Gjest Gjest Skrevet 23. april 2006 #21 Skrevet 23. april 2006 Ikke helt tema, men nært nok til å ikke starte en ny tråd: Jeg har et kjøkkenbord i eik (hører til leiligheten jeg leier, derfor er jeg veldig redd for å gjøre noe feil). Tror det er ubehandlet, i hvertfall er det veldig "sprøtt" og vanskelig å holde rent på bordplata. Kan jeg bruke matolje (f.eks rapsolje) på det? Vasker det jevnlig med 50/50 grønnsåpevann, men syns ikke det hjelper noe særlig.
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2006 #22 Skrevet 23. april 2006 (endret) Ikke helt tema, men nært nok til å ikke starte en ny tråd: Jeg har et kjøkkenbord i eik (hører til leiligheten jeg leier, derfor er jeg veldig redd for å gjøre noe feil). Tror det er ubehandlet, i hvertfall er det veldig "sprøtt" og vanskelig å holde rent på bordplata. Kan jeg bruke matolje (f.eks rapsolje) på det? Vasker det jevnlig med 50/50 grønnsåpevann, men syns ikke det hjelper noe særlig. ← Du må ikke finne på å smøre kjøkkenplater med matolje. Det er nesten garantert å harskne en eller annen gang i fremtiden. Jeg ville kjøpt flytende grønnsåpe og smurt ørten ganger, helt til treverket kjennes mettet. Du ser at porene blir lukket, på en måte Vanskelig å gjøre noe feil.. Jeg vasker min kjøkkenplate med såpe (zalo faktisk..), men bordplaten trenger ikke å smøres ofte for det. Det er forresten veldig lett å vaske slike bordplater, ikke vanskelig å vaske vekk rødvin engang. Endret 23. april 2006 av susanne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå