Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Samboeren min blir forbanna på meg hver gang jeg sier at han ikke skal tappe varmt vann fra springen som han skal bruke i matlaging. Kan noen gi en god forklaring på det, så det vises at jeg ikke er alene i verden om å mene dette?
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1095926781.57
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Dessuten er det ekkelt inni varmtvannsberedere, metall og sånt. Man sparer ikke noe særlig tid på vannkoking ved å tappe varmt vann heller(det er selve kokingen som krever mest energi) så det er egentlig bare dumt.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #4 Skrevet 18. april 2006 Vel, dette ser jeg selv ikke er nok argumenter å bruke mot ham.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #5 Skrevet 18. april 2006 Det er ikke varmen i seg selv som er et problem, men når du får kaldt vann vet du at du ikke har vann som har stått, og da er det mindre fare for å få i seg metaller og bakterier. simple as that.
skrue Skrevet 19. april 2006 #6 Skrevet 19. april 2006 Å bruke varmt en gang i blandt spiller mindre rolle når det gjelder eventuelle metallrester. Skal det varme vannet kokes så kan man se bort ifra bakterieproblemet. Et alternativ er å varme opp varmt vann i en tekoker, men jeg ser generelt ikke helt behovet ferdig oppvarmet vann. Det er ikke mange minuttene man sparer.
hilli Skrevet 19. april 2006 #7 Skrevet 19. april 2006 Fordi det er ekkelt, det lærte jeg i heimkunnskapen . Selv om det viser seg at det ikke er skadelig på noe vis, kommer jeg aldri til å bruke varmt vann fra springen...
Ugla Skrevet 19. april 2006 #8 Skrevet 19. april 2006 "Varmt vann som har stått i kobberrørene er rene giften", sier Uglemannen. Vet ikke helt hvorfor, har ikke spurt i detalj, bare akseptert det (han vet nok hva han snakker om). Jeg bløter ikke engang hundeforet med varmt vann fra springen (enda så mye rart som den hunden spiser/drikker), men tar kaldt vann som jeg varmer/koker i vannkokeren.
Gjest Gjesta Skrevet 20. april 2006 #9 Skrevet 20. april 2006 En jeg kjenner brukte faktisk varmt vann fra springen i morsmelkserstatningen.......
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2006 #10 Skrevet 20. april 2006 Det er ikke farlig å bruke varmt vann fra nye rør. Men har du gamle kobberrør er det ikke sundt å drikke, fordi det finnes metall i vannet. Og morsmelkerstatning?? Det vannet bør kokes! Ikke bare varmes, enten det er tappet som varmt eller kaldt. Babyer tåler mye mindre enn oss.
tuji Skrevet 20. april 2006 #11 Skrevet 20. april 2006 En jeg kjenner brukte faktisk varmt vann fra springen i morsmelkserstatningen....... ← Oh, Lord Vasket hun smokkene i oppvaskmaskin også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå