tuji Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 I dag handlet jeg mat for nesten 1000,-, og da jeg kom hjem oppdaget jeg at det hadde blitt slått inn nesten 150,- for mye! Jeg gikk selvsagt tilbake til butikken og fikk tilbake pengene. Jeg synes det ofte er feil på kassalappen, så fra nå av skal jeg sjekke før jeg går ut av butikken!
Cr@sh Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Jeg har opplevd det samme flere ganger. Og da selvfølgelig når jeg har kommet hjem. Har riktignok ikke vært like store beløp som du nevner - men der er uansett verdt å ta en kikk. Helt enig!
Murmelmy Skrevet 18. april 2006 #3 Skrevet 18. april 2006 Jeg kjøpte en topp på HM for en måneds tid siden til 250 kr. Rundt fire dager senere ser jeg at de har slått den inn to ganger (den passet ikke så jeg måtte jo se på kvitteringen). Takket være god service fra dem og vennlighet og forståelse fra meg så ordnet det seg og jeg fikk tilbake fem hundre kroner
LilleBille Skrevet 18. april 2006 #4 Skrevet 18. april 2006 Klok av skade - følger jeg enten med alle innslagene - eller sjekker kassalappen. Synes det har blitt litt bedre i det siste - men tidligere var det omtrent feil hver gang - enten dobbeltinnslag eller feil pris.
tuji Skrevet 18. april 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. april 2006 Det er som regel små feil, og jeg går ikke rundt og husker om økologisk pasta koster 22 eller 24 kroner, så butikkene tjener nok litt på sånne feil, ja.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #6 Skrevet 18. april 2006 Jeg pleier å ta et raskt overslag før jeg kommer i kassa. Dermed blir jeg aldri overrasket når jeg får oppgitt prisen. Men om det blir slått inn en tier for mye eller lite er ikke det noe jeg lager ramaskrik over. Jeg har jobba i kassa selv, og vet hvor sliten man blir i hodet av å sitte en hel dag med den pipinga. Ser enkelte som klager på at det har blitt slått inn to ganger nærmest beskylder den kasseansatte for å prøve å lure dem. Sannheten er at det ikke er så rart at det blir gjort noen feil i løpet av en dag. Så når man sier fra om feil synes jeg ikke man trenger å kjefte sånn på den ansatte som mange gjør.
Gjest Gjest B Skrevet 18. april 2006 #7 Skrevet 18. april 2006 Jeg kjefter ikke på den i kassa om jeg oppdager feil. Men jeg føler meg ofte smålig som sier ifra om jeg oppdager at det er slått inn f.eks 16 kr for mye. Men jeg har dårlig råd og er nødt til å følge med...
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #8 Skrevet 18. april 2006 Jeg pleier å ta et raskt overslag før jeg kommer i kassa. Dermed blir jeg aldri overrasket når jeg får oppgitt prisen. Men om det blir slått inn en tier for mye eller lite er ikke det noe jeg lager ramaskrik over. Jeg har jobba i kassa selv, og vet hvor sliten man blir i hodet av å sitte en hel dag med den pipinga. Ser enkelte som klager på at det har blitt slått inn to ganger nærmest beskylder den kasseansatte for å prøve å lure dem. Sannheten er at det ikke er så rart at det blir gjort noen feil i løpet av en dag. Så når man sier fra om feil synes jeg ikke man trenger å kjefte sånn på den ansatte som mange gjør. ← Tusen takk Ikke bare å sitte en hel dag i kassa hele uka. Det er veldig fort gjort at det blir slått dobbelt. Stort sett oppdager vi det,men er det stress og lange køer så kan det nok gå litt fort for seg. Og vi gjør det absolutt ikke med vilje. Oppdager kunden det får de selvfølgelig alltid pengene tilbake. Det at det går inn feil pris i kassa har ikke vi som sitter der noe med. For det er det ikke vi som styrer. Men uff,sånn kjeft vi får. Men vi prøver nå å forklare oss da. Nei,ikke bare lett å sitte i kassa,gitt. Skal faktisk begynne å se meg om etter noe annet.
tuji Skrevet 18. april 2006 Forfatter #9 Skrevet 18. april 2006 Jeg kjefter heller ikke, for alle kan gjøre feil. Men når det dreier seg om 150 kroner, synes jeg hun i kassa kunne kostet på seg et "beklager".
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #10 Skrevet 18. april 2006 Det mest irriterende jeg opplevde var å bli solgt en ekstra vare jeg ikke ønsket! Jeg skulle ha et halsbånd og et armbånd fra Accessorize. Det ble lagt ned i en liten papirpose, og jeg dro kortet. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at jeg hadde fått med et halsbånd til (som jeg slettes ikke ville ha). Det må ha lagt på disken etter forrige kunde eller noe, og de hadde tatt seg betalt. Så dagen etter troppet jeg opp, med saken og kvitteringen, og forklarte situasjonen. Men fikk jeg pengene tilbake? Neida, det var min feil.
ringblomst Skrevet 18. april 2006 #11 Skrevet 18. april 2006 Sjekker så og si aldri kassakvitteringen. I påsken derimot var det en venninne av meg som hadde handlet inn all maten for ferien, og da vi så i gjennom for å finne ut hvor mye jeg skyldte henne, så hadde hun betalt for feks 4 aviser istedenfor 1. Var flere småfeil, men det mest sjokkerende var at hun hadde klart å kjøpe appelsiner for over 100 kr (som vi ikke spiste ). Ellers veldig enig i at å skjelle ut butikkmedarbeidere er en uting - alle kan gjøre feil.
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #12 Skrevet 18. april 2006 Jeg er ikke så flink til å sjekke, men det hender. Oppdager sjelden feil. Er det noen som har erfaring med at det skjer fler feil i store og trafikkerte butikker enn i små? Vi handlers stort sett i lokale småbutikker på bygda. Sist det skjedde noe feil var forøvrig på Plantasjen, hvor det var ekspeditøren som oppdaget feilen og fikk gitt meg tilbake penger.
Gjest BagLady Skrevet 19. april 2006 #13 Skrevet 19. april 2006 Jeg har flere ganger opplevd at hylleprisen ikke stemmer med den prisen som slås inn i kassen, tror ikke nødvendigvis at det er gjort for å lure kundene men det er irriterende likevel. Synes man skal si i fra, men være høflig og vennlig og ikke skjelle ut den som sitter i kassen. Men at det skal gå an å betale for mye når man bare kjøper en (eller et par) ting (i klesbutikk feks), ja det forstår jeg faktisk ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå