Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvordan jeg kan legge yahoo-mailen min som standardmail på pc'en? Hvis jeg trykker på en mail/kontaktlink på en el annen hjemmeside, så kommer alltid outlook-mailen opp, og det er kjempeirriterende siden jeg ikke bruker denne. Da må jeg alltid kopiere mailadressen, så åpne yahoo-mailen, og så lime det inn der.

Går det ikke an å gjøre noe sånn at yahoo-mailen automatisk popper opp når jeg trykker på en sånn "kontaktlink"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg vet kan du ikke sette Yahoo som standard epostklient fordi den ligger på internett, og ikke på pcen din. Men du kan legge til Yahookontoen i Outlook, og sette den som standard der.

Skrevet

Jo, det skal gå an, for jeg hadde det før... men husker selvfølgelig ikke hva jeg gjorde den gangen.... :sur:

Skrevet
Outlook Express (IE 5)

Outlook Express (IE 5)

I Outlook Express kan du legge til en ny e-postkonto i den eksisterende profilen, slik at du ikke trenger å erstatte de gjeldende innstillingene for å kunne sende og motta Yahoo! Mail-meldinger.

Velg Kontoer på Verktøy-menyen.

Velg kategorien E-post.

Velg Legg til.

Velg E-post på Legg til-menyen.

I tekstboksen Visningsnavn skriver du inn navnet ditt, og deretter velger du Neste.

I boksen E-postadresse skriver du inn Yahoo! Mail-adressen, inkludert @yahoo.no.

Velg POP3 som svar på spørsmålet Server for innkommende e-post er en... POP3-server.

I boksen Server for innkommende e-post (POP3 eller IMAP) skriver du inn: pop.mail.yahoo.no

I boksen Server for utgående e-post (SMTP) skriver du inn: smtp.mail.yahoo.no

Velg Neste.

I boksen Kontonavn skriver du inn Yahoo! Mail-navnet (adressen uten "@yahoo.no").

I boksen Passord angir du passordet for Yahoo! Mail.

Hvis du vil at Outlook Express skal huske passordet ditt, merker du av for dette alternativet.

Ikke merk av for Logg på med sikker godkjenning av passord.

Velg Neste.

Velg Fullfør.

Slik kontrollerer du sletting av meldinger fra Yahoo! Mail-serveren:

Velg kategorien E-post.

Dobbeltklikk kontoen pop.mail.yahoo.no.

Velg kategorien Avansert.

Under Levering nederst i vinduet: Merk av for La det være en kopi av meldinger på serveren hvis du vil lagre Yahoo! Mail-meldingene både på Yahoo! Mail-serveren og på den lokale maskinen. Hvis du vil at meldingene skal slettes fra Yahoo! Mail-serveren etter at du har mottatt dem i Outlook Express, merker du ikke av for dette alternativet.

Microsoft Outlook 97 og 98

I Outlook kan du legge til en ny e-postkonto i den eksisterende profilen, slik at du ikke trenger å erstatte de gjeldende innstillingene for å kunne sende og motta Yahoo! Mail-meldinger.

Microsoft Outlook 97

Slik legger du til en ny e-postkonto i den eksisterende profilen:

Velg Tjenester på Verktøy-menyen.

Velg Legg til og deretter OK.

I boksen Tilgjengelige informasjonstjenester velger du E-post på Internett.

Velg kategorien Generelt.

Skriv inn et navn på den nye e-postkontoen for Internett (for eksempel Yahoo! Mail).

I boksen Navn skriver du inn navnet ditt.

I boksen E-postadresse skriver du inn Yahoo! Mail-adressen (for eksempel [email protected]).

Velg kategorien Server.

I boksen Innkommende e-post (POP3) skriver du inn: pop.mail.yahoo.no

I boksen Utgående e-post (SMTP) skriver du inn: smtp.mail.yahoo.no

I boksen Kontonavn skriver du inn brukernavnet på Yahoo! Mail (dvs. adressen uten "@yahoo.no").

I boksen Passord angir du passordet ditt på Yahoo! Mail.

Merk av for Husk passord hvis du ikke vil at Outlook skal spørre etter passordet hver gang du ser etter ny e-post.

Ikke merk av for Logg på med sikker godkjenning av passord eller Min server krever godkjenning.

Velg OK.

Velg Alternativer på Verktøy-menyen.

Velg kategorien Tjenester.

Merk Yahoo! Mail-kontoen din, og velg Egenskaper.

Merk av for La det være en kopi av meldinger på serveren hvis du vil lagre Yahoo! Mail-meldingene på både Yahoo! Mail-serveren og den lokale maskinen. Hvis du vil at meldingene skal slettes fra Yahoo! Mail-serveren etter at du har mottatt dem i Outlook Express, merker du ikke av for dette alternativet.

Velg OK.

Lukk Microsoft Outlook, og start på nytt.

Microsoft Outlook 98

Slik legger du til en ny e-postkonto i den eksisterende profilen:

Velg Legg til og deretter E-post.

Skriv inn navnet ditt slik du vil at det skal vises i visningsboksen, og velg Neste.

I boksen E-postadresse skriver du inn Yahoo! Mail-adressen (for eksempel [email protected]).

I boksen Innkommende e-post (POP3) skriver du inn: pop.mail.yahoo.no

I boksen Utgående e-post (SMTP) skriver du inn: smtp.mail.yahoo.no

Velg Neste.

I boksen Kontonavn skriver du inn Yahoo! Mail-navnet (adressen uten "@yahoo.no").

Velg kategorien Server. I boksen Passord angir du passordet for Yahoo! Mail.

Kontroller at du IKKE merker av for Logg på med sikker godkjenning av passord (SPA).

Skriv inn et navn på den nye e-postkontoen (for eksempel Yahoo! Mail).

Velg riktig tilkoblingstype under overskriften Hvilken metode vil du bruke for å koble deg til Internett.

Velg Fullfør.

Velg kategorien Tjenester.

Merk Yahoo! Mail-kontoen din, og velg Egenskaper.

Merk av for La det være en kopi av meldinger på serveren hvis du vil lagre Yahoo! Mail-meldingene på både Yahoo! Mail-serveren og den lokale maskinen. Hvis du vil at meldingene skal slettes fra Yahoo! Mail-serveren etter at du har mottatt dem i Outlook, merker du ikke av for dette alternativet.

Velg OK.

Lukk Microsoft Outlook, og start på nytt.

http://help.yahoo.com/help/no/mail/pop/index.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...