Gå til innhold

Hvor lenge går barna med lue / strømpebukse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite spørsmål: Hvor lenge går barna med lue / strømpebukse ?

Jeg har en stor gutt på 16 mnd som går i barnehage. Jeg ser nå at noen av foreldrene har kuttet ut luen, noe jeg syntes er litt i tidligste laget. Ihvertfall på morgenen. Idag var det 6 minusgrader da jeg stod opp og nå er det strålende sol. Jeg syns dette er vanskelig jeg... Selv har jeg jo begynt å kle av meg, og da bør jeg jo gjøre dette med sønnen min også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike avgjørelser må bare den enkelte mor ta selv!

Gjest lilletroll
Skrevet

Datteren på fire og et halvt bruker fortsatt både lue og strømpebukse....er jo ikke sommeren ennå....vinden er skummel og kald. Og på morgenen er det jo kjempekaldt uansett....

Skrevet

Vil ikke slutte med hverken lue seller strømpebukse enda. Poden på litt over 2 er til tider stillesittende da han elsker å huske og sitte i sandkassa, så for han er det altfor tidlig.Lue eeeeeeeelsker han å gå med, så det spørs om jeg får ta den i det hele tatt...(nett fått lagt bort de tjukkeste i dag....)

Skrevet

De tykkeste vinterluene kan man jo legge bort når det er plussgrader og sol; men jeg tar heller på gutten min en tynn sommerlue med caps og øreklaffer, enn ingenting,- selv om det er "ganske fint vårvær". Bør jo beskytte mot vind og sol uansett... Bør jo se det an; men vil nok vente til juni før han får gå uten lue tror jeg. Vårlufta er skummel; er et kjølig drag i den som fort gir ørebetennelse og forkjølelse. Strømpebuksa tror jeg han beholder på til det ihvertfall er 12-15 plussgrader. Må jo se det an, om buksa er tykk, om han svetter og er for varm eller ikke.

Synes ikke det skal være noen spesielle regler, liksom. Du som forelder vet nok hva som passer best for DIN unge, om han blir lett forkjølet eller lett får ørebetennelse feks.

Skrevet

Ungene til de fleste KG-mødre går med lue hele året. Ikke verd å ta noe sjanser! ;)

Skrevet

Min gutt går med tynn bomullslue og bomullsstrømpebukser. Kommer vel til å legge bort strømpebuksa i mai en gang, tenker jeg.

Skrevet

Her er det både lue og strømpebukse fortsatt. Det er alt for kaldt til å kutte den ut enda. Men i mai en gang blir det nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...