Mina Skrevet 28. november 2002 #1 Skrevet 28. november 2002 Jeg har gått i dvale, noe jeg gjør vanligvis på høsten, men nå med en baby i magen er jeg vel omtrent i koma - jobber, kommer hjem - og sover til jeg skal på jobb neste dag. Utrolig slitsomt - du mister jo all kontakt med omverden. Alle sier dette er helt normalt, men det får vel være grenser... Hver høst pleier jeg å pigge meg opp med noen timer solarium, men er usikker på om jeg tør i år - vil jo ikke gjøre noe galt! Vet noen noe om dette? Mina 14+4
Ann Forup Skrevet 28. november 2002 #2 Skrevet 28. november 2002 hejsa du ja det er helt normalt at være fulstændig udslit og træt i begyndelsen af svangerskabet kroppen skal vænne sig til alle de forandringer og tære på ens energi, kan forstå at du sikker ville en tur i solarie men jeg personlig ville fraråde det, det er ikke sundt når ikke man er gravid så man burde ikke udsætte fosteret for det, ikke godt med meget varme, så som enorme varme bad mm. du må bare være tapper og holde ud lidt endnu, det går væk igen :D lykke til vidre
Gjest Marthe77 Skrevet 28. november 2002 #3 Skrevet 28. november 2002 Heisann! Jeg spurte min jordmor om dette da jeg var 13+3, og hun svarte at det kunne man gjøre (alt med måte da) - men jeg måtte huske på å bruke viften ofte slik at jeg ikke ble for varm. Dessuten bad hun meg legge flere håndklær oppå magen der babyen var. Nå er det sikkert lurt å ta minst mulig solarium, men altså en og annen gang hvis man gjør som nevnt ovenfor tror jeg umulig kan skade. Nok en gang - tror at hvis man holder seg på den gyldne middelvei så går det nok bra. Vi får følge jordmors/legens råd og ellers leve ganske normalt/sunt Hilsen Marthe
Gjest Qlio Skrevet 28. november 2002 #4 Skrevet 28. november 2002 Hva med sånne selvbruningskremer???? Samme effekt, men det er vel ikke like farlig????
Babyface Skrevet 28. november 2002 #5 Skrevet 28. november 2002 Jeg har snakket med både jordmor og lege om dette med solarium og begge sa at jeg kunne fortsette å ta like mye/lite som før, fordi fosteret ikke får det varmere ved solarium enn når mor ligger under en varm dyne. Selvsagt bør man bruke vifte. Det jeg ble gjort oppmerksom på, var at gravide lett får pigmentflekker ved soling. Jeg vet ikke om det er skadelig, men det er i hvert fall ikke pent.
Gjest Pragma Skrevet 29. november 2002 #6 Skrevet 29. november 2002 Legen min anbefalte selvbruningskrem fremfor solarium, men frarådet å bruke kremen på magen. Bruker den i ansiktet og på armer - og det hjelper, en føler seg mer pigg og fresh. Hilsen Pragma 22+0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå