Gå til innhold

Konf.gave til gutt - alternativ til penger?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Greta_*
Skrevet

Liker egentlig ikke så godt å stappe penger i en konvolutt og gi i gave - det er upersonlig, overfaltisk og på en slags måte hjelpeløst, tenker jeg egentligt.

MEN når det gjelder konfirmanter, er de i en VELDIG vanskelig alder å kjøpe noe til! Ikke har de eget hjem, og får ikke det på en del år, så slike ting er uinteressante. Bøker ELSKER jeg å få i gave, men jeg vet jo at ikke alle føler det slik, særlig ikke når de er 15. Klær trenger de, men det kan ikke jeg kjøpe. Slipsnål - det kan fort bli nok av dem for en som går med slips 1-2 ganger i året...

Hjeeelp - noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gitt penger, for som regel sparer ungdommer til noe dyrere. Det kan være moped, stereoanlegg ol, og da blir det litt dumt om man skal gi noe annet fordi man som prinsipp ikke bruker å gi penger.

Jeg tror konfirmanten blir mest glad for penger, og derfor ville jeg valgt å gi det. Og kjenner man ikke konfirmanten godt nok til å vite hva de eventuelt ville satt pris på, ja da hadde jeg i alle fall gitt penger.

Men vil du gi gave er det jo noen andre ting man kan kjøpe, som:

Slipsnål

Klokke

Smykke

lommebok

Litt spesiell penn med navn på

gavekort på klær, musikk, filmer ol

Skrevet

Jeg kjøpte leatherman til min fetter, den ble veldig godt mottatt, og varer lenge.

Skrevet

Vi kjøper en ordentlig ryggsekk eller en sovepose til nevøen vår. Regner med det blir en ryggsekk. Jeg har heller ikke lyst til å gi penger, og dette er noe han har og vil ha bruk for i lang tid fremover, og som er kjedelig å bruke penger på selv.

Skrevet

Du kan jo kjøpe gavekort. Er det noe han er veldig opptatt av,feks dvdfilmer så kjøp på space world el.

Vi gjorde dette til bursdag da bursdagsgutten kun ønsket seg penger.Det slo godt an,for som han selv sa,da fikk han noe han ville ha og sløste de bort på andre ting som han sikkert ville ha gjort med masse penger...

Gjest allium
Skrevet

Eller annet turutstyr som primus, tollekniv, fiskesaker, kikkert...

Skrevet

Bidrag/medlemskap til en eller annen organisasjon han støtter? Er heldigvis en del idealistiske 15 åringer, og er han en av de så kan kanskje det være en ide.

Skrevet

Vi pleier å kjøpe sølvtøy vi....

Skrevet (endret)
Vi pleier å kjøpe sølvtøy vi....

Det var en god idè! Eller annet fint bestikk e.l. ? Hardanger-bestikk finnes i mange fine varianter, og dersom han ikke liker den dere kjøper kan de byttes i en annen type! Det synes jeg hørtes ypperlig ut, for det kan han jo samle på, og da har man jo noe å kjøpe i bursdager og julegaver i mange år fremover! :)

Endret av Lemming
Skrevet

Da broren min konfirmerte seg tok jeg med han og en kamerat av han på sommarland i Bø, som ligger en times tid vekk fra oss. Han elsker slike ting, og synes ikke det er flaut å ha med storesøster. Så vi grilla og bada og kosa oss, og hadde en veldig flott dag, veit han blei glad for det :)

Skrevet

jeg husker at selv ønsket jeg meg penger til min konfirmasjon, og har oppfatningen av at det er det de fleste ønsker seg.

men jeg skjønner at penger ikke er en spesielt personlig gave, så derfor bruker jeg å gjøre det litt mer spesielt med innpakkingen eller hvordan jeg skal gi gaven, så det ikke bare blir penger i en konvolutt som blir liggende i en haug.

sist gang jeg var i konfirmasjon, til sønnen til et vennepar, han har mye energi og har bestandig noe lurerier på gang. og han har lurt meg utallige ganger. så jeg fant ut at nå skulle jeg finne på noe lurerier jeg også. han hadde ønsket seg penger, så jeg vekslet inn 200 kr i kronestykker og pakket inn hver enkelt kronestykke for seg i gavepapir, og gavebånd. og puttet alle i en eske som jeg pakket pent inn.

han tok tok imot pakken og pakket den ut, jeg sto med et lurt glis og i det han åpnet esken fikk han et litt småforvirret ansiktuttrykk, han åpnet en av de bittesmå pakkene, kikket på de resterende 199 småpakkene og kikket på meg med et lurt glis å sa "denne skal du få igjen for". foreldrene hans syns denne gaven var en innertier, og både konfirmant, slekt og venner syns dette var kjempemorsomt og orginalt.

og i konfirmasjonen til min bror la jeg penger i et glass som jeg skulle mure inn i en liten bøtte med betong og kjøpe et lite verktøysett for barn på lekebutikken. desverre rakk ikke betongen å stivne (begynnte litt i seneste laget med planene mine) jeg og broren min har et godt forhold til hverandre og fleiper mye og finner på mye tull.

så når "penger i betong" ideen sviktet, la jeg pengene i en konvolutt som jeg la i en eske sammen med en en bitteliten vodkaflaske (slike de har i kassa på polet), en sigar og en pakke kondomer. og i kortet skrev jeg "feir dagen med måte brosjan..;)"

både brosjan og foreldrene og besteforeldrene våre knakk sammen latter.

dette blir sikkert sett på som usmakelig av noen, men siden familien min er som den er kunne jeg tillate meg å gjøre dette.

Gjest baby-E
Skrevet

jeg skal i konfirmasjon neste mnd. til en gutt. Skal gi penger, for da kan han kjøpe seg noe han har lyst på, og som han sparer til.

Husker selv at jeg ønsket meg penger.

Skrevet

Tåkedott hadde noen gode forslag til kreative måter å gi penger på! :)

Ellers synes jeg bøker og brettspill er fine gaver, de kan byttes i bokhandleren...

Skrevet

Hvis de ønsker seg penger så kan man vel gi dem penger?

Enkelt og greit.

Skrevet

Gi nå for all del ikke sølvtøy til en gutt! Eller jente for den saks skyld..

Konfirmanter ønsker penger for å kunne ta lappen, kjøpe data, spare til bil etc etc

Skrevet

Verktøykasse m/div. innhold.

Dette ble godt mottatt fra konfirmant i min familie i allefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...