Gå til innhold

Trådløs tv-antenne

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ester_*
Skrevet

Jeg har tv på soverommet, men har ikke antenneuttak der. Har nå koblet ledningen til uttaket i stua og da må jeg strekke kabelen rundt hele stua og jeg liker ikke å ha så mye ledninger rundt omkring. Spurte etter noe trådløst på Elkjøp og de hadde en boks som kunne kobles til, men da kunne jeg ikke ha på en kanal i stua og en på soverommet. Selgeren sa at det fantes noe som man koblet rett til uttaket å få kjøpt i Sverige, men ikke i Norge for det var lisensbelagt?! Vet noen om det går an å kjøpe dette på nettet? Må jeg dra til Sverige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har og vurdert å kjøpe trådløs tv-antenne, og har forstått det slik at signalene går via videoen... Trodde da at du kunne se på en kanal i stua, og en annen på soverommet... Er det feil???

Skrevet

Hvis du har annet trådløst utstyr (f.eks. wlan) bør du sjekke ut hvilken frekvens den bruker, før du kjøper. Kan påvirke annet utstyr! :)

Skrevet

Trådløs tv-kanne? - teit ting tenkte jeg. *tusler ut igjen jeg* :rodme:

Skrevet

Dette finnes å få kjøpt og er helt lovlig i Norge. Linken under er er et eksempel. Du kan søke etter "av-link" på nettet for å finne mer.

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....d=8745&cid=5428

Jeg har ikke brukt noe slikt selv. Har lest litt om dette diverse steder og mange mener at kvaliteten på signalet man får til TV-apparatet ikke er spesielt godt. Mulig at de som skrev det har høye krav i utgangspunktet slik at det er helt ok for "vanlige" TV-brukere.

En ting skal du være klar over. Signalet blir ikke kryptert så alle med det riktige utstyret kan se hva du ser på. Normalt ikke noe problem, men unngå sensitive :sjarmor: videofilmer på et slikt system.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...