Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 hei har en veldig viljesterk gutt på 3 år, som gjør meg gærn til tider, han er vrang når jeg skal pusse tennene på ham, springer fra meg, når jeg skal hente ham fra jobb, på togstasjonen, og er virkelig vanskelig, hva kan jeg gjøre? blir utslitt av dette jeg...............
Gjest ung23 Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 Beholde deg rolig, og snu det hele til noe positivt noe - prøv å finne noe humor som dere kan le av - slik at han glemmer at han er sur! Eller snakk litt om Karius og Baktus når det kommer til tannpuss.. spør om å se de Flotte ! tennene hans, la ham få leke "kom og ta meg" også- Det viktigste er at Du har kontrollen, og prøver å gjøre enhver situasjon til noe positivt.. Slik gjør iallefall jeg det...
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 skal jeg leke kom og ta meg på togstasjonen hver dag! det blir jo morsomt for de som ser på da, men tror ikke jeg har så godt humør hver dag etter jobb, da er jeg veeeldig sliten....... men skal sjekke ut humor og tannpuss i dag, så skal du få rapport i morgen!
Gjest Miloine Skrevet 19. april 2006 #4 Skrevet 19. april 2006 (endret) Huff, dette er noe du må gjennom og det er ikke noe unikt i det - men slitsomt! Vet hva du går igjennom, for sønnen min var hyperaktiv i tillegg(fikk medisiner for det etterhvert) + at han gikk på astmamedisiner som i tilegg gjorde at han ble "høy" så om det er noen trøst så hadde jeg det sikkert værre enn deg! Nei, gjør som de andre kloke hodene her sier, gjør ting om til å være gøy osv... tull med karius og baktus, bruk omvendt psykologi osv... tell til 10 istedenfor å "eksploderer", slapp av og si til deg selv at dette er bare "gøy", så går det nok bra. - kanskje. Ikke vis barnet ditt at du blir irritert, det taper du bare på, bit tennenne sammen og tell til 10 en gang til. Endret 19. april 2006 av Miloine
Snupsi79 Skrevet 19. april 2006 #5 Skrevet 19. april 2006 (endret) Godt å høre at vi er flere. Jeg har ei jente på snart 2 år, og her er det ja til nei og nei til ja, it drives me crazy! Til middag idag har hun fått : 1. Lasagne (rester fra igår) for det ville hun ha. Når hun fikk det på bordet skulle hun ikke ha det, ikke snakk om engang. 2. Suppe. For det skulle hun ha! Når jeg prøvde med lasagnen ropte hun bare suppe. Men nei, når suppen kom på bordet skulle hun ikke ha det heller. Da ryddet jeg av bordet, gadd ikke prøve flere retter. Hun lå og illskrek på gulvet, mens jeg lagde et par brødskiver til meg selv. Gjett hvem som spiste dem a.... Det jeg har funnet ut er at omvendt psykologi fungerer like herlig på barn som det det gjør på mannfolk Hvis jeg sier til jenta mi at "nei, du får ikke lov til å sitte rolig og lese en bok" ( ) - så er det nettopp det hun vil. Behøver jeg å si at hun ikke får lov til å lese bok ofte? Endret 19. april 2006 av Snupsi79
Gjest Miloine Skrevet 19. april 2006 #6 Skrevet 19. april 2006 (endret) Det jeg har funnet ut er at omvendt psykologi fungerer like herlig på barn som det det gjør på mannfolk Hvis jeg sier til jenta mi at "nei, du får ikke lov til å sitte rolig og lese en bok" ( ) - så er det nettopp det hun vil. Behøver jeg å si at hun ikke får lov til å lese bok ofte? ← JA, og det er nettopp det omvendt psykologi går ut på! (mannen din også, ja,ja) Eks: " du skal ikke pusse tenner nå" gjett hvem som sier at h*n skal det da! eller: "du skal ikke legge deg i senga nå" gjett hvem som løper til sengs? Det er jo det som ER omvendt psykologi! Fungerer på barn og sikkert på noen mannfolk også Endret 19. april 2006 av Miloine
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2006 #7 Skrevet 20. april 2006 Guri så glad jeg er for at ungene mine er store og at jeg startet litt tidlig.... Ikke at mine var vanskelige da de var små, men.... Men til saken: Du må vel bare prøve å forholde deg rolig og bestemt, og prøve å ignorere sinnesutbruddene hans så godt du kan, så han lærer at han ikke kommer noen vei med dem... så går det over etter hvert. Uff... lykke til! (Ble helt svett her jeg, bare av å tenke tanken på hva du gjennomgår om dagen)
Kosejenta Skrevet 20. april 2006 #8 Skrevet 20. april 2006 "Godt" å lese at det er fler som sliter....2åringen vår er en STOOOOR prøvelse om dagen...Han har alltid hatt temprament, og det kombinert med trass..he he...det er liv her Har å funnet ut at omvendt psykologi fungerer med visse ting.Vårt gull som alltid har sittet pent ved bordet og sagt takk for maten,hopper nå av stolen og løper fra Er en prøvelse dette her ja
Gjest maurasnuppa30 Skrevet 20. mars 2011 #9 Skrevet 20. mars 2011 Jeg har en gutt på snart 4 som stadig vekk trassere og nekter å høre på. I dag hadde han et raseri anfall på over en halv time. blir jo sprø snart. han er muligens hyperaktiv i tillegg. han hyler og skriker og i en leilighet i en 4mannsbolig er det ikke spesielt artig. omvendt psykologi fungerer bare av og til her også. har forsøkt med tavle med magneter på men blir ikke mye magneter på den om dagen. dette sliter meg totalt ut og lurer virkelig på hvor lenge denne trassen varer. *sukker*
~white lady~ Skrevet 20. mars 2011 #10 Skrevet 20. mars 2011 Jeg har en gutt på snart 4 som stadig vekk trassere og nekter å høre på. I dag hadde han et raseri anfall på over en halv time. blir jo sprø snart. han er muligens hyperaktiv i tillegg. han hyler og skriker og i en leilighet i en 4mannsbolig er det ikke spesielt artig. omvendt psykologi fungerer bare av og til her også. har forsøkt med tavle med magneter på men blir ikke mye magneter på den om dagen. dette sliter meg totalt ut og lurer virkelig på hvor lenge denne trassen varer. *sukker* Hvorfor trekke opp en snart 5 år gammel tråd?
Batteri Skrevet 21. mars 2011 #11 Skrevet 21. mars 2011 Hvorfor trekke opp en snart 5 år gammel tråd? Hvorfor kan man ikke det?
Wombat Skrevet 21. mars 2011 #12 Skrevet 21. mars 2011 Hvorfor trekke opp en snart 5 år gammel tråd? Kanskje hun er spent på om TS ennå er ved sine fulle fem?
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2011 #13 Skrevet 21. mars 2011 Hvorfor trekke opp en snart 5 år gammel tråd? jeg så ikke før etter at jeg hadde skrevet at den var så gammel men ser uanseett ikke helt problemet med det da.
~white lady~ Skrevet 23. mars 2011 #14 Skrevet 23. mars 2011 jeg så ikke før etter at jeg hadde skrevet at den var så gammel men ser uanseett ikke helt problemet med det da. Nei men nå er vel ungen blitt hele 8 år og trassalderen er forlengst over. Får man håpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå