Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #1 Skrevet 27. november 2002 er litt undrende i frohold til et spm.. dersom dama/typen din hadde rota med en annen, (seksuelt) ville du ha hatet henne/han for resten av livet da og aldri ville hatt noe med den personen igjen? jeg hadde enheftig diskusjon med typen min om dette, og han sier at han ville ha hatet meg og sagt æsj til meg om han så meg på gata, dersom jeg hadde ligget med en annen gutt mens jeg var i forholdet, altså utro! jeg følte dette svært nærme inn på meg ,ettersom hate er et sterkt ord og det kom fra munne på en j elsker og som jeg har tildelt mange år sammen! hva tenker dere om dette?
Kristian (71) Skrevet 27. november 2002 #2 Skrevet 27. november 2002 Det som overrasker meg mest er hvor lett enkelte tar på det å være utro. Hatet er kanskje et vel sterkt ord ja, overfor en man er glad i...... men forferdelig skuffet, fortvilet og usikker på om jeg noen gang kunne hatt tillit til jenta igjen ville jeg ha vært. Uten tvil.
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2002 #3 Skrevet 27. november 2002 Kjærlighet og hat er begge sterke følelser og dersom den en elsker er utro ville jeg følt et veldig stort svik, og ja det kan hende jeg ville begynne å hate (i hvertfall i starten da følelsene er sterkest). Har heldigvis ikke opplevd dette selv. Men jeg vet at jeg ikke ville godta dette. I hvertfall ikke når jeg sitter med en følelse av at vi har et godt forhold, gjensidig kjerlighet. Dersom det skulle vise seg at jeg tar feil, ville det medføre sterke reaksjoner. Anderledes kanskje dersom forholdet skranter?
monja Skrevet 28. november 2002 #4 Skrevet 28. november 2002 Hei! Vi har snakka litt om dette, mannen min og jeg, og vi har kommet fram til at om en - f.eks på fest - havner i seng med en annen og angrer dypt og inderlig kan det være en mulighet for tilgivelse. Jeg kommer nok ikke til å hate mannen min om han er utro èn gang, men mange.....da vet jeg jammen ikke. Det er jo såklart enkelt å si dette når man ikke står med beina planta oppi det, men.....å hate? Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre.
Gjest Madden Skrevet 28. november 2002 #5 Skrevet 28. november 2002 Å elske vs. Hate sies jo å være to sider av samme sak...men jeg vet ærlig talt ikke! Vi har diskutert dette og er begge enige om at utroskap er utilgivelig! Jeg hadde nok ikke klart å tilgi et slikt svik, og jeg tror ikke min kjæreste heller hadde klart det! Men om jeg hadde hatet ham? vet ærlig talt ikke..for jeg er utrolig glad i ham og jeg tror nok ikke jeg hadde tatt lett på det for å si det slik!
Mathias Skrevet 28. november 2002 #6 Skrevet 28. november 2002 Jeg hadde vel landet på ordet forakte jeg....
moniq Skrevet 28. november 2002 #7 Skrevet 28. november 2002 Tror nok jeg også ender opp på ordet forakte. Nå er jeg og samboeren min enige når det gjelder utroskap, det blir ikke tolerert.
Jewel Skrevet 28. november 2002 #8 Skrevet 28. november 2002 Hadde samboeren min vært utro med meg,så kan ikke si her og nå hvordan jeg hadde reagert da... Ganske sikker på at jeg hadde blitt veldig såret,skuffet og lei meg! Kanskje det hadde endt opp med at jeg hadde blitt fly forbannet i begynnelsen! Men, tilgitt?? Nei.... Ikke med det første!! Tror jeg ville gått i gjennom flere faser i reaksjonsprosessen....!! Vi har pratet om dette og jeg ble nesten litt skremt av det han sa til meg... For hvis jeg hadde vært utro mot han,så ville han vært det tilbake slik at jeg skulle føle hvor vondt det gjør! Tviler på at han ville gjort det,men det skremmer meg og jeg ville aldri vært utro mot oss og det fine vi har sammen!! Men, det å hate er vel kanskje litt sterkt!! Men, kjærlighet kan lett gå over til hat... For det er ingenting som er værre en å bli sviktet av den man elsker høyest!
blå Skrevet 28. november 2002 #9 Skrevet 28. november 2002 Hate er et veldig sterkt ord. Men som sagt før her, det er to sider av samme sak. Det er vel kanskje de som betyr noe for en man kan hate. Mennesker som ikke betyr noe for deg vil du kanskje ikke ha hatet??? Men jeg vet nok ikke om jeg noengang kan hate min sambo...jeg elsker han jo så høyt
apple Skrevet 28. november 2002 #10 Skrevet 28. november 2002 Det er jo veldig vanskeleg å sei, ettersom eg aldri har opplevd noko slikt. Utroskap er eit enormt svik som eg ikkje trur egin kan forestilla seg korleis ein vil oppleva før det eventuelt skjer. Men eg har tenkt over det, og eg trur rett og slett ikkje at eg hadde klart å hata mannen min, ikkje ein gong forakta. Forakta det han hadde gjort: JA, men å forakta han? nei, eg trur ikkje at eg klarer det. Eg elskar han for høgt. Eg hadde ikkje sett andre utvegar enn å tilgje han. Men lett hadde det nok ikkje vore...
Skusla Skrevet 28. november 2002 #11 Skrevet 28. november 2002 Tror nok jeg ville hatt følelser bortimot hat om det hadde skjedd med meg ja... Jeg hadde følt meg så skuffet og sveket at jeg ikke hadde orket å se han. Det er vel delte meninger på om man noen gang kommer over ett slikt svik, men jeg tror det hadde lagt langt inne og det hadde preget meg meget lenge. Hat er ett sterkt ord, men jeg tror, hvertfall en stund, jeg ville hatet personen..
Linemor Skrevet 29. november 2002 #12 Skrevet 29. november 2002 Hatet hadde nok gått over men jeg tror ikke tilliten noen gang hadde kommet tilbake så videre forhold virker på meg umulig. Trodde en gang at typen hadde vært utro, en mnd før brylluppet og jeg var gravid, det var en missforståelse som vi fikk ryddet oppi, men jeg følte ikke hat til han, men du dæven så skuffa og lei meg. Hat er nok en reaksjon på sinne, men skuffelse er kanskje det som kommer når man har roet seg ned.
LilleBille Skrevet 29. november 2002 #13 Skrevet 29. november 2002 Enig med de som sier forakte. Når man oppdager at den man elsker svikter så totalt - vil nok hat og sinne i tillegg til enorm skuffelse være de første følelsene. Deretter går det ofte over til forakt og bitterhet. .. Men det er umulig å kunne sette seg inn i hvordan man kommer til å føle og reagere før man faktisk er i situasjonen. Du vil helt sikkert ikke reagere på den måten du trodde du ville...
Megan Skrevet 1. desember 2002 #14 Skrevet 1. desember 2002 Som alle er enige om- hate er et sterkt ord. Men på den andre siden er utroskap forkastelig og (i manges øyne) utilgivelig. Jeg ønsker jo å tro at kjæresten min ikke ville hate meg om noe slikt SKULLE skje (men det vil det jo aldri fra noen av oss sin side) men...fortjener man på den annen side egentlig å bli tilgitt når man har tråkket på en annens følelser, tiltro og respekt? Om personen elsker deg vil han/hun tilgi, men...om det er kjærlighet ville man vel egentlig ikke vært i situasjonen i første omgang. Konklusjon: Ville få et helt nytt bilde av personen, og tror alvorlig talt ikke at jeg kunne fortsatt i forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå