Gå til innhold

Utbedring av bad ved salg av bolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en leilighet som vi tenker på å selge for å skaffe oss noe større. Badet er nedslitt og trenger oppgradering. Tenkte å pusse det opp, men alt er jo steindyrt og koster minst 100.000,- dersom vi skal gjøre det skikkelig. Er dette noe vi vil få igjen ved salg? Boligen blir kanskje lettere å selge? Er litt usikker. Noen som har tips til hva vi kan gjøre for å endre utseende på badet uten at det koster skjorta? Vi har gamle fliser på gulvet, niks varmekabler og rosa vinyltapet.... Kan vel umulig bli verre.... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi har en leilighet som vi tenker på å selge for å skaffe oss noe større. Badet er nedslitt og trenger oppgradering. Tenkte å pusse det opp, men alt er jo steindyrt og koster minst 100.000,- dersom vi skal gjøre det skikkelig. Er dette noe vi vil få igjen ved salg? Boligen blir kanskje lettere å selge? Er litt usikker.  Noen som har tips til hva vi kan gjøre for å endre utseende på badet uten at det koster skjorta? Vi har gamle fliser på gulvet, niks varmekabler og rosa vinyltapet.... Kan vel umulig bli verre.... :ler:

Veggen kan dere hvertfall male i en litt mer nøytral farge, flisene på gulvet er de så fæle at de bør byttes?

Det finnes jo billige baderomsløsniner med vask etc, så ser kanskje badet litt freshere ut?

Gjest gjest1
Skrevet

Nei, det lønner seg nok ikke å gjøre noe med badet før salget. Jeg ville ret og slett bare latt det være som det er. Kjøperene vet likevel at badet må tas og da gjør det ingenting om veggene er rosa.

Skrevet

Mannen min er eiendomsmegler og mener det ikke er lønnsomt å påkoste altfor mye på en leilighet før salg. Smaken er individuell og det er ikke sikkert at flisene faller i smak hos ny eier.. Mal i lyse farger. Er badet helg forferdelig med store brune blomster, ville jeg nok vurdert å tapetsere med en lys våtromstapet. Det er rimelig og enkelt å gjøre. Ikke et must, men helhetsinntrykket blir bedre..

Lykke til :-)

Skrevet (endret)

Vi solgte leilighet i fjor med råteskade. Fikk beskjed av to forskjellige takstmenn, to forskjellige eiendomsmeglere + murer at det IKKE ville lønne seg å pusse opp. Takstmannen trakk 70.000 fra taksten pga fuktskaden, mens vi ville brukt det doble på å pusse opp. Fordelen for oss var at badet så relativt pent ut med hvite fliser.... Hvis jeg var dere ville jeg funnet en eller annen måte å "pynte på elendigheten". Ny tapet var ingen dum ide. Men ikke bruk noe særlig med penger.... Det er mange som synes det er bedre at badet er helt jæ... enn sånn halvgreit. Da har de en unnskyldning for å pusse opp og få det helt sånn de selv ønsker.

Endret av Prinsesse på erten
Skrevet

Vi malte vårt gamle bad (og resten av leiligheten) hvit før salg, og inntrykket ble mer enn bra nok!

Gjest gjest1
Skrevet

sikkert riktig det de andre sier her, men selv kjøper jeg ikke et sted dersom ikke badet er bra

Gjest gjest1
Skrevet
sikkert riktig det de andre sier her, men selv kjøper jeg ikke et sted dersom ikke badet er bra

Kan være enig i dette, mange lar seg nok skremme av stygge bad. Men samtidig - ville du kjøpt en leilighet med nyopusset bad hvor du virkelig ikke liker stilen?

Da ville hvertfall jeg heller kjøpt en leilighet med stygt bad, men som koster 100.000,- mindre.

Slik ble det hvertfall for oss da vi kjøpte. Falt egentlig først for en leilighet som var nyoppusset og fin. Bortsett fra badet (som også var nytt) - det hadde store, turkise delfiner på flisene, helt feile møbler og i det hele tatt langt i fra min stil - selv om det var nytt og "fint". At det var nytt bad gjorde jo sitt for prisen, så vi endte heller opp med den mye billigere leiligheten med det stygge badet som vi pusset opp selv.

Skrevet

Gjør det beste ut av badet slik det er. Mal der det er mulig, bytt ut stygg innredning med en rimelig IKEA-innredning (eller mal den du har). Heng opp store, fine håndklær og legg evt. en matte/rye på gulvet.

Om badet ser ut som det kan holde en stund, så er det bedre enn at det trenger akutt oppussing.

Jeg ville ikke ha investert i full oppgradering før salg, men jeg ville absolutt ha flikket litt på det som var.

Skrevet

OK. Da har vi bestemt oss for å forsøke å gjøre badet mest mulig presentabelt og funksjonelt før salg, også for å øke vår egen konfort, det tar jo litt tid før vi finner noe som vi kan flytte inn i....

Det vi har tenkte er å ta ned den fæle rosa tapeten, sette opp ny strietapet, slik til baderom, ta ut badekaret, sette inn nytt dusjkabinett, og dersom flisene er fæle under badekaret vil vi anten male med oxan eller legge et kult belegg med knotter. Hva sier dere eksperter til dette? Da vil badet se bedre ut uten at det koster skjorta, mens kjøper ev kan legge de flisene de vil på gulvet dersom de vil det.

Gjest gjest1
Skrevet

Høres bra ut. Da blir ikke oppussing for ny kjøper helt akutt, samtidig så er ikke badet så nytt og dyrt at folk vil kvie seg for å endre det slik de vil ha det! :)

Skrevet

Ville heller ha valgt et stygt, TETT bad enn et pent et uten membran, eller med mugg, lekkasjeproblemer el.lign. Kan du garantere for at veggene under er bra, tror jeg det er like viktig. Kosmetisk fiksing syns mange er koselig å gjøre selv etter at de flytter inn. (Det er i alle fall min erfaring etter å ha kjøpt og solgt 4 leiligheter selv...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...