Gå til innhold

Hvorfor ikke varmt vann fra springen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min blir forbanna på meg hver gang jeg sier at han ikke skal tappe varmt vann fra springen som han skal bruke i matlaging. Kan noen gi en god forklaring på det, så det vises at jeg ikke er alene i verden om å mene dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessuten er det ekkelt inni varmtvannsberedere, metall og sånt. Man sparer ikke noe særlig tid på vannkoking ved å tappe varmt vann heller(det er selve kokingen som krever mest energi) så det er egentlig bare dumt.

Skrevet

Vel, dette ser jeg selv ikke er nok argumenter å bruke mot ham.

Skrevet

Det er ikke varmen i seg selv som er et problem, men når du får kaldt vann vet du at du ikke har vann som har stått, og da er det mindre fare for å få i seg metaller og bakterier. simple as that.

Skrevet

Å bruke varmt en gang i blandt spiller mindre rolle når det gjelder eventuelle metallrester. Skal det varme vannet kokes så kan man se bort ifra bakterieproblemet.

Et alternativ er å varme opp varmt vann i en tekoker, men jeg ser generelt ikke helt behovet ferdig oppvarmet vann. Det er ikke mange minuttene man sparer.

Skrevet

Fordi det er ekkelt, det lærte jeg i heimkunnskapen :sjarmor: . Selv om det viser seg at det ikke er skadelig på noe vis, kommer jeg aldri til å bruke varmt vann fra springen...

Skrevet

"Varmt vann som har stått i kobberrørene er rene giften", sier Uglemannen. :overrasket:

Vet ikke helt hvorfor, har ikke spurt i detalj, bare akseptert det (han vet nok hva han snakker om).

Jeg bløter ikke engang hundeforet med varmt vann fra springen (enda så mye rart som den hunden spiser/drikker), men tar kaldt vann som jeg varmer/koker i vannkokeren.

Gjest Gjesta
Skrevet

En jeg kjenner brukte faktisk varmt vann fra springen i morsmelkserstatningen.......

Skrevet

Det er ikke farlig å bruke varmt vann fra nye rør. Men har du gamle kobberrør er det ikke sundt å drikke, fordi det finnes metall i vannet.

Og morsmelkerstatning?? Det vannet bør kokes! Ikke bare varmes, enten det er tappet som varmt eller kaldt. Babyer tåler mye mindre enn oss.

Skrevet
En jeg kjenner brukte faktisk varmt vann fra springen i morsmelkserstatningen.......

Oh, Lord :overrasket:

Vasket hun smokkene i oppvaskmaskin også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...