Juli-79 Skrevet 27. november 2002 #1 Skrevet 27. november 2002 Ja for nå har det seg slik at jeg er på dag 52 i syklusen og enda ingen mens (har tatt to gravitester-begge negative). Det bekymrer meg litt at mensen er uteblitt så lenge, har hatt to sykluser på 35 og 33 og nå altså 52, bør jeg kontakte lege eller skal jeg bare vente på at mensen kommer?? Andre som har opplevd dette?? Trenger råd :cry:
Ann Forup Skrevet 28. november 2002 #2 Skrevet 28. november 2002 hei ofte er det sådanne at når man går og vil blive gravid og ingenting sker og mensen bliver borte er det en selv som holder det tilbage, der er et hormorn som gør at man bliver ligesom gravid, men det er nok en fin ting at gå til lægen få taget en blodprøve, det giver jo et fint svar. første gang jeg prøvede at blive gravid så udblev mensen hele tiden og min læge var ved at få pip af mig, så han sagde at jeg skulle bare glemme alt om at prøve at blive gravid det var ofte den bedste løsning og han havede ret så snart jeg havede givet op så blev jeg gravid..... lykke til
Mistyen Skrevet 28. november 2002 #3 Skrevet 28. november 2002 Tror nok kanskje at jeg hadde tatt kontakt med lege om min syklus var sånn "ute å kjøre" ,for å bruke et slikt uttrykk. Det er vel bedre å få sjekket det opp enn å gå å være bekymret?
Gjest Anonymous Skrevet 28. november 2002 #4 Skrevet 28. november 2002 Hvis du relativt nylig har sluttet på p-piller er det helt normalt at syklusen varierer VELDIG i begynnelsen. For meg tok det flere måneder før de begynte å stabilisere seg.
kit-kat Skrevet 28. november 2002 #5 Skrevet 28. november 2002 Jeg har opplevd sånne sykluser! Det er ikke morsomt...for en blir gående å vente og vente. Jeg tok kontakt med legen min, hun tok stoffskifteprøve av meg; ikke noe var galt. Hun henviste meg til gynekolog, som har funnet ut at jeg har lavt østrogennivå. Det kunne være årsaken til lange sykluser. Skal til legen snart for å få vite litt mer. For lavt østrogennivå over lang tid kan gå utover skjelettet.... :o Er litt redd for dette, da... Men nå var det ikke meg det handlet om. Det som også kan være, er at du ikke har hatt eggløsning i akkurat denne perioden. Da er det slik at kroppen "gir opp" etter en 50 dager og det kommer en mens-lignende blødning tilslutt. Jeg leste dette her på nettet et sted. Etter at jeg hadde to 50-dagers sykluser hadde jeg 34 og 36 dager, litt mer vanlig. Men da var allerede gynekologen bestilt, så jeg dro allikevel når det endelig ble ledig. Ble litt rotete skrevet, men i alle fall...
Jen Skrevet 28. november 2002 #6 Skrevet 28. november 2002 Jeg hadde det akkurat sånn forige syklus! Tror jeg har blitt så psyko at det kan ha vært et innbilt svangerskap, eller noe slikt . Jeg gikk tilslutt til legen, tok graviditetstest, og følte meg ganske "lur" da den kom tilbake negativ. Det er ikke noe legene gjør dersom du opplever en slik syklus. Blir det et mønster kan de sjekke om det er noe kluss med hormonene dine.
Juli-79 Skrevet 28. november 2002 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2002 Takk for svar alle sammen. Tror jeg venter med å kontakte legen og håpe på at mensen kommer etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå