Gjest Gjesta Skrevet 18. april 2006 #1 Skrevet 18. april 2006 Den siste tida har jeg hatt veldig dårlig hørsel på begge ørene, og da jeg var hos legen i dag fikk jeg bekreftet at det har samlet seg væske i mellomøret. Legen sa at vi skulle se det an litt, og dersom det ikke ble bedre, skulle væsken dreneres ut. Men hvordan gjøres det? Noen som vet? Ser for meg at eneste måten å få ut væsken er å stikke hull på trommehinnene, og det høres vondt ut . Det er vel ikke så mange andre veier væsken kan komme ut? Noen som kan berolige meg? Gruer meg til neste legebesøk...
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2006 #2 Skrevet 18. april 2006 Det er nok desverre at han skal stikke hull på trommehinnen. Om det hjelper noe så gjør det kun vondt akkurat idet han gjør det
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2006 #3 Skrevet 19. april 2006 (endret) Du kan prøve å blåse ut øret selv. Ba ikke legen deg prøve? Det gjorde legen til sambo, han var veldig plaget med væske i mellomøret. Han blåste jevnlig, nesten hele tiden den første uka. Da klarte han endelig å blåse opp øretrompeten som går fra indre øret og ut i svelget. Det er ikke farlig å prøve, bare hold for nesen og lukk munnen og blås. Endret 19. april 2006 av pulverheksa
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #4 Skrevet 19. april 2006 Jeg var hos en spesialist (da jeg var tenåring) pga. væske i mellomøret. Jeg ble satt på en sterk antihistaminkur og fikk beskjed om å prøve å "blåse opp" mellomøret så ofte jeg orket (som hun over beskriver). Jeg ble kvitt problemet og trengte ingen operasjon (sneller)
Cæsar Skrevet 19. april 2006 #5 Skrevet 19. april 2006 Hei! Jeg sliter med det samme for tiden på det ene øret... hører dårlig etter en kraftig ørebetennelse for flere uker siden. Litt usikker på om det er væske i mellomøret eller andre ting som gjør det...skal til lege igjen i morgen, og håper å få svar på det da... Jeg prøver også å "blåse opp", og det løsner i øret men ingenting blir bedre av det likevel.. er det vanlig? Hmm.. håper det går over snart, og lykke til trådstarter - håper det ordner seg snart, slitsomt å ha det sånn lenge!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #6 Skrevet 19. april 2006 Hvordan merker man om man har væske i mellomøret? Hadde akutt mellomørebetennelse for et par år siden og det gikk hull på trommehinnen innen et halvt døgn. Etter det har jeg stadig en svak pulslyd i øret. Kan det være noe som ligger igjen? Var hos legen og nevnte det litt etterpå men han trodde ikke det var noe. Lenge siden nå så husker ikke helt hva han sa. Kom til å tenke på det nå når jeg leste denne tråden. Om jeg holder hånden på halsen forsvinner gjerne pulslyden da.. så det er kanskje noe annet da enn væske.. høres ut som puls. Noen som har hatt lignende "effekt" etter ørebetennelse kanskje?
Gjest Gjesta Skrevet 19. april 2006 #7 Skrevet 19. april 2006 Eneste måten jeg merker at jeg har væske i mellomøret, er at jeg hører skikkelig dårlig. Noe som skyldes at trommehinnen ikke har plass til å vibrere pga væsken som ligger på innsiden. Men i dag løsnet det litt for en liten stund i allefall. Det varte bare noen minutter, men det gir meg iallefall håp om at det skal ordne seg på egenhånd. Men jeg hadde sikkert gått med dårlig hørsel i månedvis om jeg måtte, bare for å slippe å gå til legen og få stukket hull på trommehinnene. Noe som høres helt forferdelig ut. Så nå går jeg og blåser sånn som Pulverheksa beskrev (takk for tipset), og håper det ordner seg snart.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #8 Skrevet 19. april 2006 Hmmm... hørtes nesten ut som en betennelse? Jeg fikk skikkelig barotitis media etter en flytur med mellomlanding når jeg var forkjøla. Fy faen så vondt det gjorde. Hørselen var så dårlig på det ene øret at det var som å snakke i vann. Sykt med væske inni der. Etter det har jeg lært meg nese-øreanatomi bra, ja. Nå blåser jeg som bare faen mens jeg holder for nesa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå