Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 Hvordan fungerer dette med frikort hos legen når man har gått over grensa på egenandelskortet?
Gjest Chica Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 Da sender du inn egenandelskortet + evt løse kvitteringer til Trygdekontoret. Det du har betalt inn om er over frikortbeløpet vil du få refundert og du vil få tilsendt et frikort. (Alt dette står forklart på egenandelskortet...)
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 men ikke send inn før på slutten av året!
Gjest Hippopotamus Skrevet 19. april 2006 #4 Skrevet 19. april 2006 men ikke send inn før på slutten av året! ← Hvorfor ikke? Da må man jo legge ut penger for legebesøk/medisiner gjennom hele året (man får det riktignok igjen etter at det er innsendt), istedenfor å slippe å betale.
Murf Skrevet 19. april 2006 #5 Skrevet 19. april 2006 men ikke send inn før på slutten av året! ← Hvorfor ikke? Når du får frikortet av trygdekontoret (pulss evt overskytende tilbake) skal du bare vise frikortet på apoteket/lege osv der du skal betale egenandel, og da slipper du betale. Noen venter bevisst med å sende inn til slutten av året for å få igjen masse i desember/januar, men det er ikke nødvendig.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #6 Skrevet 19. april 2006 jeg pleier å ta med meg egenandelskortet + evt kvitteringer på trygdekontoret, så får jeg frikortet med meg med en gang. Og ja. Jeg pleier. Og før noen biter hodet av meg for ordbruken (anonym er jeg også.. fyda!) så vil jeg fortelle at jeg har ms. Og medisinene mine er grisedyre. Så frikort får jeg hvert år.
Gjest BagLady Skrevet 19. april 2006 #7 Skrevet 19. april 2006 jeg pleier å ta med meg egenandelskortet + evt kvitteringer på trygdekontoret, så får jeg frikortet med meg med en gang. Og ja. Jeg pleier. Og før noen biter hodet av meg for ordbruken (anonym er jeg også.. fyda!) så vil jeg fortelle at jeg har ms. Og medisinene mine er grisedyre. Så frikort får jeg hvert år. ← Ingen fare Jeg får også frikort hvert år, har allerede fått det faktisk. Og det har jeg all rett til...
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #8 Skrevet 19. april 2006 men ikke send inn før på slutten av året! ← En skal sende inn da du har brukt opp summen . Hvorfor vente til slutten av året? tull og tøys. her fikk jeg tilsendt frikort før påske. Skal jeg liksom betale resten av året? bare for å vente? Nei, send inn ,ed en gang
Ugla Skrevet 20. april 2006 #9 Skrevet 20. april 2006 men ikke send inn før på slutten av året! ← Selfølgelig må man sende/levere så snart man oppdager at man har nådd grensen! Man får ikke igjen pengene dersom det er mere en seks måneder siden behandlingen, reisen eller medisinkjøpet! Det står med uthevet skrift BAK på egenandelskortet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå