Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynner å bli noen kilo makeup på badet mitt.. Og etterhvert synes jeg det blir rotete å finne frem i alt sammen. Glemmer at jeg har den og den fargen på øyeskyggene o.l Jeg skulle så gjerne hatt en skikkelig og ryddig måte å oppbevare alt på. Et skrin eller noe kanskje? Hadde vært ålreit å kunne ha oversikt over øyeskyggene spesiellt. Har masse prøver fra Pure Luxe, blant annet. I søte små beholdere. Men jeg gidder ikke å bla meg igjennom alle hver dag, så det blir til at jeg bruker de samme hele tiden. Er det noen som har en god løsning? Det gjør jo ikke noe om oppbevarings-tingen ser litt bra ut, siden den nok blir stående fremme på badet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en av disse små skuffeseksjonene i ubehandlet tre fra Ikea. Er du kreativ kan du male den, og merke de forskjellige skuffene med hva som er oppi.

Har i tillegg en "kasse" med små bokser uten lokk oppi der jeg har puttet hverdagssminken oppi sortert, slik at jeg ikke bruker lang tid om morgenen...

De pure lux er du forresten imponert over dem? Lett og legge? Har bestilt jeg og.... men får dem vel sikkert ikke før om tre ukers tid siden jeg bestilte det for et par dager siden.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har plastkurver hvor jeg sorterer ting:

En kurv til pudder, foundation, rouge, solpudder osv

En kurv til øyenskygger

En kurv til leppestifter og lipglosser (denne er liten!)

En kurv til mascaraer og småting

Pensler og blyanter har jeg i et slikt tannglass av stål fra Ikea

Så har jeg en sminkemappe hvor jeg har de tingene jeg bruker til daglig. Denne oppdateres fra kurvene etterhvert.

Skrevet
Jeg har en av disse små skuffeseksjonene i ubehandlet tre fra Ikea. Er du kreativ kan du male den, og merke de forskjellige skuffene med hva som er oppi.

Har i tillegg en "kasse" med små bokser uten lokk oppi der jeg har puttet hverdagssminken oppi sortert, slik at jeg ikke bruker lang tid om morgenen...

De pure lux er du forresten imponert over dem? Lett og legge? Har bestilt jeg og.... men får dem vel sikkert ikke før om tre ukers tid siden jeg bestilte det for et par dager siden.

Ingen dårlig idè med en slik skuffeseksjon, det må jeg undersøke :) Har også tenkt litt på en slik makeup koffert/skrin med håndtak som jeg så til salgs på en utenlands nettside en gang. Men den finner jeg selvfølgelig ikke igjen.. Veldig oversiktlig, og lett å ta med seg også. Ikke det at det alltid er nødvendig å ta med seg alt man har, men jeg har en venninne som liker å romstere i makeupen min. Og hun blir skuffet hvis jeg ikke tar med endel når jeg kommer på besøk langveisfra ;)

Ang. øyeskyggene fra Pure Luxe; jeg synes de er supre! De er lette å legge, men bare pass på å "fyll" kosten med skyggen for deretter å dunke av det overflødige. Ellers drysser den ved påføring. Det lønner seg også å bruke øyeskyggebase under, da holder den i evigheter. Det er også greit å vite at de er ofte lysere på huden enn det kan se ut som i beholderen, så man burde ikke være redd for å bestille skygger med litt farge på. Unntaket er Ultimatene, som er veldig rike og dekkende i fargen. Disse passer også godt som eyelinere. Det jeg liker best med disse skyggene er at de er basert på mineraler og er derfor ikke skadelige for huden, samt at det finnes et HAV av farger å velge i mellom:)

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg har kjøpt gjennomsiktige (helt gjennomsiktige) plastbokser på Saape. Da ser jeg til enhver tid hva som er oppi.

Gjest Gjesta
Skrevet

Sminken min har sine faste plasser i en Reda bestikkskuff fra Ikea. Også passer de jo allerede fint i skuffen ;) Jeg har stort sett bra oversikt over det som ligger der, men i dag fant jeg likevel en grønn øyeskygge fra MF jeg ikke visste jeg hadde :sjenert:

Skrevet
Ingen dårlig idè med en slik skuffeseksjon, det må jeg undersøke :) Har også tenkt litt på en slik makeup koffert/skrin med håndtak som jeg så til salgs på en utenlands nettside en gang. Men den finner jeg selvfølgelig ikke igjen.. Veldig oversiktlig, og lett å ta med seg også. Ikke det at det alltid er nødvendig å ta med seg alt man har, men jeg har en venninne som liker å romstere i makeupen min. Og hun blir skuffet hvis jeg ikke tar med endel når jeg kommer på besøk langveisfra ;)

Satt nettopp å så på slike på Ebay. De er store, men alikevel virker det greit å ha alt dillet på ett sted.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har også MENGDER med sminke som jeg for noen par mnd siden ryddet opp i. Jeg kjøpte noen par fargerike praktiske bokser i moderne farger på ikea og noen på maks 20. Etter jeg sorterte alt og fikk det i bokser har det ikke vært noe problem med å finne div sminketing og det er orden på badet. :)

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)
Nei, uff, den var altfor dyr... :sjenert:

:ler:

Endret av ~Alwa~
Skrevet

Jeg har alt for mye sminke til at det får plass i en slik skuffeseksjon. Tipper at jeg har 200 øyenskygger, 50 lebestifter og mye annet stash.

Har ikke noe forslag til oversiktlig oppbevaring, men jeg har mitt i slike myke IKEA-kurver. De er fine, og passer nøyaktig i skapet mitt. Så får det ikke hjelpe om jeg må grave litt for å finne den rette øyenskyggen.

Gjest Gjesta
Skrevet
Tipper at jeg har 200 øyenskygger, 50 lebestifter og mye annet stash.

Som alle er under holdbarhetsdatoen? :overrasket:

Skrevet

Øyenskygger holder seg jo veldig lenge, men noen av lebestiftene er vel et lite bakterieeldorado, tenker jeg.

Skrevet

Makeup-butikken Visage har en del forskjellige typer oppbevaring for sminke. Mye lekre ting som ser ganske proffe ut. :)

Ikke bilder av disse på websidene (http://www.visage.no/index.htm), men de holder til sentralt i Oslo, så de er ganske lette å finne.

Catzy

Skrevet

Genial tråd!!!

Jeg vil ha flere tips! Jeg har så mye sminke som ligger i ex antall mini-toalettvesker...

Skrevet

Jeg har den sminken jeg bruker oftest i en ferroro rocher boks i skapet på badet, og rett utenfor badet har jeg en kommode hvor en diger skuff er fylt med alskens sminkegreier. Der har jeg sortert alt i ulike isbokser! :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har all sminke i bestikkskuffer fra Ikea. Er fordel med slike skuffer er at de er lave og man behøver ikke å grave for å få tak i det man vil ha. Har det jeg bruker til daglig i en skuff og supplerer fra de andre ved behov.

Gjest Tanita
Skrevet
Jeg har alt for mye sminke til at det får plass i en slik skuffeseksjon. Tipper at jeg har 200 øyenskygger, 50 lebestifter og mye annet stash.

Har ikke noe forslag til oversiktlig oppbevaring, men jeg har mitt i slike myke IKEA-kurver. De er fine, og passer nøyaktig i skapet mitt. Så får det ikke hjelpe om jeg må grave litt for å finne den rette øyenskyggen.

Kjempebra ide! disse kurvene er jo perfekt til slikt! :klappe:

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har skuffeseksjonen Helmer fra Ikea. Kremer etc i den øverste, ekstra-sminke i skuff nr 2.

Hårsaker i nr 3, linser og solbriller i nr fire, smykker i nr fem og en til neglelakker.

I tillegg har jeg en liten kurvkiste med lokk på til daglig-sminke

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg bruker høye firkantete glassvaser fra Ikea, rektangel heter de. Da er det lett å se hva som er oppi. Men må vaske de ofte da øyenskyggene drysser. Kurver syntes jeg hørtes smart ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...