Gå til innhold

Tur til Mallorca ??

Linda

Anbefalte innlegg

Heisann !

Jeg har så lyst til å reise 14 dager til mallorca til høsten.

Men lurer på hvordan det er for barn der?

Er det noen her som kanskje har vært der med barn. Ville gjerne ha hørt fra dere om det var barnevennelig der. Og kanskje noen spesielle steder som kan anbefales ?

Har bare venner som har vært der uten barn. Men vi skal jo ha med poden.

Sitter her med Saga, Star Tour og Ving sine kataloger, men det er jo ikke alltid så lett å betemme seg da. icon_lol.gif

Håper å høre fra dere. icon_smile.gif

Klemmer fra, 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har vært i Alcudia, Mallorca.

Og det er et kjempe barnevennelig sted.

Hvis jeg hadde barn ville jeg nok dratt dit.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

Vi reiser til Mallorca med 2 små barn nå i juni. Vi skal til Alcudia.Der skal det visst være veldig barnevennlig. De fleste av hotellene har barnebasseng og stranden er veldig langrunnet.Vi reiser med Saga.Så vi gleder oss til å komme dit, og det blir spennende å reise med barn.De vil da være 1 år og 2,5 år.Det finnes også pakketilbid med sprinkelsenger, stoler, paraplytrille osv.Vi synes at Saga passet vårt behov best.

Lykke til med bestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Alcudia er tingen! Nyyydelige langgrunne sandstrender som er ypperlig for barn. Magaluf osv. er mer partysteder. Var på Alcudia som barn selv........helt toppers. Veldig godt tilbud i miniklubber, bamseklubben osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt for barn, men kanskje litt kjedelig for voksne. Ettersom dere har barn er det kanskje ikke spenning dere er ute etter heller. Tror dere kan slappe helt av på Mallorca. Meld barne inn i en klubb (Bamse, Miniklubb e.l.) og la dem bli med på masse rart, mens dere koser dere i solen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Litt info fra en Mallorcafan.......!

Min mann har vært der ca 25 ganger og er helt frelst, det tok litt tid før jeg skjønte hvor flott øya er, men nå har jeg problemer med og reise andre steder. Vi reiser gjerne dit flere ganger i året.

Aller først, hvor store er ungene? Våre barn er 5 og 7 og de elsker sol og varmen. For noen år siden var vi på Mallorca tre uker i juli/august. Det var veldig varmt, men passer man på at ungene får i seg masse frukt og drikke, og at man smører godt og ofte, så går det kjempefint.

En liten feil vi ofte gjør er å ta på barna en t-skjorte når de er solbrente, en t-skjorte tilsvarer faktor syv!!!

Smør med faktor femten (jo høyere faktor, jo mere kjemikaler) og så ta t-skjorta utenpå. Mine unger har faktisk aldri vært "plagsomt" brente.

Men tilbake til spørsmålet ditt.

For ca. tre år siden var vi et sted som heter Mesquida, det er både Saga og Ving hotell, men Saga har de leilighetene som har i mine øyne best beligenhet, havutsikt, eget basseng uten alle som ligger ved det store bassenget og restauranten.

Det er femti meter unna, så man går ikke glipp av noe, men det er litt fredligere. Og flott utsikt ned mot stranden.

Ulempen er at det er 70 trappetrinn ned til stranden og stranden er flottest i slutten av august begynnelsen av september.

I juni så kan stranden være full av alger.

I tillegg så er dette et veldig lite sted. Tilogmed spanjolene har problemer med og finne dette stedet, men så er det like vakkert deretter. Det bor ca. 50 spanjoler her, det er to hoteller og to matbutikker.

Til nærmeste by, Cala Rajada, tar det ca ti min. med bussen, barna ofte gratis og vi betalte vel 10-15 kroner.

Et sted som anbefales, men man må være forbredt på et veldig øde sted.

Et annet anlegg som er utrolig flott et Viva Bahia i Alcudia. Det ligger ca. fire km fra selveste Alcudia. Det er et veldig rolig sted det og, men det er korte avstander til det meste. Koster slett og ikke noe bort til sentrum med drosje. Dette er også et Saga hotell.

Saga har også åpnet et nytt hotell i Can Picafort, det er syv kilometer fra Alcudia. Disse stedene jeg nevner ligger øst for Alcudia.

Jeg husker ikke hva hotelllet i Can Picafort heter, men Saga har kun et Garden anlegg der.

Dette ble veldig mye, men som dere skjønner jeg er blitt helt betatt av Mallorca. Deres kultur, barnevennlighet og miljø teller mye for oss når vi skal reise. Det er en grunn til at Mallorca er blitt så populært feriereisemål.

Er det mere dere lurer på så gi meg beskjed. Jeg skal prøve og svare dere. God tur!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KristinK

Oi, vi skal til Mesquida på bryllupsreise og det var akkurat et slitk sted vi var ute etter! Vi gleder oss i massevis, og ennå bedre når jeg leste at stranden er best i slutten av august og at det ikke er mye folk der! Midt i blinken for oss.

Noen andre tips om stedet eller noe vi absolutt MÅ ha med oss?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er lov, men ettersom det ikke er mitt eget "foretak" , men et vi bruker når vi reiser på ferie, tar jeg sjansen.

Sjekk denne siden : http://www.mango.no

De leier ut flotte leiligheter i Alcudia, rett ved stranden og havna.

Vi reiser selv til Alcudia i år for ørtende gang. Kunne ikke tenke meg noe bedre sted å ha skikelig ferie.....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Kristin K!

Gled dere, det er et helt fantastisk sted. kanskje litt mange barnefam. siden det er et familiehotell, men i og med at dere skal på bryllupsreise så skal dere sikkert farte litt også.

Da vi var der fikk vi leilighet helt nederst på hotellområdet. Vi hadde terrassen vår rett over det bassenget som ligger der. Vi hadde en helt sinnsyk utsikt utover havet og ned på stranda. Helt borterst på stranda er det nudiststrand, det står ikke noe skilt om det, men du ser dem. Det er ikke til sjenanse.

På den andre siden av stranda er det et fjell, der går det an og gå tur opp til toppen. En helt ubeskrivelig tur som er tøff, hard, men verdt det. Det tar ca. tre timer og gå opp. Dere kan velge om dere da vil gå ned samme vei igjen eller gå ned på den andre siden. HUSK MASSE DRIKKE!!!!!

Ellers så er dere bare nødt til og leie bil. Kjøre innom stedene som ligger langs kysten, Cala Millor, Cala d`or og Porto Cristo.

Byen INCA midt på øya er kjent for skinn, det er noe dyrt, men hvis du går innom flere butikker kan du faktisk gjøre bra kjøp.

Byen Manacor er "perlebyen". Her kjøper man mallorcaperler som er kjempelekre.

Eller hvis dere har lyst på en litt lengre tur må dere kjøre over fjellet til Soller og Valdemossa. Det og kjøre over fjellet er en flott opplevelse. Da kjører dere fordi klosteret hvor Chopin levde sine siste år sammen sin elskerinne. Det er en kjempefin historie som står i mange bøker om Mallorca.

Når dere kjører over fjellet kommer dere også forbi Mallorcas vanndemning som er så tørr at det er bygd en bondegård midt på plassen. Det er helt vilt og oppleve. Mallorca har ikke vært så tørr som nå på over 150 år. Mallorca ble erklært som et katastrofe område for tre år siden. Så tørt er det på øya. Dere vil se det på trærne også.

Det er mulig de thar hjulpet litt med det været som har vært der i vinter. Full storm!

Nå skal jeg gå og pakke koffeten min, reiser til Spania i morgen tidlig, men jeg kan skrive mere når jeg kommer hjem om en uke.

Håper jeg har gitt dere noen tips!

Et siste tips, Cabo Formentor må oppleves. Ligger helt i motsatt retning av Mesquida, helt vest på øya og så langt nord dere kan komme. Hotellet der får dere nok ikke komme inn på, men det må ses!!!!

God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Dette høres jammen meg lovende ut!

Vi ønsker oss jo et stille og avsides sted, så jeg tror vi får det fint. Vi skal "bare" være 1 uke, men tror det holder oss oss egentlig. Vi kommer nok ikke til å farte så mye, men heller nyte hverandre stille og rolig.

Vi reiser forresten emd Ving og skal ha et leilighetsrom via dem. Vi bestilte også med havutsikt, så jeg håper det blir en flott utsikt også. Ellers har vi all maten inkludert, så vi er spent på hvordan maten er.

Jeg tror uansett vi får en kjempefin tur og vi gleder oss iallfall veldig. Vi var nemlig i Tunsia i fjor, og der bodde vi midt i en by med masse støy. Denne gangen blir det helt anderledes og det blir herlig når det tross alt er bryllupsreise vi skal på! Vi kommer nok til å kose oss skikkelig!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei KristinK!

Dere får garantert en flott uke! Uka før vi kom ned den 18. sept. 1999 var det 52 varmegrader på Mallorca.......Så gled dere!

Jeg fant boka mi så jeg har bare lyst til å skrive det jeg fant der:

"Klosteret i Valldemosa var i vintermnd. 1838-39 oppholdstedet for Frèdèric Chopin og hans daværende ledsagerske, den franske forfatterinnen George Sand. Den polskfødte komponisten led av tuberkulose, og den sofistikerte George Sand mislikte seg dårlig. Innbyggerne mislikte henne fordi hun røkte og kledde seg i bukser, mens hun på sin side foraktet dem for sin provinsialisme. Mens Chopin var i Valldemosa skrev han bl.a. den dystre sørgemarsjen, som uttrykte hans syn på tilværelsen på den tiden, og George Sand skrev "En vinter på Mallorca", en liten bok hvor hun tok hevn for vanskelighetene under oppholdet."

Et stilig par de to der! Pianoet som Chopin brukte står fremdeles i klosteret.

Nok om Chopin!

Klem fra meg nok en gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

52 grader! Oi, da kan det jammen meg bli en utfordring. Godt det ikke er så langt til bademuligheter da!

Takk for alle tips iallfall, kjempenyttig!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym:

Vi var der da det var så varmt....hehe...men det var deilig også, og bare ligge i vannkanten icon_smile.gif

Kos dere på tur KristinK....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Anonym!

Jag antar att du har utforskat Mallorca ordentligt, eller?

Ingen vits att komma med sånt skitsnack om du inte har varit där.

Mallorca är jättefint och det går lika bra att sola och slappa där som nån annanstans + att det finns massor att se och uppleva.

Berätta gärna varför du tycker det är så harry (underligt uttryck!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...