Gjest Gjest_Ester_* Skrevet 19. april 2006 #1 Skrevet 19. april 2006 Jeg har tv på soverommet, men har ikke antenneuttak der. Har nå koblet ledningen til uttaket i stua og da må jeg strekke kabelen rundt hele stua og jeg liker ikke å ha så mye ledninger rundt omkring. Spurte etter noe trådløst på Elkjøp og de hadde en boks som kunne kobles til, men da kunne jeg ikke ha på en kanal i stua og en på soverommet. Selgeren sa at det fantes noe som man koblet rett til uttaket å få kjøpt i Sverige, men ikke i Norge for det var lisensbelagt?! Vet noen om det går an å kjøpe dette på nettet? Må jeg dra til Sverige?
Mona32 Skrevet 20. april 2006 #2 Skrevet 20. april 2006 Jeg har og vurdert å kjøpe trådløs tv-antenne, og har forstått det slik at signalene går via videoen... Trodde da at du kunne se på en kanal i stua, og en annen på soverommet... Er det feil???
jordbær Skrevet 20. april 2006 #3 Skrevet 20. april 2006 Hvis du har annet trådløst utstyr (f.eks. wlan) bør du sjekke ut hvilken frekvens den bruker, før du kjøper. Kan påvirke annet utstyr!
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #4 Skrevet 20. april 2006 Trådløs tv-kanne? - teit ting tenkte jeg. *tusler ut igjen jeg*
skrue Skrevet 20. april 2006 #5 Skrevet 20. april 2006 Dette finnes å få kjøpt og er helt lovlig i Norge. Linken under er er et eksempel. Du kan søke etter "av-link" på nettet for å finne mer. http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....d=8745&cid=5428 Jeg har ikke brukt noe slikt selv. Har lest litt om dette diverse steder og mange mener at kvaliteten på signalet man får til TV-apparatet ikke er spesielt godt. Mulig at de som skrev det har høye krav i utgangspunktet slik at det er helt ok for "vanlige" TV-brukere. En ting skal du være klar over. Signalet blir ikke kryptert så alle med det riktige utstyret kan se hva du ser på. Normalt ikke noe problem, men unngå sensitive videofilmer på et slikt system.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå