vi bestemmer alt sammen, og diskutererer. Det var han som først foreslo sted, og han som fant lokalet. Men det er jeg som har tatt ansvar med å ha kontakt med hotellet, hente inn pristilbud fra ulike leverandører f.eks. Mest fordi jeg jobber med sånt til daglig, og synes det er ganske gøy å holde på med
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 21. april 2006 #13 Skrevet 21. april 2006 Kjæresten min slipper egentlig ikke til. Jeg er litt kontrollfrilk og elsker å syssle med dette. Jeg kommer med notater og stæsj, så ser han over og skriver inn og legger inn bilder på dataen.... Passer oss utmerket. Han får faktisk ikke bestemme helt dressen sin heller, jeg skal ha ett ord med i laget ja... Helt klart!! Kjolen er ankommet, og den får jo ikke han se. Og når hele bryllupstemaet går ut fra kjolen, blir det nok mest meg som bestemmer ja... Klemz
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2006 #14 Skrevet 21. april 2006 Kjæresten min slipper egentlig ikke til. Jeg er litt kontrollfrilk og elsker å syssle med dette. Jeg kommer med notater og stæsj, så ser han over og skriver inn og legger inn bilder på dataen.... Passer oss utmerket. Han får faktisk ikke bestemme helt dressen sin heller, jeg skal ha ett ord med i laget ja... Helt klart!! Kjolen er ankommet, og den får jo ikke han se. Og når hele bryllupstemaet går ut fra kjolen, blir det nok mest meg som bestemmer ja... Klemz ←
Lykketrollet Skrevet 22. april 2006 #15 Skrevet 22. april 2006 Han har jo meninger om det meste, ETTER jeg har fått beskjed om at "det er det samme...bare velg du"! Han har fått i oppgave å sende papirer og holde kontakten gående med vigsler, han har sørget for at vi dro på valsekurs... han skla bl.a lage musikk listen til bryllupet (som jeg selvsagt må dobbeltsjekke ) Ellers så tar han i mot svar fra de inviterte ol. sånne praktiske ting.
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #16 Skrevet 23. april 2006 Mannen har ikkje bidratt sånn frykteleg mykje akkurat.. Eller, han er jo med å planlegger når eg tar det opp, men han tar lite initiativ.. Hehe.. Men no blir det andre boller.. Vi skal sette oss ned og fordele alt som skal fordelast neste helg, så då skal vi nok få aktivisert kvarandre, tenker eg..
kitekatt Skrevet 23. april 2006 #17 Skrevet 23. april 2006 hehehe, mannen deltar lite her og gitt, men han sa det til meg, at ville jeg ha et "stort" bryllup måtte jeg ikke regne med han så veldig i planleggingen. Han vil også ha et "stort", men er lat og gjør alt i siste liten, derfor hadde han nok heller gått for et mindre for å slippe planleggingen Godt han kjenner sine begrensninger ihvertfall Men jeg er veslignet med to fantatstiske forlovere. Hun ene er ganske syk (min beste barndomsvenninne), så hun slipper endel, men er med i ånden, og hun andre giftet seg for 1,5 år siden og er RØDGLØDENDE hva bryllupsplanlegging og forloverrollen angår Føler meg veldig heldig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå