Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Vi har en sånn espresso/mokkakanne som siden jul har gjort jobben sin utmerket. Men plutselig begynte den å spytte ut kaffe gjennom tuten når kaffen koker. Det har bare skjedd etter bytte av kaffemerke, har det med det å gjøre? Det er jo også en espressomalt kaffe som skal passe til slike kanner - er det så stor forskjell på dem? Jeg har prøvd med ulike mengder vann og alt...
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #2 Skrevet 19. april 2006 Det er mulig at kaffetypen du har kjøpt ikke egner seg for såkalt espressokanne. Det er forskjell på kaffe som er malt for espressomaskin og kaffe som er malt for moka (såkalt espressokanne). Virker som om kaffen du har kjøpt er litt for fint malt. Prøv med kaffe som er malt for moka!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 Takk for svar - jeg har tenkt tanken, men kan ikke se at det står noe spesifikt på emballasjen til kaffen.. Lagde med mindre vann og kaffe i dag, og da gikk det greit. Ellers tror jeg nok det skyldes at kaffen "limer seg sammen" fordi den er for finmalt og det dermed plutselig kommer MASSE vann gjennom når trykket blir for stort.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #4 Skrevet 19. april 2006 Vet ikke om det er italiensk kaffe du har? Men merkingen er gjerne "Bar" eller "Macinato Bar" (til espressomaskin) og "Macinato Moka" eller bare "Moka" " (til kanne)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå