Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til Bergen 19-21. mai er ikke kjent i det hele tatt og det hadde vært fint med noen tips for hva vi kan gjøre, kveldstid og dagtid denne helgen. Hadde vært fint med noen tips når det gjelder restauranter, puber og nattklubber. Har vært på nettet å sjekka hva som skjer den helga, men det er bare en drøss med utstillinger og em teaterforestilling, ikke i vår interesse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bra valg!! (litt patriotisk her... :sjenert: ) Her er noen tips:

Dagtid:

* Akvariet

* Vannkanten (badeland)

* Fløyen

* Troldhaugen

* Gamlehaugen

* Lysøen

Akvariet og Fløyen bør dere iallefall få med dere hvis dere aldri har vært i Bergen!

Shopping:

Xhibition, Telegrafen, Sundt og Galleriet pluss Torgallmenningen ligger i en klynge, og her finner du det meste. I tillegg har du Bergen Storsenter som ikke ligger langt unna.

Kveldstid:

Er mange utesteder å velge mellom... - spørs jo hva dere liker... Lange køer er det uansett. Her er noen:

* Mood (byens største nattklubb - veldig stilig interiør, men det ser du ikke så mye av en fre. el. lør. anyway :ler: )

* C49 (populært sted med billig drikke!)

* Metro (mange synes det er litt småsnobbete. Gode drinker)

* Roof Garden (stort utested med 2 etg.)

* Engelen (kanskje litt små-harry, men bra dansegulv)

* Ricks (stort og erværdig med kafé, konserter, pub og nattklubb. 25-års grense)

* Scotsman (pianobar med mannlige bartendere i kilt :kyss: på hverdager (husker ikke om de har det i helgene også...hehe), discotek fre. og lør.)

* Zachen/Klar bar (har ofte karaoke)

Hvis dere er over 20 år, styr unna disse:

* Exodus

* Champions

* Ovenpaa

* TMP (Torget Music Pub, pop. kalt Musicen)

Eller er det ufattelig mange små barer og puber da.... gidder ikke å ramse opp her, men jeg synes Hectors Hybel er et kjempekoselig sted hvis man vil sitte å snakke litt over en øl eller 5 ;)

Spise:

Huff... - jeg går visst altfor sjelden ut og spiser i byn... :sjenert: Men her er uansett noen:

* Egon

* Skipet Tex mex

* Mongolian restaurant (anbefales! billig mat. Du plukker råvarene selv og ser på mens de blir tilberedt)

* Bølgen og Moi (hvis dere vil ha noe eksklusivt)

* Bryggeloftet og -stuene

* Wesselstuen (typisk bergensk!)

* Michelangelo (deilig italiensk mat)

Det er 1000-vis av andre steder... her kan sikkert noen andre tilføye masse!

Håper dere får en super tur til verdens fineste by! :-D

Endret av Netten
Skrevet

Tusen takk for hjelpen netten, gode tips som vi skal følge... helt sikkert. Å nå gleder jeg meg enda mer:-)

Skrevet

Pastasentralen er megakoselig og veldig billig. Ikke noe fancy saker, men når vi var i Bergen og besøkte familien så var vi innom der...

Skrevet

Pastasentralen?? Huff... Helt grusom mat synes nå jeg... Det var stedet vi pleide å henge da jeg var 14, fordi det var så billig der. :ler:

Skrevet
Tusen takk for hjelpen netten, gode tips som vi skal følge... helt sikkert. Å nå gleder jeg meg enda mer:-)

Bare hyggelig :)

Skrevet

Roof Garden eksisterer ikke lengre. Det klientellet Metro hadde for noen år siden har nå flyttet seg til Contra Bar, rett ved siden.

Det lille kaffekompaniet (ved Fløibanen) har veldig god kaffe, verdt et besøk.

Skrevet

Escalon ved Fløibanen har også god kaffe og god tapas :)

Ulriken er jo også et sted å besøke på dagtid - ta banen opp :)

Nordnes er et fint sted å rusle og se på gamle hus

Skrevet

Oi, denne tråden må jeg følge med på.

Det ser nemlig ut til at årets sommerferie for vår del vil bli en langweekend i Bergen. Ingen av oss har vært der før, så nå er det jaggu meg på tide.

:)

Gjest gjest1
Skrevet

Verftet er definitivt verdt ett besøk. Der er det diger uterestaurant/pub med flott utsikt og bademuligheter(litt tidlig i mai, men pytt, noen er mer "hæla" enn andre :) )

Av spisesteder anbefaler jeg SoHo og Sumo de har god sushi og masse annen god mat, både kjøtt og fisk og litt asiatisk inspirert.

Escalon ved fløybanen har god tapas, en av mine favoritter.

Cafe Opera en gammel traver, som holder seg forbausende bra.

Cafe Jonsvoll, koselig og garantert barnevogn fritt.

Oppe på Engen er det i tillegg til de to site over kommet et par koselige konditorier/delikatesser som også serverer mat.

Av ting å gjøre anbefaler jeg arboretet, det er utrolig flott der ute midt i rhododendronblomstingen, Eneste er at det er et godt stykke utenfor byen, men buss 525 går fra bystasjonen flere ganger om dagen.

Akavriet, mitt hjertebarn. Gøy å se pingvinene(der er mest aktive rett etter at de åpner, utpå dagen virker det som de blir litt leie av folk og ikke gidder å gjøre så mye) Og i kjelleren har de lagd en tropisk utstilling, med krokodiller, silkeaper, og dodraugen.

Og det er utrolig koselig å tusle rundt ute i sandviken og smyge seg gjennom et smau eller fem. Før turen avsluttes med en utepils på traktøren(bergens elste serveringsted, inne på bryggen)

Sverme i fjellveien, har vel de fleste i bergen gjort i både yngre og eldre dager. Er utrolig fint å gå tur der i lyse vårkvelder.

Shopping anbefaler jeg å ta en tur i skostredet, der ligger det butikker med særpreg. bl.a T. Michael

Et av mine favoritt utesteder er Henrik, pub som ligger over Jonsvoll, der de ikke spiller musikk, perfekt sted for å prate og drikke.

Liker meg også godt på biskopen, rolilg liten bar.

Sånn ut-ut går jeg ikke så mye lenger, men liker godt å gå på kamelonen, det er en pub ved siden av mood. på vågsallmenningen.

Era liker jeg også.

Skrevet

Et par raske tips, glem TMP, glem Ricks, glem Exodous, glem Engelen, glem C 49, glem Zachen.

Og Contra har ikke overtatt for Metro, Contra er for tidligere på dagen, Mood har vel i større grad overtatt for Metro.

Ellers er Kamelon og Macumba verdt et besøk.

Skrevet

Gløym Scotsman også ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...