Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er altså saken. Jeg møtte en fyr på nettet for et drøyt år siden. De første 2-3mnd hadde vi bare kontakt på nettet/sms, men vi har møtt hverandre face to face siden mars i fjor. Vi har ikke og har aldri hatt et kjærlighetsforhold og vi er begge to 35+ med barn fra før. Etterhvert som praten på nettet gikk så kom vi inn på temaet sex og i en noe "overopphetet" samtale så sier han at han vil sprute inn i meg. Jeg sier da at det nok ikke er spesielt lurt da jeg ikke bruker prevansjon. da vi hadde sex for første gang ca 3-4 uker etter nevnte samtale så sprutet han inn i meg. Jeg trodde der og da at han bare ikke klarte å hoppe av i svingen. Men neste gang vi hadde sex gjentok det hele seg :overrasket: Tar han virkelig for gitt at jeg bruker prevansjon selv om jeg har sagt at jeg ikke gjør det. Og burde han ikke spørre meg for sikkerhets skyld før han lar det stå til?

Jeg fikk satt inn spiral men dette vet han jo ingenting om så for han kunne jeg like godt ha vært uten beskyttelse. Hadde han kunne klandret meg om jeg hadde blitt på tjukken før jeg fikk satt inn spiralen?

hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prat med han om det da vel? Er dere ikke 35+. Virker ikke sånn.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Han høres ut som en stor dust. Vil han ikke ha barn med deg får han bruke kondom.

Skrevet

Nei, han kunne absolutt ikke klandret deg for det!

Han har akkurat like stort ansvar som deg for å beskytte seg mot graviditet, og det ansvaret tok han IKKE.

Ettersom du sa fra at du ikke brukte prevensjon, har han i tilfelle kun seg selv å skylde på.

Skrevet

Nei,han kan ikke klandre deg. Men hvis ikke han har lyst på barn el.ville tatt et eventuelt ansvar hvis så skjedde,så er det jo du som ville sitti der alene med barnet og alt hva det innebærere alene. Men nå har du jo satt inn spiral da,så ta deg en prat med han.

Skrevet

kan jo hende at han vet at du har satt inn spiral selv om du ikke har sagt noe... det går an å kjenne det dersom man stikker inn en finger.. i alle fall på meg.

Skrevet

Han kan overhodet ikke hevde at du har lurt han. Han spurte aldri om han skulle bruke kondom eller om du brukte noen prevensjon. Kanskje du skule sagt det, kanskje han burde spurt, uansett ligger ikke alt ansvaret på en.

Skrevet

Det er begges ansvar å sørge for beskyttelse. Hvem som har skylden for hva er helt uinterressant å diskutere i den sammenhengen!!

Det kan være greit at dama sier i fra at hun ikke bruker noe når stunden nermer seg...ikke over felefon 3-4 uker før. Det er sikkert fort gjort å trekke den konklusjonen at hun har skaffet prevensjon siden hun ikke sier noe....og hun som vet at det ikke er tilfelle har vel like stort ansvar for å ha kondomer klare!?

Skrevet

Har det slått deg at dette er en skikkelig pervogris som chatter med en masse jenter samtidig?

Kan jo hende har rett og slett ikke husker at du ikke bruker prevensjon?

Skrevet
Det er begges ansvar å sørge for beskyttelse. Hvem som har skylden for hva er helt uinterressant å diskutere i den sammenhengen!!

Det kan være greit at dama sier i fra at hun ikke bruker noe når stunden nermer seg...ikke over felefon 3-4 uker før. Det er sikkert fort gjort å trekke den konklusjonen at hun har skaffet prevensjon siden hun ikke sier noe....og hun som vet at det ikke er tilfelle har vel like stort ansvar for å ha kondomer klare!?

Enig i dette.

Skrevet

Har du sex med ukjent person uten kondom?

Du er ikke bekymret for sykdommer da?

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Tror du skal være mer bekymret for kjønnsykdommer og AIDS enn gravidiet.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Nei, han kan ikke føle seg lurt, du har sagt i fra om at du ikke bruker prevensjon.

Skrevet

Kanskje han ikke husker at du har sagt at du ikke bruker prevensjon? Menn har ofte litt gullfisk-hukommelse... Uansett er det jo forferdelig dumt av han å ikke forsikre seg om at du gjør det.

Min kjæreste regnet bare med at jeg gikk på pillen første gang vi hadde sex, uten at jeg hadde sagt det. Men da hadde jeg jo klart og tydelig sagt flere ganger at jeg absolutt ikke ville ha barn, så han regnet med at jeg hadde tatt mine forholdsregler (forhåndsregler?). Det hadde jeg jo, men likevel ikke helt lurt av ham.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Men jeg spør igjen - hva med AIDS?

Er dere mer bekymret for å bli gravide enn å bli smittet ?

Han skulle spurt/hun skulle sagt i fra. !!???!!!

Spør du meg så skulle VOKSENE mennsker på 35 som møter hverandre på nett og ikke kjenner hverandre ha VETT nok til og ha ordnet med kondom begge to, og krevd at den skulle på og han skulle bare ha tatt den på.

Skrevet

Et rart spørsmål.... Ønsker du barn da? Du har jo satt i spiral....

Det at du fortalte han at du ikke brukte prevensjon for lenge siden tror jeg holder dårlig. Han har gjerne ikke rett til å føle seg lurt om du den gang hadde blitt gravid, men skylden ligger jo like mye på deg som ikke da sier "vent litt, husk at jeg ikke bruker prevensjon, kanskje vi burde tenke på det først....."

Spørsmålet vil jo da bli om det da blir en bevisst handling fra din side når du ikke vet om han husker eller har fått med seg mangelen på prevensjon, mens du går inn i akten med full viten om at du kan bli gravid...?

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Han kan uansett ikke bare regne med at hun bruker prevensjon, selv om hun ikke hadde sagt noe heller. Jeg skjønner ikke at menn tar slike sjanser, og jeg har aldri møtt en mann som tar det for gitt at jeg bruker prevensjon før vi har snakket om det. Enten bruker de kondom uansett, eller så spør de om jeg bruker noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...